Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp die afbeelding niet helemaal. 72,6 kWh klinkt niet als een RWD variant?

1703919040518.png
 
Dag mede MY bezitters,

Een dringende oproep hier en advies gewenst :)

Sinds een tijd woon ik in het buitenland, echter had ik nog steeds onze MY op mijn naam staan. Via het rdw een brief ontvangen dat ik uiteraard de auto moest overschrijven op iemand anders. Hier had ik tot Jan de tijd voor, echter ben ik gisteren aangehouden door de politie omdat mijn auto niet meer geregistreerd is. Met andere woorden mijn MY werd in beslag genomen. Uiteindelijk na het uitleggen van mijn situatie en het bewijs dat de auto op mijn naam stond toen het rdw de tenaamstellin introk, hebben ze mij laten gaan om naar mijn logeer adres te rijden in NL om daar de auto over te schrijven.

Het probleem is 2-ledig, het rdw heeft een nieuw systeem en wanneer mensen die RNI zijn nog een auto op hun naam hebben staan word deze meteen ingetrokken. Daarmee voldoen ze niet aan de brief die ze versturen waarin je een termijn hebt om je zaakjes te regelen. Echter is dit niet het probleem van de politie en doen die dus gewoon hun werk, dit rdw probleem erkende de politie overigens zelf ook.
Het andere deel is dat ik gewoon meteen met uitschrijven ook mijn auto had moeten overschrijven op mijn partner haar naam!

nu zit ik alleen met het probleem dat ik mijn tenaamstelling code kwijt ben en ik deze niet via digi-d kan aanvragen. Want er staat geen voertuig op mijn naam. En via de meldcode en kenteken heb ik de tenaamstelling code aangevraagd per post alleen stuurt het rdw deze naar het bij de gemeente bekende adres. Echter sta ik niet meer ingeschreven in NL. Dus waar deze naar toe word gestuurd is onduidelijk.

rdw is uiteraard met vakantie, en ik zit met de handen in de haren wat te doen!!!

graag bruikbare ervaringen delen of tips!!!

p.s ik weet het, ik had deze ongein eerder moet regelen dus die opmerkingen zijn overbodig ;)
 
Last edited:
Om maar eens de vraag te beantwoorden waarop ik al een tijdje het antwoord zocht: ja, je kan je fiets, inclusief een wielset samen in een tas bovenop je bagage kwijt in een MY.
Vandaag een proefrit gemaakt in een MY LR, en dit was een van de dingen die ik wilde weten. Bereik is minder dan bij een M3, maar wanneer de fiets er in kan in plaats van er op, dan maakt dat geen verschil….
Ben ook nog een stukje gaan rijden in een M3 RDW: dat rijdt dan toch weer veel aangenamer en leuker dan een MY. Keuzes, keuzes, keuzes…
 
Wie heeft er bij aanschaf van de Model Y ook een set winterbanden en velgen besteld. Hoe heb je de afspraak gemaakt om die af te halen…heb het nu in de app gezet maar dat is dan pas over drie weken?
Bij het afhalen van de auto had ik de optie om deze meteen mee te nemen of later op te halen bij een Tesla Service Center bij mij in de buurt. Ik heb gekozen deze later op te halen, aangezien bij aflevering het glazen dak en de achterklep niet goed waren uitgelijnd en ik een service afspraak moest maken om het in orde te maken.
 
Wie heeft er bij aanschaf van de Model Y ook een set winterbanden en velgen besteld. Hoe heb je de afspraak gemaakt om die af te halen…heb het nu in de app gezet maar dat is dan pas over drie weken?
Auto gekocht in juni 22.
In oktober bericht gekregen dat ze binnen waren en konden gemonteerd worden. Service request gemaakt en ok.
Ik vrees dat je dit ook moet doen. Maak de afspraak en probeer eens te vervroegen door dit te vragen in de tekst.
 
Vanaf wanneer is het gebruikelijk om het resterende bedrag te betalen? Heb vorige week besteld (voorraad MYP), dag later VIN toegewezen gekregen, paar dagen daarna kenteken en de levering staat nu voor volgende week vrijdagmiddag in Tilburg gepland.

Een paar dagen vóór levering berichtje voor voltooien betaling? Hoe verliep dat bij jullie?
 
Naar verluid gaat de prijs van een aantal Model Y RWD stockwagens binnenkort onder de 40k duiken. Om aan de vlaamse premie van 5k te voldoen. Het zou gaan om enkele duizenden wagens en vooral in witte uitvoering. Een voorbode hiervan is te zien op de tesla site BE
View attachment 1006782
Klopt, er staan er momenteel al 2 beschikbaar voor levering. Wit met zwart interieur. Voor 34.990 kan je toch niet sukkelen 😉