Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Je had die van mij moeten horen toen ik vertelde dat ik na 2 jaar onze X5 ging wegdoen voor de model S. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat ze überhaupt een keer mee reed. Vanaf dat moment was er niets goed aan de auto. Slechte stoelen, geen handgreep, lage instap, veel banden lawaai, buffeting probleem usw, usw. Na een jaar slijt t wel. En nu 2 jaar en 2 Tesla's verder wil ze wel alleen:scared: met de kids naar Z-Frankrijk en vlieg ik er achteraan. Ze is nog geen fan maar heeft zich er wel bij neergelegd.

Dito hier, grote ruzie bij bestelling Classic, Wilde eerste editie E Rally niet mee rijden. 2e editie compleet Tesla fan. Bij wisseling van classic naar huidige Tesla was zij de eerste die mee ging naar SC Den Haag voor een proefrit. Bij de vraag: en? was het een prompt doen!!
 
Nog even over de kookplaten: na jaren koken op een keramische plaat zijn wij vorig jaar weer overgestapt naar gas (propaan, in het weiland hebben wij geen aardgas). Dat bevalt uitstekend!

Ligt ook aan de plaat: gas op glas met tiptoets bediening (boretti)! Bijna alle voordelen van inductie vwb schoonmaken, maar toch nog zicht op echt vuur [emoji16]
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Je had die van mij moeten horen toen ik vertelde dat ik na 2 jaar onze X5 ging wegdoen voor de model S. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat ze überhaupt een keer mee reed. Vanaf dat moment was er niets goed aan de auto. Slechte stoelen, geen handgreep, lage instap, veel banden lawaai, buffeting probleem usw, usw. Na een jaar slijt t wel. En nu 2 jaar en 2 Tesla's verder wil ze wel alleen:scared: met de kids naar Z-Frankrijk en vlieg ik er achteraan. Ze is nog geen fan maar heeft zich er wel bij neergelegd.

zou het dan toch kunnen dat ik een gemakkelijke echtgenote heb?
Ze gaat er van uit dat ik niet zo maar iets doe, en als ik het doe, zal ik er wel een goede reden voor hebben.:smile:
 
  • Funny
Reactions: AnalysiZ
Wim, hoe herkenbaar! Maar bij ons dus andersom. Wij hebben jaren op inductie gekookt, maar in de nieuwe klassieke keuken zou een inductiekookplaat niet mooi staan volgens madam. Nu til ik me bij het schoonmaken (zij kookt, ik ruim op...een ook al klassieke taakverdeling?) een slijmbeursontsteking aan die gietijzeren stukken in een wankele poging de boel nog toonbaar te maken. Dat ik hier voor gezwicht ben is me nog steeds een raadsel. Ruggengraat van een naaktslak vrees ik.
En het leuke is, dat inductie kookte niet lekker, beweerde ze. Het ging allemaal te snel, alles kookte over...en nu op gas, man je moet eens zien wat ik na een maaltijd aantref, Aleppo is er een strak onderhouden park bij.
Mijn vrouw is overigens verder best aardig hoor. Hoop wel dat ze 28 mei weer net zo goed navigeert als vorig jaar. Sorry, ik ging even los. Maar ja, off topic draadje, het mag ;-)
Een hoofd en een rug als een naaktslak, mijn god Jeffrey wat blijft er nog over? :smile: En thuis ook al de broek laten uittrekken. Je hebt er wel veel voor over.
Inductie gaat van 1 tot 15, perfect te regelen, je hoeft niet eens naar die vrijwel onzichtbare vlammetjes te staren. Ik kook, als mantelzorger nu drie maanden en zelfs ik ben er niet in geslaagd dingen te laten overkoken. Gelukkig maakt iedereen zijn eigen afweging. Als je aan het eind van de dag het vermoeide hoofd en lichaam naast je vrouw te rusten leg en gelukzalig inslaapt, nou dan komt het wel goed.

- - - Updated - - -

zou het dan toch kunnen dat ik een gemakkelijke echtgenote heb?
Ze gaat er van uit dat ik niet zo maar iets doe, en als ik het doe, zal ik er wel een goede reden voor hebben.:smile:
Kijk, dat geeft rust in het hoofd én in de relatie.
 
Je had die van mij moeten horen toen ik vertelde dat ik na 2 jaar onze X5 ging wegdoen voor de model S. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat ze überhaupt een keer mee reed. Vanaf dat moment was er niets goed aan de auto. Slechte stoelen, geen handgreep, lage instap, veel banden lawaai, buffeting probleem usw, usw. Na een jaar slijt t wel. En nu 2 jaar en 2 Tesla's verder wil ze wel alleen:scared: met de kids naar Z-Frankrijk en vlieg ik er achteraan. Ze is nog geen fan maar heeft zich er wel bij neergelegd.

