Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lekker dan, wil ik nog wat in het draadje over de verkiezingen posten is ie al op slot gezet:(

Anyway; gisteren pas om kwart voor 9 negen 's avonds gaan stemmen, je bent een deadline junkie of je bent het niet.
Daarna tv uit laten staan. Per Whatsapp drongen de exit polls uiteraard toch bij me binnen.
Me een poosje af zitten vragen of ik werk buiten de EV wereld moest zoeken (ICE advocate?), en of verhuizen naar Noorwegen mogelijk was.

Maar om kwart voor twaalf dacht ik: **** it maar klimaatontkennend ev-hatend nonovolk! En meteen snel een nieuwe Model Y besteld:cool:
Als premier Wilders niet iets doet aan die hogere wegenbelasting in 2026 dan slinger ik hem eigenhandig aan zijn chemisch gebleekte haren in een Gigapress.

View attachment 993284
Vrouwen kopen in zo'n depressieve bui een paar schoenen, jij geeft een beetje meer uit. ;)
 
Heb de nieuwe my aan de lader hangen thuis. Is het normaal dat hij de hele dag laadpieken geeft? Helpt het als sentry mode uitstaat?
IMG_6558.png
 
Heb je third party apps actief (gehad). Zo ja, eens je Tesla paswoord resette. Soms blijven ze actief vanaf de cloud, zelfs als je ze verwijderd hebt.
Lijkt wel of de pieken op regelmatige basis terug komen.
Je laadt verder op wel heel laag vermogen: ong 1kW). Zou het kunnen dat de lader om de x tijd een soort reset doet en daarbij bij herstart het vol vermogen geeft en pas onmiddelijk daarna (door loadbalancing of een andere slimme sturing?), corrigeert.
 
Heb je third party apps actief (gehad). Zo ja, eens je Tesla paswoord resette. Soms blijven ze actief vanaf de cloud, zelfs als je ze verwijderd hebt.
Lijkt wel of de pieken op regelmatige basis terug komen.
Je laadt verder op wel heel laag vermogen: ong 1kW). Zou het kunnen dat de lader om de x tijd een soort reset doet en daarbij bij herstart het vol vermogen geeft en pas onmiddelijk daarna (door loadbalancing of een andere slimme sturing?), corrigeert.
De grafiek is het verbruik van het hele huis. Het laden gaat met 11kw. Zal ook eens de lader direct uitlezen
 
Sentry verbruikt best wel wat energie. De software houdt de HV-batterij op het ingestelde niveau, dus zal periodiek (moeten) bijladen. Lijkt me dat dat hier aan de hand is. Wellicht zijn de pieken te voorkomen door gebruik te maken van gepland opladen?
Ik heb de lader losgekoppeld en de lading zakte snel terug van 418(100%) naar 413 km. Denk dat hij blijft proberen om toch weer naar 100% te gaan. Ik zal eens kijken of de lading verder zakt. Anders toch maar niet tot 100% laden. Ondanks dat dat het advies is. Zou het een callibratie issue zijn? De auto is pas een paar dagen oud.
 
Zolang je sentry aan laat staan verbruiken de computers energie en zie je het aantal km's/% op je scherm afnemen. Op zich is er niet veel op tegen om de lader aangekoppeld te houden en dat er dus af en toe wordt bijgeladen. Om Musk nog maar eens te quoten: "a plugged in Tesla is a happy Tesla". Het laadpercentage naar beneden bijstellen heeft overigens geen effect op het verbruik van Sentry/automatisch bijladen.
 
Zolang je sentry aan laat staan verbruiken de computers energie en zie je het aantal km's/% op je scherm afnemen. Op zich is er niet veel op tegen om de lader aangekoppeld te houden en dat er dus af en toe wordt bijgeladen. Om Musk nog maar eens te quoten: "a plugged in Tesla is a happy Tesla". Het laadpercentage naar beneden bijstellen heeft overigens geen effect op het verbruik van Sentry/automatisch bijladen.
Ik wil eigenljjk de vampire drain zo laag mogelijk maken. Heb sentry al uitgezet. Nog andere zaken die ik uit kan zetten?
 
Niet steeds op de app kijken (want dan wordt de auto gewekt) en let ook op wanneer je apps van derde partijen gebruikt die de status monitoren. Persoonlijk heb ik sentry wel aan, maar de uitzondering voor mijn huis- en kantooradres aangevinkt. Op die manier gaat sentry alleen aan wanneer ik elders parkeer en hoef ik daar niet steeds aan te denken.
 
Anderen ook steeds vaker problemen dat de auto niet wil ontgrendelen als je naast of bij de achterklep staat? Het is nu bijna 50.50 aan het worden.
Gewoon mijn telefoon op zak maar openen ho maar. Ook als ik een tijd wacht en het blijf proberen.... Pas bij openen van de Tesla app ontgrendeld de auto. (Android en heb de Tesla app op onbeperkt batterij verbruik staan ipv optimalisatie of besparen).
 
