Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
klein ding waar ik tegenaan loop is elke keer als ik AP aan zet hij aan geeft dat ik mijn handen aan het stuur moet houden. En dan na 2 a 3 seconde meteen een waarschuwing "Oefen lichte draaikracht op het stuur"
Wat bij mij helpt:
- AP aan
- linkerhand hangend/ leunend op 7 a 8u.
- rechterhand op ongeveer 3u.
- m’n rechter elleboog steunt op de middenarmsteun

Hierdoor geef ik genoeg gewicht zodat het systeem niet gaat zeuren én m’n handen zitten comfortabel op het stuur. Het is wellicht eventjes zoeken naar wat voor jou werkt maar misschien helpt dit je op weg.

Overigens klinkt die waarschuwing van het systeem na 1 a 2 seconden wel erg snel. Bij mij duurt het in de meeste gevallen wel eventjes voordat hij begint te miepen. Onlangs even getest zonder handen (wel nabij het stuur) en het duurde zeker 7 a 8 seconden voordat ik de eerste waarschuwing kreeg. Daarna die blauwe flashes bovenin het scherm.
IMG_3740.jpeg
 
  • Like
Reactions: MLKRMR
de afdekking van de kofferbak is wat lastig mee te werken
Wat oefenen en je wil niets anders meer. Je kan hem half omhoog zetten om licht door te laten en je kan hem volledig verikaal achter de zetel laten glijden zodat hij geen plaats inneemt (beter dan een rolgordijn). Volledig verwijderen kan door hem wat ip te heffen aan de kant van de achterzetel (hangt vast let magneetjes) en dan achteruit schuiven. Inschuiven doe je best horizontaal en door de kniks vraagt dat wat oefening.
Edit: klein ding waar ik tegenaan loop is elke keer als ik AP aan zet hij aan geeft dat ik mijn handen aan het stuur moet houden.
Ik heb het gevoel dat het vooral in het begin erg was. Ofwel leert de wagen bij, ofwel leer ik bij en let ik meer op de weg. Ik denk dat laatste. Wat eigenlijk de bedoeling is 😉.
Sedert de laatste holiday update is de interieurcamera ook actief. Je krijgt nu 2 meldingen. ‘Handen aan het stuur houden’ en ‘let op de weg’.
 
Ik heb het gevoel dat het vooral in het begin erg was. Ofwel leert de wagen bij, ofwel leer ik bij en let ik meer op de weg. Ik denk dat laatste. Wat eigenlijk de bedoeling is 😉.
Sedert de laatste holiday update is de interieurcamera ook actief. Je krijgt nu 2 meldingen. ‘Handen aan het stuur houden’ en ‘let op de weg’.
Als je het filmpje hierboven ziet zal je hopelijk begrijpen dat het na 2 á 3 seconden niets te maken heeft met opletten op de weg. Ik zal het is in de gaten houden of het minder wordt.
 
Op de foto lijkt het mee te vallen, maar het lijkt gewoon wat hoger te staan rechts. Ik zal het nog is in de gaten houden de aankomende tijd.
Je zou eens moeten proberen om op de muur af te rijden, dan kan je beoordelen of de bundel naar beneden schijnt of dat ie naar boven schijnt. Het lijkt nu alsof ie een beetje naar boven schijnt en dan verblind je mensen al op grote afstand, maar misschien zit ik ernaast.
 
  • Like
Reactions: Phil V
@ScoopT Maak je geen zorgen die meldingen 'handen aan het stuur' doet de M3 sinds kort ook veel vlotter.
Three (of 4) strikes en je FSD is out voor de rest van je trip. Die heb je nu eerder dan ooit te pakken.

Camera afplakken maakt ook niks uit. Stop en go penalty bij een op- en afrit nemen en je kunt weer 4x

Snap nu wel die optie met een soort contragewichtje voor stuur voorbij komen. Snap nu waarom.

? En parkeren in krappere parkings
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ScoopT
Wat bij mij helpt:
- AP aan
- linkerhand hangend/ leunend op 7 a 8u.
- rechterhand op ongeveer 3u.
- m’n rechter elleboog steunt op de middenarmsteun

Hierdoor geef ik genoeg gewicht zodat het systeem niet gaat zeuren én m’n handen zitten comfortabel op het stuur. Het is wellicht eventjes zoeken naar wat voor jou werkt maar misschien helpt dit je op weg.
Deze methode werkt ook al jaren voor mij, eerst met de M3 en sinds vorig jaar ook met de MY.

Heel comfortabel, ook voor lange ritten, nooit problemen met de Tesla Nanny... ;)
 
  • Like
Reactions: Stan T.
Hier een filmpje van hoe snel ik een melding krijg op de Model Y:
MY autosteer HW3 on Vimeo

Dit heb ik ook idd, zo irritant. AP aan en dan binnen 4 seconden een piep en rode handjes. Ook al heb je 2 handen aan het stuur. Zelfs als je de 1e seconden ff een flinke ruk geeft en dan niets, dan toch die melding en geluidsignaal. Als je hier eenmaal voorbij bent dan krijg je wel het normale eerst alleen melding in het scherm met eventueel een blauwe rand. Daarna pas een auditief signaal. Waarom is dat dan niet bij het inschakelen???
 
  • Like
Reactions: Tuhhje and ScoopT