Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Montage Trekhaak Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onder mijn ICE een afneembare trekhaak gehad en het erop zetten was altijd een hoop getrut.
Eerst goed zorgen dat de draaiknop helemaal goed staat en de borgkogeltjes goed naar binnen gaan. Dan recht omhoog er in een keer in rammen.
Wanneer je dan goed gemikt hebt, dan slaat hij in één keer vast en zie je ook gelijk de draaiknop in de borg stand gaan staan.
 
Dit soort suggesties zijn prima voor landbouwtrekkers, SUV's en misschien station wagens, maar voor een auto als de Model 3? Waar zijn de moderators als je ze nodig hebt?:D

Snap sowieso niet waar je een trekhaak voor wilt op een M3 ;)
90% van de mensen die er mee rondrijden hebben hem genomen omdat de auto dan snel leverbaar was, omdat iemand bij Tesla er een shitload op een aantal boten had gegooid zonder ze ooit verkocht/aangekondigd te hebben....
 
Dan hoor ik bij die 10% die regelmatig de fiets van mijn vrouw en die van mijzelf achterop gooien en ergens een week een hotelletje pakken en in die week niet meer de auto, maar wel de fiets aanraken. (Diverse Europese steden worden elk jaar weer op deze zeer fijne wijze verkend)
 
  • Like
Reactions: jww1966
Dan hoor ik bij die 10% die regelmatig de fiets van mijn vrouw en die van mijzelf achterop gooien en ergens een week een hotelletje pakken en in die week niet meer de auto, maar wel de fiets aanraken. (Diverse Europese steden worden elk jaar weer op deze zeer fijne wijze verkend)

Helemaal top! Daar is het idd geschikt voor....
Het wachten is op de eerste SR die met trekhaak + afgelaadde sleurhut Hazeldonk nog niet haalt qua range...
(met vertrek vanuit Breda-Noord ;-)
 
  • Funny
Reactions: jefjef
Dan hoor ik bij die 10% die regelmatig de fiets van mijn vrouw en die van mijzelf achterop gooien en ergens een week een hotelletje pakken en in die week niet meer de auto, maar wel de fiets aanraken. (Diverse Europese steden worden elk jaar weer op deze zeer fijne wijze verkend)
Ik ook. Nu nog 18 mensen die hem nooit zullen gebruiken :). Overigens, het kan nog erger:

upload_2019-6-24_16-26-2.png


#kleinbeetjejaloers
 
Ik denk dat je SuC Antwerpen bedoelt.. in Hazeldonk schenken ze dinosap..

Zit wel een Fastned 175kW lader op Hazeldonk West. Die haalt hij misschien net :)

Ik heb m'n model 3 van maart 2019 zelfs verkocht met klein verliesje om een versie met trekhaak te kopen. We willen graag met de vouwwagen op vakantie blijven gaan. De kids vinden dat heerlijk en ja, het kost iets meer tijd qua laden. Maar ik vind dat geen probleem. We namen met de Outlander PHEV ook al altijd one tijd om te stoppen eens in de twee uur.

Enige irritante wordt het afkoppelen van de vouwwagen. Volgens mij hebben de SuC's die ik ga aandoen allemaal geen "nose-in" stalls (Lokeren, lille, senlis, orleans, bourges, clermont, albaret). Dan is zo'n Fastned station eigenlijk handiger.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
@arne-nl, nog wat nieuws hierover? Ben je al bij een SeC geweest en hebben ze dit gefixt?

Aangezien ik komende dinsdag ook naar een SeC ga i.v.m. problemen met rechter zijspiegel heb ik ook de trekhaak maar eens geprobeerd en bij mij gaat deze dus ook heel erg moeilijk erin en eruit. Staat gewoon in de ontgrendeld/open stand maar laatste stukje moet ik hem echt met een rubber hamer erin slaan en daarna dus ook weer eruit slaan. Lijkt me niet echt de bedoeling als ik de instructiefilmpjes van Westfalia zo zie. Heb dit dus ook maar alvast vermeld in de serviceafspraak.
 
We willen graag met de vouwwagen op vakantie blijven gaan. De kids vinden dat heerlijk en ja, het kost iets meer tijd qua laden. Maar ik vind dat geen probleem. We namen met de Outlander PHEV ook al altijd one tijd om te stoppen eens in de twee uur.