Ik wil eigenljjk de vampire drain zo laag mogelijk maken. Heb sentry al uitgezet. Nog andere zaken die ik uit kan zetten?
Met sentry uit en de dagen in diepe slaap te laten gaan is het sluipverbruik zo goed als verwaarloosbaar. Zeker als je vergelijkt met de vroegere MS’en.
Wel met hetvolgende tekening houden:
  • Diepe slaap start maar na een paar uur rust. De eerste uren blijft de wagen beschikbaar voor snel openen, snelle remote connection. Diepe slaap is herkenbaar aan het feit dat de app niet snel meer refresht en dat er enige vertraging zit op het ontgrendelen van de deuren.
  • Bij stilstand en voldoende kading, wordt de laagspanningsbatterij opgeladen indien nodig. Dat kost ook een paar procenten.
  • Third party apps blijven pullen. Soms nog steeds als je ze al verwijderd hebt. Als je ooit je paswoord aan een 3th party gegeven hebt, best je Tesla pw eens resetten. Je mag opnieuw hetzelfde pw gebruiken. De reset maakt alle actieve sleutels ongeldig. Een 3th party gebruikt je pw enkel om een sleutel te krijgen, niet bij elke login. Verdere logins gebeuren dan met de sleutel.
 
  • Like
Reactions: Sjors
Met sentry uit en de dagen in diepe slaap te laten gaan is het sluipverbruik zo goed als verwaarloosbaar. Zeker als je vergelijkt met de vroegere MS’en.
Wel met hetvolgende tekening houden:
  • Diepe slaap start maar na een paar uur rust.
Mijn Model Y staat nu al 11 dagen (!) bij Tesla en is van 15% naar 12% gegaan. Alle Sentry staat uit vanwege lege batterij.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Met sentry uit en de dagen in diepe slaap te laten gaan is het sluipverbruik zo goed als verwaarloosbaar. Zeker als je vergelijkt met de vroegere MS’en.
Wel met hetvolgende tekening houden:
  • Diepe slaap start maar na een paar uur rust. De eerste uren blijft de wagen beschikbaar voor snel openen, snelle remote connection. Diepe slaap is herkenbaar aan het feit dat de app niet snel meer refresht en dat er enige vertraging zit op het ontgrendelen van de deuren.
  • Bij stilstand en voldoende kading, wordt de laagspanningsbatterij opgeladen indien nodig. Dat kost ook een paar procenten.
  • Third party apps blijven pullen. Soms nog steeds als je ze al verwijderd hebt. Als je ooit je paswoord aan een 3th party gegeven hebt, best je Tesla pw eens resetten. Je mag opnieuw hetzelfde pw gebruiken. De reset maakt alle actieve sleutels ongeldig. Een 3th party gebruikt je pw enkel om een sleutel te krijgen, niet bij elke login. Verdere logins gebeuren dan met de sleutel.
Moet ik voor diepe slaap de app uit zetten of mag hij op de achtergrond draaien maar moet ik er gewoon niet naar kjjken? Als ik de app uitzet krijg ik een waarschuwing van tesla om dat niet te doen namelijk
 
MYLR, EIND 2021.

Heb nu de standaard banden erop vanuit de telsa fabriek, nu vraag ik mij af zijn hier mensen die echt overschakelen naar winterbanden (ik ga niet naar Oostenrijk of iets dergelijks ;), of is het verstandiger om all season banden te kopen? heb geen extra set velgen liggen overigens.
ik neig naar; MICHELIN CROSSCLIMATE 2 255/40R20 101V XL.
- Iemand ervaring hiermee? hoe deze rijdt?

Mocht ik winterbanden aanschaffen dan zal het; Pirelli SOTTOZERO 3. Waarschijnlijk worden.
Benieuwd naar jullie ervaringen.

oh ja, op hoeveel bar zetten jullie de banden? die van mij standaard op 2.8 bar maar ik lees bij andere reacties dat mensen 3.0 en 3.1 hanteren.

hoor het graag :)
 
MYLR, EIND 2021.

Heb nu de standaard banden erop vanuit de telsa fabriek, nu vraag ik mij af zijn hier mensen die echt overschakelen naar winterbanden (ik ga niet naar Oostenrijk of iets dergelijks ;), of is het verstandiger om all season banden te kopen? heb geen extra set velgen liggen overigens.
ik neig naar; MICHELIN CROSSCLIMATE 2 255/40R20 101V XL.
- Iemand ervaring hiermee? hoe deze rijdt?

Mocht ik winterbanden aanschaffen dan zal het; Pirelli SOTTOZERO 3. Waarschijnlijk worden.
Benieuwd naar jullie ervaringen.

oh ja, op hoeveel bar zetten jullie de banden? die van mij standaard op 2.8 bar maar ik lees bij andere reacties dat mensen 3.0 en 3.1 hanteren.

hoor het graag :)
Zijn all seasons ok voor Oostenrijk?
 
MYLR, EIND 2021.

Heb nu de standaard banden erop vanuit de telsa fabriek, nu vraag ik mij af zijn hier mensen die echt overschakelen naar winterbanden (ik ga niet naar Oostenrijk of iets dergelijks ;), of is het verstandiger om all season banden te kopen? heb geen extra set velgen liggen overigens.
ik neig naar; MICHELIN CROSSCLIMATE 2 255/40R20 101V XL.
- Iemand ervaring hiermee? hoe deze rijdt?

Mocht ik winterbanden aanschaffen dan zal het; Pirelli SOTTOZERO 3. Waarschijnlijk worden.
Benieuwd naar jullie ervaringen.

oh ja, op hoeveel bar zetten jullie de banden? die van mij standaard op 2.8 bar maar ik lees bij andere reacties dat mensen 3.0 en 3.1 hanteren.

hoor het graag :)

Ik heb de Sottozero's voor mijn Y Performance. Eigenlijk geen slechte ervaringen mee.