Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Een vraag aan de mensen die in de automatiseringshoek zitten.
De 22-jarige zoon van mijn neef moet voor zijn opleiding een stage in software-ontwikkeling doen in het buitenland.
Het gaat om de periode van maart tot augustus 2017, 5 à 6 maanden.
Het is een zeer slimme en sociale jongeman en prettig in de omgang. Heeft de nodige keren gescoord bij olympiades (wiskunde en natuurkunde) in Frankrijk.
Hij komt ook uit Frankrijk (Meudon, bij Parijs), maar beheerst het Engels en Duits.
Is er hier iemand op het forum die hem een uitdagende stageplaats kan bieden in bovengenoemde periode? Dus niet alleen een goedkope extra productieplek, maar ook iets met een goede begeleiding waar ook hij zelf wat aan heeft?
Hij heeft programmeer ervaring in Eclipse, Matlab-Java, Python, HTML/CSS, MySQL, Bash, Symphony, JavaScript, UML, Ruby (bases), C++ (bases) en kennis van numerieke methoden en optimalisatie, signal processing, statistics, robotics and electronics.
Reacties graag via de pm; aan mensen die hem een goede stageplek zouden kunnen bieden zal ik een CV van hem zenden.
 
Stemadvies aub.
Ik heb mij als Nederlander in laten schrijven om te gaan stemmen voor de Tweede Kamer verkiezingen in maart (in NL) om tegenwicht te bieden aan de schreeuwlelijke populisten. Ik heb vandaag het stemformulier ontvangen en ben op zoek naar stemadvies.
Welke partij heeft het het beste voor met EV's, milieu en andere groene zaken?

Dank @Defiant @Vantage @redevries voor jullie adviezen. Ik heb mijn keus kunnen maken. Dit heeft zeker geholpen:
 
Wil hier toch even opscheppen hoe bewust mijn 4-jarige zoontje elektrische auto's spot in het straatbeeld. Toegegeven: als ze laden, dan, met een kabel er in. Maar hoor je "dat is een elektrische auto!" en kijk je goed om je heen, dan zie je er inderdaad één staan laden, in de verte, aan de overkant van de straat.

Volgende stap: onderscheid leren maken tussen EVs en PHEVs. ;)

Oh ja: hij denkt momenteel dat álle elektrische auto's vleugeldeuren hebben (na het zien van wat X filmpjes). :cool:
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and gelden
Ook nog eentje die respect verdient: Pieter Heerema. Groot geworden in de olie en nu op wind solo in een wedstrijd de wereld rond.

News - Never stop believing, never stop working - Vendée Globe 2016-2017
Ha, mijn eerste reactie was "dat is Pieter helemaal niet" Maar verderop kwam t goed" In een vorig leven ben ik de broertjes Heerema nogal eens tegen gekomen ondanks dat zij niet met elkaar spraken.... Heb 3 jaar voor Hugo gewerkt. Wat een geweldige cowboytijd was dat. Toen het gezinnetje op komst was heb ik maar gauw afscheid van die wereld genomen. Ik weet zeker dat ik meer vlieguren maakte als een gemiddelde piloot destijds.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
:) Grappig initiatief maar om eerlijk te zijn vind ik wel dat we ons afzijdig mogen houden; we hadden bijvoorbeeld in België onze onvolprezen Elio, en hebben nu onze onvolprezen Charles-Michel; ik zou alvast niet graag hebben dat Amerikanen petities ondertekenen omtrent het beleid van de Belgische regering, onafhankelijk van de vraag hoezeer ik zelf, al dan niet, die regering zou willen helpen omverwerpen.
 
:) Grappig initiatief maar om eerlijk te zijn vind ik wel dat we ons afzijdig mogen houden; we hadden bijvoorbeeld in België onze onvolprezen Elio, en hebben nu onze onvolprezen Charles-Michel; ik zou alvast niet graag hebben dat Amerikanen petities ondertekenen omtrent het beleid van de Belgische regering, onafhankelijk van de vraag hoezeer ik zelf, al dan niet, die regering zou willen helpen omverwerpen.
Hier heb ik wel een goede uitleg voor.
C3N62qPVcAAp94x.jpg large.jpg
 
  • Like
Reactions: simonsmidt