Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen op NPO1 Flikken Maastricht.
FLIKKEN MAASTRICHT - AFLEVERING 12: FAKE NEWS
FLIKKEN MAASTRICHT / 22 FEB 2019
Er wordt een aanslag op Miss Limburg gepleegd......
Mijn dochter is hier het slachtoffer van dienst :cool:


Sodeju, die had wel een erg kort leven in de aflevering Frank :confused:
(ps: levensgevaarlijk die benzinestations...)
 
het wordt nu wel echt saai aan de verkeerslichten.

Zaterdag tijdens 1 rit twee maal aan de verkeerslichten naast een Porsche.

De eerste was een would-like-to-be, een Panamera. Ik snap dat die meteen de handdoek gooit.

Maar de andere was een echte Porsche, een 911 Carrera.
Ook deze was waarschijnlijk al eens op zijn plaats gezet, want hij deed geen enkele poging.

Twee op een uur tijd, wat moet het toch saai zijn voor nieuwe Tesla berijders. ;)
 
het wordt nu wel echt saai aan de verkeerslichten.

Zaterdag tijdens 1 rit twee maal aan de verkeerslichten naast een Porsche.

De eerste was een would-like-to-be, een Panamera. Ik snap dat die meteen de handdoek gooit.

Maar de andere was een echte Porsche, een 911 Carrera.
Ook deze was waarschijnlijk al eens op zijn plaats gezet, want hij deed geen enkele poging.

Twee op een uur tijd, wat moet het toch saai zijn voor nieuwe Tesla berijders. ;)

Omdat ik een vrouw ben proberen ze het bij mij wel heel vaak om zich bij het volgende stoplicht netjes achter mij aan te sluiten, zodat ik hun rode koppie niet kan zien ;)
 
Als je denkt dat je alles nu wel hebt gehad... dan kan dit er ook wel nog bij.

Onze straat zal gedurende 97 jaar onderbroken zijn.:eek:
20190301_165138.jpg
 
  • Like
Reactions: Karel
In de categorie off-topic, non-automotive:
Terwijl de hele fotowereld zich druk maakt over zo veel mogelijk megapixels, zwem ik tegen de stroom in. Heb ik onlangs dit pareltje op de kop weten te tikken. Een Hasselblad middenformaat analoog fotocamera. De rolletjes die ik erbij kreeg waren “maar” 12 jaar over datum, dus inmiddels wat Ilford HP5 plus en FP4 Plus rolletjes besteld.
Heerlijk de geur van vers film :)
(Ga binnenkort wel even kijken of die oude rolletjes nog een beetje behoorlijk beeld opleveren, ze waren niet gekoeld bewaard, dus zullen wel een beetje funky beeld opleveren)

AF9D0575-C4EE-4703-967D-F761200BF31D.jpeg
 
In de categorie off-topic, non-automotive:
Terwijl de hele fotowereld zich druk maakt over zo veel mogelijk megapixels, zwem ik tegen de stroom in. Heb ik onlangs dit pareltje op de kop weten te tikken. Een Hasselblad middenformaat analoog fotocamera. De rolletjes die ik erbij kreeg waren “maar” 12 jaar over datum, dus inmiddels wat Ilford HP5 plus en FP4 Plus rolletjes besteld.
Heerlijk de geur van vers film :)
(Ga binnenkort wel even kijken of die oude rolletjes nog een beetje behoorlijk beeld opleveren, ze waren niet gekoeld bewaard, dus zullen wel een beetje funky beeld opleveren)

View attachment 384750
Precies van deze heb ik er ook twee gehad, met alle mooie glas erbij. Alles in een kalfsleren koffer. Toen een fortuin, nu ...
 
  • Like
Reactions: Faiz71
@Wim S. heb je ze weg gedaan??? Nee toch? De “Hassie’s” gaan tegenwoordig erg hard.
Bij deze deal zaten 3 mooie lenzen.
Als kleine bonus ook nog een 500EL/M waarvan de batterijen het niet doet, maar dat is vrij eenvoudig te fixen met een 9V blok batterij :)
 
EB29224A-03D2-47EA-B230-27F4820C3624.jpeg
In de categorie off-topic, non-automotive:
Terwijl de hele fotowereld zich druk maakt over zo veel mogelijk megapixels, zwem ik tegen de stroom in. Heb ik onlangs dit pareltje op de kop weten te tikken. Een Hasselblad middenformaat analoog fotocamera. De rolletjes die ik erbij kreeg waren “maar” 12 jaar over datum, dus inmiddels wat Ilford HP5 plus en FP4 Plus rolletjes besteld.
Heerlijk de geur van vers film :)
(Ga binnenkort wel even kijken of die oude rolletjes nog een beetje behoorlijk beeld opleveren, ze waren niet gekoeld bewaard, dus zullen wel een beetje funky beeld opleveren)

View attachment 384750

Memory lane. Heb met deze camera nog huwelijksreportages gemaakt. Kwaliteit leek toen onovertroffen. De kenmerkende “klak” van de Hasselblad gaf telkens weer een kick.

Nu een Nikon P1000. 4K foto’s, UHD video. Via je app te bedienen en alles automatisch gedownload in de cloud.

Analoge 1000-voudige zoom. De maan is nog maar een klein sprongetje.

Toch blijf ik de “klak” een beetje missen...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DutchTM3 and Faiz71
Geweldige foto @Karel !
Het fotograferen met een analoog, en helemaal een middenformaat blijft wel iets magisch, iets waar geen digitale camera in mijn ogen tegenop kan...... Zelfs geen 100MP Phase One of andere exotische digitale middenformaat. Ik wil de Hasselblad voor portretten gaan inzetten. Ben nog even een plannetje voor een reportage aan het uitdokteren


Voor het reguliere werk gaan er overigens 2 Nikon D750 bodies in de tas, plus nog een Fujifilm X-T20, mirrorless. Die Fuji is echt een geweldig ding, onderschat omdat het “maar” een DX sensor heeft, maar zet er een 23mm f/1.4 of 56mm f/1.2 prime op en kies een mooie filmsimulatie (er zitten een aantal Fujifilm filmsimulaties van de oude vertrouwde filmrolletjes ingebakken die supergoeie jpeg’s eruit persen, mijn favoriete filmsimulaties zijn Classic Chrome, ProNegH, Acros). Heb een tijdje geleden foto’s gemaakt van de Popronde in Amersfoort. Alles in jpeg geschoten, foto’s amper nabewerkt en doorgestuurd naar de redactie.
Paar weken later nog de Fuji samen met een D750 meegenomen naar een optreden van Vandenbergs Moonkings (met Adje Van den Berg) in Amersfoort, opdrachtje van de concertzaal. Kleine teleurstelling was dat ik net nadat ik binnen was, te horen kreeg dat ik maar 3 nummers mocht fotograferen, kort avondje dus. Dus snel de 56 f/1.2 op de Fuji en een 35 f/1.4 op de D750 geschroefd en plaatjes schieten.
Deze komt uit de Fuji, ProNegH omgezet in zwart/wit, vanwege de knalharde rode verlichting.

54CBF1B0-EFE9-4302-B205-68A9A5407D80.jpeg
 
  • Like
Reactions: Karel