Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind mijn hand op negen uur vervelend, ik heb mijn hand meestal veel lager op het stuur, en dan krijg ik continu meldingen. Ik heb daarom een stuurgewicht dat ik er bij lange ritten opklik om relaxed te kunnen rijden. Werkt nog steeds prima, je moet niet langer dan een half uur of zo zelf helemaal niet draaien, dan detecteert hij een cheating device. Maar dat komt in NL bijna niet voor en ééns per kwartier of zo draai ik gewoon een klein beetje. De binnencamera heb ik nauwelijks last van, kennelijk kijk ik netjes op de weg.
 
Ik vind mijn hand op negen uur vervelend, ik heb mijn hand meestal veel lager op het stuur, en dan krijg ik continu meldingen. Ik heb daarom een stuurgewicht dat ik er bij lange ritten opklik om relaxed te kunnen rijden. Werkt nog steeds prima, je moet niet langer dan een half uur of zo zelf helemaal niet draaien, dan detecteert hij een cheating device. Maar dat komt in NL bijna niet voor en ééns per kwartier of zo draai ik gewoon een klein beetje. De binnencamera heb ik nauwelijks last van, kennelijk kijk ik netjes op de weg.
Ik heb mijn hand op 7,5 uur. Als ik nags krijg, dan is het omdat ik inderdaad te lang met het scherm of mijn gsm bezig ben. Maar dan zie ik de melding op het scherm en kan ik tijdig anticiperen voor er alarmen komen. Het doet dus wat het moet doen.
 
Ik had extreem snel een interventie op mijn M3P. Op het moment dat ik de AP erop zette, reageerde hij meteen met een interventie. Gewoon erg vervelend
Omdat dit niet gebeurde bij mijn MYP heb ik deze nog geen update gegeven(23.44.1). De ruitenwissers, daarintegen, werkte op mijn M3P weer goed(drama bij MYP, maar met S3XY buttons goed verholpen). Het lijkt erop dat de software updates dit nog niet gefixt hebben(bij iedereen). Ben dus nog in dubio om mijn MYP zonder update door te laten rijden totdat ik betere geluiden via dit forum verneem.
Even voor de duidelijkheid: een schuifje voor de binnencamera verhelpt dit probleem (van vroegtijdig ingrijpen bij AP aanzetten) niet toch?
 
Ik had extreem snel een interventie op mijn M3P. Op het moment dat ik de AP erop zette, reageerde hij meteen met een interventie. Gewoon erg vervelend
Omdat dit niet gebeurde bij mijn MYP heb ik deze nog geen update gegeven(23.44.1). De ruitenwissers, daarintegen, werkte op mijn M3P weer goed(drama bij MYP, maar met S3XY buttons goed verholpen). Het lijkt erop dat de software updates dit nog niet gefixt hebben(bij iedereen). Ben dus nog in dubio om mijn MYP zonder update door te laten rijden totdat ik betere geluiden via dit forum verneem.
Even voor de duidelijkheid: een schuifje voor de binnencamera verhelpt dit probleem (van vroegtijdig ingrijpen bij AP aanzetten) niet toch?
Dat schuifje werkt niet. Bij mij in iedergeval niet. Blijf na aanzetten gelijk de melding krijgen met auditieve toon.
 
Even lost van de EAP, ruitenwissers, etc., heb ik nu weer wat nieuws: als ik in de ochtend mijn auto instap, code invoer en wegrij, gaat na zo'n 200 meter mijn scherm helemaal op zwart (radio blijft werken) en komt niet vanzelf weer terug. Ik moet dan beide scrollwieltjes een tijdje indrukken voor een reset en krijg dan het scherm weer aan de praat. Heb dit nu al deze hele week. Iemand anders ook last van?
 
Ik had extreem snel een interventie op mijn M3P. Op het moment dat ik de AP erop zette, reageerde hij meteen met een interventie. Gewoon erg vervelend
Omdat dit niet gebeurde bij mijn MYP heb ik deze nog geen update gegeven(23.44.1). De ruitenwissers, daarintegen, werkte op mijn M3P weer goed(drama bij MYP, maar met S3XY buttons goed verholpen). Het lijkt erop dat de software updates dit nog niet gefixt hebben(bij iedereen). Ben dus nog in dubio om mijn MYP zonder update door te laten rijden totdat ik betere geluiden via dit forum verneem.
Even voor de duidelijkheid: een schuifje voor de binnencamera verhelpt dit probleem (van vroegtijdig ingrijpen bij AP aanzetten) niet toch?
Als de update een veiligheidsfunctie betreft moet je soms updaten.
 
Afgelopen donderdag mijn MYP op kunnen halen in Utrecht.
Dit was al iets beter dan 4 jaar geleden in Amsterdam :) , maar het stelt nog steeds niet veel voor.
Alles was prima, behalve een beschadiging van de middenconsole. Deze is genoteerd en ik moet er een afspraak voor maken.

Verder stonden er meer auto's die afgeleverd werden, maar bijna allemaal hadden ze allemaal kleine krasjes over de hele auto.
Alsof ze door een slechte wasstraat waren geweest. Misschien aandachtspuntje voor mensen die de auto nog op moeten halen.
 
We rijden nu een M3LR uit 2019. Op vakantietrips mik ik op aankomst rond 5% SUC en ga ik waar mogelijk voor V3. Daar tikt onze Tesla eigenlijk altijd wel 250kW als piek aan (soms nog hoger). Wat is de ervaring van MY LR eigenaren? (Ik weet het, het gaat om de curve, maar toch…)
 
ik heb de Y sinds 3 maanden, en het valt op dat hij heel vaak klaagt dat de baan overschrijding niet werkt. op de 3 had ik hier niet zoveel last van. is dit iets met de laatste software of moet ik het even na laten kijken?

van het weekend klaagde hij ws de laagstaande zon weer (links voor). maar als ik de beelden aanzet ziet het er prima uit, geen uitgebeten zon vlekken
 
  • Like
Reactions: FAarts
maar bijna allemaal hadden ze allemaal kleine krasjes over de hele auto.
Alsof ze door een slechte wasstraat waren geweest.
Bij het ophalen van onze MYP een paar weken terug viel het mij ook op. Niet heel erg maar ik zag het wel.

Heb de auto aan de voorkant en side impact van Xpel ppf laten voorzien + Opticoat keramische coating over de gehele auto. Zij gaven aan duidelijk verschil te zien in lakkwaliteit Shanghai en Berlijn. Vooral de nieuwe kleuren uit Berlijn waren een stap vooruit. En vergeleken met andere merken ook niet per se slechter. Ook bij de Duitsers kregen zien regelmatig nieuwe auto’s vol met kleine krassen.

Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat!
IMG_3780.jpeg
IMG_3779.jpeg
 
ik heb de Y sinds 3 maanden, en het valt op dat hij heel vaak klaagt dat de baan overschrijding niet werkt. op de 3 had ik hier niet zoveel last van. is dit iets met de laatste software of moet ik het even na laten kijken?

van het weekend klaagde hij ws de laagstaande zon weer (links voor). maar als ik de beelden aanzet ziet het er prima uit, geen uitgebeten zon vlekken
+1