Enige irritante wordt het afkoppelen van de vouwwagen. Volgens mij hebben de SuC's die ik ga aandoen allemaal geen "nose-in" stalls (Lokeren, lille, senlis, orleans, bourges, clermont, albaret). Dan is zo'n Fastned station eigenlijk handiger.
Wij gaan binnenkort ook met onze vouwwagen en de Model 3 op vakantie :). De vouwwagen daar waar nodig even ontkoppelen/koppelen is 1 minuutje werk, daarvoor laten wij de Model 3 niet thuis;)
 
Ik heb vandaag trekhaak gemonteerd, was wel even zoeken. Wat ik mis op het filmpje en bij de uitleg is dat je voordat je de trekhaak omhoog duwt je eerst de grote draaiknop moet uittrekken en draaien, als je dan daarna de trekhaak plaatst schiet dit gewoon terug en dan zit ie ook als een huis. Dus inderdaad even gedoe, maar daarna was het simpel. Geldt ook weer voor eraf halen, uittrekken en draaien en dan komt ie naar beneden.

Ik heb wel een probleem met de electra bekabeling omdat zowel mijn fietsdrager als mijn (kleine caravan) niet voldoende lengte hebben om het elektra aansluitpunt te bereiken, normaliter zit dan min of meer direct naast de trekhaak, nu zit het onder de auto naast de plek waar de trekhaak wordt gemonteerd. Ik heb online een 7-polige verlengkabel besteld (ze bestaan ook in andere lengtes). Handig om dit probleem op te lossen voordat het zover is dat je het echt nodig hebt.
 
Nee, niet flauw. Bij mijn vorige auto bleef 'ie ook gewoon eronder zitten. Maar daar was de grondspeling, dus van grond naar onderkant trekhaak wel wat groter als bij de M3. Nog niet in de praktijk geprobeerd, maar ik ben bang dat ik bij een groot deel van de verkeersdrempels een dikke "BONK" hoor.
.

Die “bonk” zou dan ook moeten gelden in combinatie met aanhanger of fietsendrager, toch?

Iemand ervaring bij een M3? Ik denk er ook aan hem gewoon te laten zitten....anders is ons fietstochtje al qua humeur verpest voor vertrek;)
 
Last edited:
Om het verhaal af te sluiten: na 2 mobiele monteurs en een nieuwe trekhaak (het afneembare deel) was de conclusie dat het probleem in het aan de auto bevestigde gedeelte zit. Bij SeC Amsterdam langsgeweest. Die constateerden dat er wat 'lasresidu' in zat. Dat is verwijderd en de trekhaak past nu zoals verwacht.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Ik heb vandaag trekhaak gemonteerd, was wel even zoeken. Wat ik mis op het filmpje en bij de uitleg is dat je voordat je de trekhaak omhoog duwt je eerst de grote draaiknop moet uittrekken en draaien, als je dan daarna de trekhaak plaatst schiet dit gewoon terug en dan zit ie ook als een huis. Dus inderdaad even gedoe, maar daarna was het simpel. Geldt ook weer voor eraf halen, uittrekken en draaien en dan komt ie naar beneden.

Ik heb wel een probleem met de electra bekabeling omdat zowel mijn fietsdrager als mijn (kleine caravan) niet voldoende lengte hebben om het elektra aansluitpunt te bereiken, normaliter zit dan min of meer direct naast de trekhaak, nu zit het onder de auto naast de plek waar de trekhaak wordt gemonteerd. Ik heb online een 7-polige verlengkabel besteld (ze bestaan ook in andere lengtes). Handig om dit probleem op te lossen voordat het zover is dat je het echt nodig hebt.


Welke lengte heb je dan besteld? en heb je een link voor me?
 
Ik heb zojuist mijn Model 3 met trekhaak in ontvangst mogen nemen. Echter, de installatie van de trekhaak lukt niet. Het zou zo simpel moeten zijn volgens dit filmpje,

Echter, de trekhaak schuift bij mij niet helemaal in de houder, hij blijft op een cm of zo hangen en dan treedt de vergrendeling niet in werking. Iemand al geprobeerd de trekhaak te installeren?
Hebben jullie bij de aflevering van een model 3 met trekhaak ook de witte nummerplaat bijgeleverd gekregen?