Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds enige tijd (laatste versie software?) heb ik er last van dat de navigatie er bij de start van een rit zo'n 100 meter naast zit.
Na een paar minuten wordt het gecorrigeerd en is hij pas "on track". :oops:

Nog niks ondervonden.
Kan eventueel voorkomen in dicht stedelijk gebied tussen hoge gebouwen als je GPS te weinig satellieten 'ziet', zodra buiten die zone krijgt hij betere lokalisatie punten en corrigeert hij zich. Heb dit meermaals al meegemaakt met mijn Tomtoms.
 
Zou toch handig zijn om ergens versie of laatste update datum te kunnen zien.
Sinds gisteren ook update binnen - maar blijf de route bepaling toch soms vreemd vinden. We zouden toch min. optie moeten hebben om snelste, kortste route te kiezen en eventueel POI's (zoals parking )
 
Ja, dat klopt.
Maar zoals je weet is mijn oprit redelijk, maar niet een paar 100 meter...
Elke meter achteruit zorgt voor een afwijking van twee meter wegens verkeerde interpretatie van de afgelegde weg. Jouw symptoom verbaast me dus niet, gegeven die verkeerde werking. De navigatie raakt letterlijk van het padje af en probeert er zo snel mogelijk het beste van te maken. (In de tussentijd kan van alles worden weergegeven.)
Het verbaast mij eigenlijk meer dat dit soort bugs überhaupt een release versie van de firmware halen.
 
Dit fenomeen heb ik ook al enige tijd... De GPS locatie was altijd spot-on op mijn oprit. Nu sta ik al maanden steevast bij mijn overburen in de tuin.
Ze hebben nog niet geklaagd maar komende week toch maar naar Tesla om het 'foutparkeren' op te lossen.
 
Zou toch handig zijn om ergens versie of laatste update datum te kunnen zien.
Sinds gisteren ook update binnen - maar blijf de route bepaling toch soms vreemd vinden. We zouden toch min. optie moeten hebben om snelste, kortste route te kiezen en eventueel POI's (zoals parking )

+1
Invoeren van een route (via punten) zou helemaal prachtig zijn.
Voor onze komende roadtrip Noorwegen zullen we nog een extra gps moeten meenemen :confused:o_O
 
Dit fenomeen heb ik ook al enige tijd... De GPS locatie was altijd spot-on op mijn oprit. Nu sta ik al maanden steevast bij mijn overburen in de tuin.
Ze hebben nog niet geklaagd maar komende week toch maar naar Tesla om het 'foutparkeren' op te lossen.

Hier ook. Weet niet sinds welke update. Maar rijd altijd ca. 25-30 meter achteruit mijn erf op. Sta ik inderdaad bij de overburen geparkeerd volgens de navi (en de app) :oops:
Als je gaat rijden duurt het ook even voor hij weer "on track is". Mijn kinderen moeten soms wel lachen als ze zien dat ik volgens Google Maps midden in de rivier De Lek rijdt ;).

Wel raar dat deze bug erin geslopen is. Tot voor een paar maanden geleden nooit last gehad (classic dec 2013).
 
+1
Invoeren van een route (via punten) zou helemaal prachtig zijn.
Voor onze komende roadtrip Noorwegen zullen we nog een extra gps moeten meenemen :confused:o_O

Het invoeren van een route kan heel handig via de agenda functie, reeds thuis vanaf je smartphone. Locaties (punten) kun je dan reeds in je kalender, in volgorde met precieze coördinaten via Google maps op je smartphone invoeren. Als je tijden ook nog goed bepaalt kan de auto ook nog zelf de auto preconditionen voor je het volgende deel van je route aanvangt.

Je kunt altijd, ook op andere tijdstippen of in andere volgorde, van agenda item naar agenda item navigeren door die items individueel aan te tikken.

Wel synchroniseren van agenda in de Tesla met je smartphone activeren.

Goede reis!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Pebe
Het invoeren van een route kan heel handig via de agenda functie, reeds thuis vanaf je smartphone. Locaties (punten) kun je dan reeds in je kalender, in volgorde met precieze coördinaten via Google maps op je smartphone invoeren. Als je tijden ook nog goed bepaalt kan de auto ook nog zelf de auto preconditionen voor je het volgende deel van je route aanvangt.

Je kunt altijd, ook op andere tijdstippen of in andere volgorde, van agenda item naar agenda item navigeren door die items individueel aan te tikken.

Wel synchroniseren van agenda in de Tesla met je smartphone activeren.

Goede reis!
:) Super tip (dat ik daar nog niet aan gedacht heb)
Eens met experimenteren en dan de hele vakantie-viapunten in mijn agenda zetten.
(Al zal de gewone GPS toch ook meegenomen worden) :cool:
Thnx
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Ik heb bij Tesla nog een vraag openstaan inzake navigatie, naast een aantal requests, zoals tripkeuze, tussenstops etc...

Het blijkt dat Navigon NIET de kaarten van Google gebruikt, die wij zien in ons screen. Op mijn route thuis-werk is de situatie nog al veranderd. Een overweg en een parallelweg gesloten, een tunnel geopend en nog een aantal zaken. In Google maps is dit prima verwerkt in de kaarten, maar Navigon snapt er niets van ... Inmiddels zijn wij al weer twee updates verder ...
Klaarblijkelijk lukt het niet om dit gesynchroniseerd te krijgen. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren ...

PS: Hoe kan ik zichtbaar worden, in plaats van een anoniem plaatje ...