Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
104675E2-76A8-42D8-8279-4FD32BC1D3F1.jpeg


Ja, zo gaat dat met “uitlaat” auto’s.
 
Nee, ik heb nog nooit Tesla gereden, maar kan me er wel wat bij indenken.
In kinderrijke buurten sta je continu met je voet boven het rempedaal zodat je snel kunt reageren, echter als je dan aan het regenereren bent, ga je automatisch steeds langzamer rijden tot je na een paar meter stil staat. Als je niet met je voet boven je rempedaal zit reageer je een fractie trager in een kinderrijk gebied, dat heb je liever ook niet. Zodoende wil ik het één hier en het ander daar, maar om nou continu die instellingen te wijzigen lijkt me irritant, dus zodoende.

Hoe kan dat? Rijd je op cruise control dan? Volgens mij zit je voet anders op versnellingspedaal. Bovendien pas je je snelheid aan omgeving aan. Zo zorg je dat je altijd voldoende tijd hebt om te stoppen.
 
Hoe kan dat? Rijd je op cruise control dan? Volgens mij zit je voet anders op versnellingspedaal. Bovendien pas je je snelheid aan omgeving aan. Zo zorg je dat je altijd voldoende tijd hebt om te stoppen.
Ik heb mijn linker voet boven mijn versnelling en mijn rechter boven de rem en verder praktisch stationair in zijn 2 het grootste deel van de tijd dan. Wel moet ik zeggen dat ik niet wist dat je onder de 10 bijna geen regeneratie hebt (ook niet voor stoplichten?).
 
In de afdeling Off-Topic, maar misschien niet helemaal off-topic... .

Voor de liefhebbers van Urbex, (oud) industriëel erfgoed, vergeten plekken en bouwblunders in België wil ik graag volgend boek voorstellen: Verdwijnend België. Net uitgegeven en geschreven door Reinout, de zoon van een goede kennis van ons, die natuurlijk graag zijn boek lekker wil zien verkopen.

cover.png


Onze Vlaamse acteur Wim Opbrouck is er in elk geval in de wolken over... .

We hebben het zelf ook gekocht en al half uitgelezen en door de foto's weten te bekoren om zelf ook weer op stap te gaan, met de Tesla natuurlijk... . Dus wie nog inspiratie zoekt om door Belgenland op ontdekkingstocht te trekken of een goed idee wil voor een zondagsrit(je) kan dit boek een leidraad worden... . Extra leuk is ook het feit dat de adressen vermeld zijn in het boek.

Link: Verdwijnend België

Of ook via: Verdwijnend België
Bij de uitgever kan het gekocht worden ZONDER de extra landkaart voor enkele euro's minder.

Een aanrader lijkt me... .

Xavier
 
  • Like
Reactions: Faiz71 and job-lek
Voor degene die de Hyperloop interessant vinden er is een lezing bij de volksuniversiteit in Alphen aan den Rijn op 28-11 over de Hyperloop door Nico Zornig. Hij heeft bij TNO gewerkt en onderzoek gedaan. Ik zit te denk om daar even te gaan kijken. Agenda | Volksuniversiteit

Op 11 December een lezing over zelfrijdende auto's en wat de huidige status is daarvan.
Automatisch rijden | Volksuniversiteit Alphen a/d Rijn

Disclaimer, Ik ken de beste man niet en ben ook niet gebonden aan de volksuniversiteit
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Beide denk ik :)
Ik zie wat proto filmpjes onder 'nieuws' van een hobbelig karretje, de bijgaande beloftes en renderings op de site maken het in vergelijking wel surrealistisch inderdaad! Q2 2018 lijkt me wat optimistisch ;-)

Het was inderdaad optimistisch, we hebben daarom gekozen om een eerste versie te maken met minder functionaliteit (zie
). We werken hard verder om ook de andere functies beschikbaar te maken.
 
  • Informative
Reactions: FVO