Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Op het moment van contact wel ja. Probleem is dat als Lewis aan de binnenkant is hij de apex nooit kon halen vanwege overstuur (deels te laat geremd, deels vuil). Max ging (denk ik gezien zijn positie en z'n stuurhoek) voor de apex. De rest laat zich dan raden....
Dat is een keuze die hij zelf heeft gemaakt. Hij kan en mag niet verwachten dat Max zijn bocht gaat opofferen.
Dat hij dat graag wil omdat hij vind dat Max respect moet tonen voor Sir Lewis is wat anders. Woorden van Lewis zelf...
Lewis incompetent labelen is wel extreem. Elke coureur gaat wel eens 101%. Dit was het momentje van Lewis. Alsof Max nooit 101% te ver is gegaan en daardoor z'n auto eigenhandig de muur in reed of puur door anderen die uitwijken om contact te voorkomen. Is Max hierdoor ook incompetent? :) Denk dat als we gaat turven het er niet gunstig uit ziet voor Max :).
Daar zijn wel eens statistiekjes van geweest de eerste 4 jaar F1 van Max en Lewis en dan is het echt bizar wat Lewis allemaal heeft gecrasht.
Maar goed als we recent kijken naar de strafpunten dan heeft Max er 0 en Lewis al weer een aardig lijstje. Dus wie is er lomp en agressief?
Cijfers liegen niet.
Maar dat soort "big balls" moves horen ook een beetje bij autosport. Kijk wat Senna deed. Kan niet zo de races voor me halen maar zat moves waarvan je wist... als de ander niet uitwijkt liggen ze er af. Zich hard maken voor veiligheid buiten de baan maar puntje bij paaltje kon Senna ook gewoon super gevaarlijke stunts uithalen. Toch gezien als 1 van de beste coureurs.
Probleem is als Max en Senna het doen crashen ze niet in andere en Lewis nu wel in Max.
Wellicht toch een groot verschil in kwaliteit. Je benoemt het zelf. Ik vind dat je van Lewis in middels mag verwachten dat hij weet wanneer je een move kunt maken en wanneer niet. Overigens ging Lewis ook tegen Rosberg een aantal keer de fout in. Niet expres maar hij krijgt duidelijk kortsluiting wanneer hij achter staat en gaat dan geregeld over het dunne lijntje wat je noemt.
In bepaalde mate was deze eerste ronde een beetje Prost vs Senna achtig. De ander geen centimeter gunnen en dat eindigde wel eens in tranen. Dat willen we toch zien? Harde battles, emoties en een vleugje teveel risico?
Ja, tot aan Copse was het heel mooi op het scherpst maar wel fair en binnen wat mag van de reglementen.
Als het fout gaat, hoort dat erbij maar wees eerlijk en dan is het klaar.
Lewis en MB zijn duidelijk niet eerlijk en een aantal fans slikken dat voor zoete koek.
Daar heb ik wel een probleem mee. Ik kan daar slecht tegen en dat is mijn probleem dat weet ik.
Nee, ik vind dit niet erg. Graag meer van dit soort clashes en hopen dat Max de titel pakt :)
Nee, ik ook niet alleen dat afschuiven van de schuld vind ik wel erg want is gewoon niet fair.

Wanneer de auto's aan elkaar gelijk blijven en Max krijgt hier geen tik van dan geef ik Lewis geen schijn van kans dit jaar.
Zonder DNF's had Max nu 70 punten voor gestaan en dat kan hij dus ook en het tweede deel weer uitlopen als het verder netjes blijft.
 
Het einde van een eens zo mooie sport.
Ach heel het seizoen is het schaakspel naast de baan net zo hevig als op de baan. Ik verwacht dat hier weinig uit gaat komen, maar je weet maar nooit.
 
Het einde van een eens zo mooie sport.
Ach heel het seizoen is het schaakspel naast de baan net zo hevig als op de baan. Ik verwacht dat hier weinig uit gaat komen, maar je weet maar nooit.

Precies. Ik verwacht er ook weinig van en het verhaal is zwaarder gemaakt dan het werkelijk is.
Ze hebben nu eenmaal het recht en gezien de uitkomst is het niet meer dan normaal dat ze de mogelijkheden bekijken.
Dat ze het melden is onderdeel van de mind games. Iets wat nergens zo gespeeld wordt als juist in de F1.
 

Ik vind de analyse van Brundle wel goed.
Lewis moest in Copse wel een do or die actie doen om kans op het WK te houden.

Daarbij wetende dat hij nooit zonder contact Copse zou kunnen halen volgens Ralf Schumacher.


Ook Marc Surer is die mening toegedaan.
 

Ik vind de analyse van Brundle wel goed.
Lewis moest in Copse wel een do or die actie doen om kans op het WK te houden.

Daarbij wetende dat hij nooit zonder contact Copse zou kunnen halen volgens Ralf Schumacher.


Ook Marc Surer is die mening toegedaan.

Iedereen is het echt met je eens dat Lewis de meeste blaam heeft :cool:.
 
Als we het hu eens door de onafhankelijke bril van Lewis bekijken……. Als Max niet zo goed was, dan zou Max achteraan in het veld hebben gereden en dan zou Lewis alleen aan kop hebben gereden en zou hij nooit tegen Max aan kunnen rijden. Het feit dat Max zo goed is zorgde er echter voor dat Max voor Lewis reed. In dat geval is het dus de schuld van Max🧐 (of klopt er iets niet in mij beredenering🤔)
 
Als we het hu eens door de onafhankelijke bril van Lewis bekijken……. Als Max niet zo goed was, dan zou Max achteraan in het veld hebben gereden en dan zou Lewis alleen aan kop hebben gereden en zou hij nooit tegen Max aan kunnen rijden. Het feit dat Max zo goed is zorgde er echter voor dat Max voor Lewis reed. In dat geval is het dus de schuld van Max🧐 (of klopt er iets niet in mij beredenering🤔)
Dat is wel het argument dat Lewis gebruikt als hij vindt dat Max meer respect moet hebben voor hem.
 
Volgens Lewis moet Max meer respect tonen dus Lewis altijd voor laten gaan. Het kan zo simpel zijn.

LOL

Ik ben echt anti Lewis maar hoe kun je z'n woorden zo verdraaien? Ik interpreteer Lewis z'n woorden als "Je verdedigd naar mijn mening te hard, als je zo doorgaat dan moet ik ook hard aanvallen en verdedigen". Al vele malen is Max door het oog van de naald gekropen en is Lewis contact vermijdend geweest. Niet alleen Lewis maar ook bijvoorbeeld Riciardo bij RB en Kimi bij Ferrari.

Ik begrijp Lewis z'n woorden volkomen. Er komt een moment dat je er genoeg van hebt en dat moment is hier voor Lewis nu de titel niet direct in bereik ligt. Het was ook gewoon om een punt te maken.

De toon is nu wel gezet (heerlijk!). Max heeft schijt aan wat Lewis van hem vindt. Hij vind het enkel maar heerlijk want dat geeft aan dat Lewis onder grote druk staat. Max zal er alles aan doen om de druk op Lewis verder te vergroten. Grote kans is nu wel dat Max dit truukje terug flikt en Lewis er af duwd. Hopelijk blijft Max zijn ophanging dan wel heel :)