Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Montage Trekhaak Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp nu wel de "bezorgdheid" van Tesla betreffende roesten. Ik heb de plaat er afgehaald en te eerste een groot gat waar nattigheid en andere troep tussen het chassis en het kunststof kan komen en de elektrische aansluiting is open en naar beneden gericht!
 
Ik vind het hele trekhaak gebeuren bijzonder onhandig. Eerst op je knieën, met je hoofd bijna schurend over de straat om het wat te kunnen zien. Klooien met een muntje o.i.d op die afsluitschroefjes eraf te prutsen. Daarna gaat de trekhaak zelf wel eenvoudig (na de eerste twee keren te zitten prutsen).

Daarna als laatste nog de lichtaansluiting! Verticaal geplaatst!! Heb een adapter voor de fietsendrager. Dus eerst de adapter erin krijgen (was het nou links- of rechtsom) en daarna nog de stekker zelf. En daarna zorgen dat de kabel een beetje strak naar de fietsendrager zit, omdat je anders kans hebt dat 'ie over het asfalt gaat schuren.

Allemaal handelingen die je eigenlijk alleen maar op je knieën kan doen. Mag wel een matje in de kofferbak leggen....

Als iemand nog tips heeft om de handelingen te vereenvoudigen, dan verneem ik dat graag!


He ik heb ook een verloopstukje van 13 naar 7. Kan de draai niet maken, ding wat tegen het klepje moet zit in de weg. Erg krap allemaal. Liep je hier ook tegen aan, hoe is het jou gelukt?
 
Heeft iemand een link. Ik heb mijn verloop stekker bijgezaagd maar hij wil er niet indraaien. Mijn fietsendrager heeft wel een 13 polig stekker. Die past en hoef ik er ook niet in te draaien.

Echter mijn kar heeft een 9 polig stekker. Als iemand een link heeft met een verloop dat past zou mooi zijn.
 
Heeft iemand een link. Ik heb mijn verloop stekker bijgezaagd maar hij wil er niet indraaien. Mijn fietsendrager heeft wel een 13 polig stekker. Die past en hoef ik er ook niet in te draaien.

Echter mijn kar heeft een 9 polig stekker. Als iemand een link heeft met een verloop dat past zou mooi zijn.
Beetje laat misschien maar die ze bij Praxis verkopen past goed. Het wordt wel erg lang (dus laag) met die gestapelde stekkers dus wellicht ben je beter af met een 13pool op je kar.