Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Zullen we ook een draadje openen voor de balanceerlotto? Parkeer een oudere MS met minder dan 10% voor de deur en gok erop of je SoC nog hoog genoeg is om je volgende laadpunt te halen. Nu al 2 keer gehad dat de SoC flink daalde. Op 1 nacht van 6% naar 0% (dat werd een granny charger, geen pretje met deze temperaturen) en zojuist van 10% naar 3% op 2 uur tijd (nog net het laatste stukje naar huis gehaald).
Ik parkeer de S nooit met minder dan 10% op een locatie zonder lader.
 
Zullen we ook een draadje openen voor de balanceerlotto? Parkeer een oudere MS met minder dan 10% voor de deur en gok erop of je SoC nog hoog genoeg is om je volgende laadpunt te halen. Nu al 2 keer gehad dat de SoC flink daalde. Op 1 nacht van 6% naar 0% (dat werd een granny charger, geen pretje met deze temperaturen) en zojuist van 10% naar 3% op 2 uur tijd (nog net het laatste stukje naar huis gehaald).
Waardering voor de nieuwsgierigheid om techniek tot zijn max uit te nutten. Dit is volgens mij wel slecht voor je batterij en kan permanente schade (degradatie) opleveren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zullen we ook een draadje openen voor de balanceerlotto? Parkeer een oudere MS met minder dan 10% voor de deur en gok erop of je SoC nog hoog genoeg is om je volgende laadpunt te halen. Nu al 2 keer gehad dat de SoC flink daalde. Op 1 nacht van 6% naar 0% (dat werd een granny charger, geen pretje met deze temperaturen) en zojuist van 10% naar 3% op 2 uur tijd (nog net het laatste stukje naar huis gehaald).

Maar heeft dat met balanceren te maken?

Ten eerste heb je de reguliere phantom drain en daarom heb je minder energie beschikbaar door het afkoelen van het pack. Vooral met de huidige nachten met temperaturen rond het vriespunt is dat een probleem. Je hebt simpelweg bij een lage SoC last om nog energie te ontrekken.

Het is niet voor niets de reden dat bij een SoC lager dan 20% je de melding krijgt te gaan laden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
3A814C75-23EC-4876-B696-ADB3B29405FB.jpeg
net Breukelen gehaald….
 
Uiteindelijk dan toch ook lid van de club met onbedoeld 0km op de klok. Nog redelijk relaxt tot 10km resterende kms, maar de laatste kms tikken snel weg, wellicht door de buitentemperatuur van 5 graden, waardoor de accuverwarming aan is of zo? Op de snelweg nog 4km te gaan, 7km range op het dashboard, maar de grafiek staat al op voorspeld 0km, aj aj, gaat dat lukken? Toch volste vertrouwen in de 7km op de dashboard teller, thuis bij aankomst precies 0km over....
Eerste keer dat ik zo laag ga met mijn 100d, de vorige - een s85 - hield er op de snelweg een keertje mee op met nog 10km op de teller.
0km.jpg
 
07E4176E-DA98-4964-B433-B0E065EB1F3D.jpeg

B43E4EAB-C81E-4D41-B2AB-0DD1BBC029FA.png


Vanochtend net de SuC Breukelen gehaald. In Teslamate zie ik nu dat ik nog 5% SoC had. Waarom laat mijn auto dat niet zien?

nb: telt deze <5km dan wel of niet voor de verlenging van mijn lidmaatschap bij deze exclusieve club 😜?

Ik heb zeker wel met klamme handjes en met groot licht duwende truckers de laatste kms met steeds lagere snelheid naar Breukelen gereden
 
Last edited:
View attachment 762491
View attachment 762493

Vanochtend net de SuC Breukelen gehaald. In Teslamate zie ik nu dat ik nog 5% SoC had. Waarom laat mijn auto dat niet zien?

nb: telt deze <5km dan wel of niet voor de verlenging van mijn lidmaatschap bij deze exclusieve club 😜?

Ik heb zeker wel met klamme handjes en met groot licht duwende truckers de laatste kms met steeds lagere snelheid naar Breukelen gereden
Die 5% zal de bodembuffer zijn die niet bruikbaar is. Ik ben geen lid van de club, dus kan je niet toelaten 😉
 
  • Like
Reactions: job-lek and RobsEV
Uiteindelijk dan toch ook lid van de club met onbedoeld 0km op de klok. Nog redelijk relaxt tot 10km resterende kms, maar de laatste kms tikken snel weg, wellicht door de buitentemperatuur van 5 graden, waardoor de accuverwarming aan is of zo? Op de snelweg nog 4km te gaan, 7km range op het dashboard, maar de grafiek staat al op voorspeld 0km, aj aj, gaat dat lukken? Toch volste vertrouwen in de 7km op de dashboard teller, thuis bij aankomst precies 0km over....
Eerste keer dat ik zo laag ga met mijn 100d, de vorige - een s85 - hield er op de snelweg een keertje mee op met nog 10km op de teller.
View attachment 757382
Sinds de laatste keer opladen 106 km gereden met een 100D? Tot hoeveel % had je toen opgeladen?
 
Ik zie 19 kWh staan. Met een best net verbruik voor een Model S!
Een S moet toch met normaal rijden met de Nederlandse snelheidslimieten onder de 200 Wh/km kunnen blijven? Ik ben zondag naar Enschede op neer geweest en mijn gemiddelde was 228Wh/km. Ik rij net boven de limiet, ik heb hem op +5 staan maar ik weet dat abrp zegt dat ie iets van 2,5% teveel aan geeft. :cool:
 
Een S moet toch met normaal rijden met de Nederlandse snelheidslimieten onder de 200 Wh/km kunnen blijven? Ik ben zondag naar Enschede op neer geweest en mijn gemiddelde was 228Wh/km. Ik rij net boven de limiet, ik heb hem op +5 staan maar ik weet dat abrp zegt dat ie iets van 2,5% teveel aan geeft. :cool:

Nu met m'n 19" wintersloffen doet m'n S100D 190wh/km bij 100km/u, met 21" zomerbanden is m'n verbruik net iets meer dan 200wh/km bij 100km/u