Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Rijden door en in Parijs is niet de issue, maar de verhoogde tarieven voor parkeren. Geeft ook wel een beetje het ‘grappige’ van deze beslissing aan: een geparkeerde SUV is niet gevaarlijk en vervuilend. 🤪
Het gaat blijkbaar niet omwille van de vervuiling, want dan zouden EV’s uitgesloten zijn.
Mensen laten stemmen, die enkel genieten van de voordelen (meer ruimte) en niet geïmpacteerd zijn door de nadelen (kosten zijn niet voor inwoners). Goeie politiek!
 
Er komt dit jaar GEEN REFRESH (Juniper) Model Y volgens een interne e-mail van Tesla.

"...no refresh Model Y will be launching in North America this year."
 
Er komt dit jaar geen refresh (Juniper) Model Y (in Noord-Amerika) volgens een interne e-mail van Tesla.

Nee dat zegt de memo niet. Die zegt: het is belangrijk dat we naar buiten brengen dat Juniper pas volgend jaar komt. Wat het memo niet zegt, maar mogelijk impliceert: omdat anders de verkoop van de Y inzakt totdat we direct na de zomer van 24 Juniper uitbrengen.
 
Het valt me op dat de rente voor de MY op een niveau zit van 2.99% en via Findio loopt, terwijl de M3 via Santander loopt en op maar liefst 6.99% zit.

Ik dacht eigenlijk dat het lagere percentage voor de MY een soort van incentive was aangezien de M3 nieuwer is, maar dat verklaart dan niet waarom het 2 verschillende maatschappijen zijn?

Overigens vraagt VW 8.99% of meer, dus de rentes zijn sowieso 'laag' bij Tesla.
 
Het valt me op dat de rente voor de MY op een niveau zit van 2.99% en via Findio loopt, terwijl de M3 via Santander loopt en op maar liefst 6.99% zit.

Ik dacht eigenlijk dat het lagere percentage voor de MY een soort van incentive was aangezien de M3 nieuwer is, maar dat verklaart dan niet waarom het 2 verschillende maatschappijen zijn?

Overigens vraagt VW 8.99% of meer, dus de rentes zijn sowieso 'laag' bij Tesla.
Het valt me sinds vandaag op dat zowel de M3 als de MY beide via Santander lopen, dus geen Findio meer.
 
Het bestelproces is nog niet geheel foutloos. Kreeg zojuist netjes een sms dat de aflevering ingepland kan worden in de app of op de site via de meegezonden link. Na klikken op de link krijg ik een foutmelding. In de Tesla app staat een melding dat er met mij contact gezocht gaat worden voor levering. Beetje knullig.
Dit had ik ook, direct naar Tesla gebeld en ze hadden blijkbaar al veel telefoontjes gehad van mensen waarbij de link niet werkt vandaag. Afspraak gewoon meteen vastgelegd tijdens de call.
 
Ik wil binnenkort een MY RWD aanschaffen en wil graag een betere lak dan de zwarte lak die nu op mijn M3 2019 zit. Ik twijfel tussen wit en blauw. Wat zou jullie advies zijn?
Ik heb na een botsing met een duif geleerd dat de witte kleur lastig is als je schade hebt. Het is parelmoer, en dat maakt de zaken gecompliceerder en dus duurder. Nu ik dit weet, neem ik volgende keer geen parelmoer kleur meer :)
 
Ik heb na een botsing met een duif geleerd dat de witte kleur lastig is als je schade hebt. Het is parelmoer, en dat maakt de zaken gecompliceerder en dus duurder. Nu ik dit weet, neem ik volgende keer geen parelmoer kleur meer :)
Klopt. Maar die parelmoer is wel sterker. Ik hoor velen spreken over de noodzaak van mudflaps of ppf op de flanken, maar ik heb na 45000km nog niets van schade aan de flanken.
Op de voorbumper wel 2-3 puntjes van steenslag.
Wel ambetant, een vorige wagen die donker was, had witte primer en nu ik een witte heb, is de grondlak donker. In beide gevallen wordt de steenslagschade dus extra geaccentueerd.
 
Dit had ik ook, direct naar Tesla gebeld en ze hadden blijkbaar al veel telefoontjes gehad van mensen waarbij de link niet werkt vandaag. Afspraak gewoon meteen vastgelegd tijdens de call.
Inmiddels werkt de link wel, maar is de aflevering maar op 1 dag in te plannen (29 maart). Komt niet helemaal overeen met 2-3 weken zoals aangegeven bij de bestelling 😅 ik ben vanaf 26mrt 4 weken op vakantie, daarom dacht ik ook ruim op tijd te hebben besteld. De vriendelijke dame van Tesla gaat nu kijken wat er mogelijk is.
 
Is de prijs van de model Y nog niet laag genoeg? Of wachten we nu op het nieuwe model.

1709122618337.png