Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nu durf ik dus geen poot meer te rijden...

This site may earn commission on affiliate links.
4BE0A6CF-43AD-4755-83B4-547BC2882FE9.jpeg
 
Nope, staan hier al wat verhalen op het forum. Ik heb gewoon weer anwb wegenwacht abbo genomen voor de zekerheid.
Waarschijnlijk zijn die telefonisch ook iets beter bereikbaar. Ik kan wel zeggen dat ik na twee uur in de wacht toch nog door Tesla geholpen ben. Ik reed nog maar zonder stuurbekrachtiging. En had lading aan boord die ik niet wilde overladen.
 
ook niet tegen betaling?
Vanaf dat moment kan je op een maandagavond niet zomaar een verlenging van een vervallen verzekering regelen, nee.

Dat betekent dan zelf contact opnemen met de takeldienst en een prijs vragen.

De dag erop wel een aparte verzekering afgesloten.

Je kan dat ook niemand aanwrijven: Tesla levert mobility service tot 80000km, en m'n verzekeringsmakelaar weet natuurlijk niet wanneer ik de 80000km haal en nood heb aan een aparte bijstandsverzekering vanaf dat punt.

En op het einde van de rit stuurt de bijstandsverzekering net dezelfde takeldienst als Tesla mobility, maar toch zou ik het leuker vinden dat ik via Tesla kan bellen voor bijstand dan via een club die een takeldienst enkel betaalt om naar de nabije garage te rijden en je in een ICE vervangwagen te duwen, terwijl je enkel een stopcontact (liefst eentje met rode belettering en +120kW) nodig hebt.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met iemand op redelijke termijn via de Tesla bijstand te kunnen bereiken. Maar als je panne hebt, moet je natuurlijk in het keuzemenu panne kiezen, dan krijg je voorrang op de bellers die een ondersteuning van de voertuigfuncties willen. Contact opnemen met het lokale Service Center is ook niet geadviseerd als je ergens in panne staat.
 
De ANWB sleept ook niet gratis af als je zonder brandstof of kWh's staat. Het voordeel met een benzine of diesel is dat de wegenwacht in NL meestal een aantal liters is de service auto heeft.
Als voorbeeld werd ik afgesleept met mijn Disco 3 V8 op de peage in Frankrijk. Niks bijvullen is standaard afslepen. Dus mocht ik behoorlijk afrekenen voor die 5 kilometer heuvel op naar de benzine pomp.
Toen ik er achter kwam dat de ANWB dit dus uitsluit zag ik toevallig dat zekering 1 van de brandstof pomp kapot was. Zekering vervangen na het tanken en ja hij starte weer.:)
 
  • Funny
Reactions: Bas.
Ik heb zelf nooit problemen gehad met iemand op redelijke termijn via de Tesla bijstand te kunnen bereiken. Maar als je panne hebt, moet je natuurlijk in het keuzemenu panne kiezen, dan krijg je voorrang op de bellers die een ondersteuning van de voertuigfuncties willen. Contact opnemen met het lokale Service Center is ook niet geadviseerd als je ergens in panne staat.

Lucky you...

Wachten.jpg
 
Dat plaatje zegt dus niks over de pechhulp als er ook niet bevestigd kan worden dat je de juiste optie in het keuzemenu koos.

Hetzelfde nummer wordt namelijk ook gebruikt voor hulp bij voertuigfuncties en contacteer het service center, en die hebben inderdaad heel andere wachttijden want de ene is minder prioritair, en de andere is afhankelijk van de beschikbaarheid van het SeC.
 
  • Funny
Reactions: Bas.
Dat plaatje zegt dus niks over de pechhulp als er ook niet bevestigd kan worden dat je de juiste optie in het keuzemenu koos.

Hetzelfde nummer wordt namelijk ook gebruikt voor hulp bij voertuigfuncties en contacteer het service center, en die hebben inderdaad heel andere wachttijden want de ene is minder prioritair, en de andere is afhankelijk van de beschikbaarheid van het SeC.
Ja Wooter, natuurlijk, Hendrik heeft niet de juiste optie in het menu geselecteerd. Hendrik rijdt tenslotte nog maar sinds 2013 Tesla, en hoewel hij inmiddels meerdere Tesla’s heeft aangeschaft heeft hij nog noooit te maken gehad met pech... Of acht je Hendrik niet capabel genoeg om in een keuzemenu de juiste toetsen in te drukken?

Wat vermoeiend dit...
 
Doet de X het niet meer?
Nee, hij doet t nog top. Net als onze andere Tesla's. Dit was dacht ik afgelopen juni, toen dacht ik laat ik eens een screenshot maken hoe lang je soms in de wachtrij staat. Geen idee meer wat t was, vast een kleinigheid.

Maar dat de wachtrijen zo lang zijn is natuurlijk niet normaal. Gelukkig zit Tesla bij mij om de hoek dus als ik ze nodig heb rij ik bij ze langs met de opmerking dat er een storing in hun telefooncentrale zit:confused:. Ze helpen me gelukkig altijd direct en goed.
 
Dit was dacht ik afgelopen juni, toen dacht ik laat ik eens een screenshot maken hoe lang je soms in de wachtrij staat. Geen idee meer wat t was, vast een kleinigheid.
Panne is echt een andere keuze in het keuzemenu en heeft aanzienlijk korte wachttijden. Je kan ook niet je klanten meer dan een uur laten wachten alvorens je iemand kan spreken voor een echte panne.

Kleinigheden zal je waarschijnlijk via de andere opties doen, en dan heb je het risico dat als je voor de lokale SeC kiest, de telefooncentrale in de knoop geraakt als er iemand bij het SeC niet actief de telefoons opvolgt.

Ik zou na 10 minuten in de wacht al verwachten dat er iets mis is met de telefooncentrale.