Dan is het bij jullie echte liefde? Gaat het niet om de Tesla, maar om jou! :love: Je hebt onlangs toch wel iets gekocht voor haar met Valentijnsdag? Lucky bastard! :frown:
 
Nog even en jullie gaan beweren dat jullie vrouw ook over de kleur van de Tesla heeft besloten [emoji6]

Heb nog nét kleur van interieur mogen negotiëren. En in het dagelijks leven gaat dat verder als volgt:

- Schatje, ik moet een paar honderd km doen vandaag en jij maar 30 dus ik neem de MS en jij de Mini hé?
- Ja schatje, maar waarom kopen we eigenlijk gewoon geen tweede MS?
- Ik kan toch niet met die tank gaan shoppen in stadscentra? Helft van parkeergarages is te smal en op straat vind je er al zeker geen plaats voor!
- Ja schatje, ik zal dus maar de Mini nemen vandaag.

De Great Leap Forwards is dat ze op 31 maart wél wil kijken naar hoe M3 er zal uitzien :)
 
Janneke is gelukkig meer van de Facebook groep ;-)

C4F45D10-7CB0-42F0-B13D-96D5F9E622BF-export.jpg
 
  • Funny
Reactions: AnalysiZ
Mijn vrouw ook niet. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik het gastoestel, voornamelijk bestaande uit een paar zeer onhygiënische stukken gietijzer, niet meer wilde schoonmaken.
Toen de inductiekookplaat uiteindelijk toch node werd geaccepteerd, ik moest wel toezeggen dat als het niet beviel het apparaat weer zou vertrekken, is er een grote inductiekookplaat geïnstalleerd.
Man, wat een weelde. Geen hitte meer in de keuken, vrijwel geen afzuigkap meer nodig en een spiegelglad oppervlak dat in 5 seconden brandschoon is.
Neem je vrouw eens mee naar het mooie De Woude, kan ze het met eigen ogen zien.

De Woude is zeker mooi. Bijna aan de overkant gewoond (MarkenBinnen)
 
Wim, hoe herkenbaar! Maar bij ons dus andersom. Wij hebben jaren op inductie gekookt, maar in de nieuwe klassieke keuken zou een inductiekookplaat niet mooi staan volgens madam. Nu til ik me bij het schoonmaken (zij kookt, ik ruim op...een ook al klassieke taakverdeling?) een slijmbeursontsteking aan die gietijzeren stukken in een wankele poging de boel nog toonbaar te maken. Dat ik hier voor gezwicht ben is me nog steeds een raadsel. Ruggengraat van een naaktslak vrees ik.
En het leuke is, dat inductie kookte niet lekker, beweerde ze. Het ging allemaal te snel, alles kookte over...en nu op gas, man je moet eens zien wat ik na een maaltijd aantref, Aleppo is er een strak onderhouden park bij.
Mijn vrouw is overigens verder best aardig hoor. Hoop wel dat ze 28 mei weer net zo goed navigeert als vorig jaar. Sorry, ik ging even los. Maar ja, off topic draadje, het mag ;-)

Ik kan enkel concluderen dat je vrouw een chef-kok is, een goeie kok slaagt er in alle potten en pannen die in huis te vinden zijn vuil te maken. Kan er ook van me spreken… .:tongue:

- - - Updated - - -

Nog even en jullie gaan beweren dat jullie vrouw ook over de kleur van de Tesla heeft besloten [emoji6]

Nee hoor, alles zelf gekozen.

- - - Updated - - -

zou het dan toch kunnen dat ik een gemakkelijke echtgenote heb?
Ze gaat er van uit dat ik niet zo maar iets doe, en als ik het doe, zal ik er wel een goede reden voor hebben.:smile:

Dito, en als je 18 jaar tussenlaat voor je een nieuwe koopt wordt het ook gemakkelijker. :rolleyes:

- - - Updated - - -

Janneke is gelukkig meer van de Facebook groep ;-)

View attachment 112416

Nah! Klopt niet, bij ons staat de teller volgende maand op 27 jaar en nog steeds happy !
 
Heb 'n behoorlijke off topic vraag. Dit leek me 't geschikte draadje.

Wij overwegen sterk om naar google apps for work over te stappen. Nu een hosted exchange, verschillende office pakketten en 'n externe NAS staan voor bestandsbeheer.
Alles in the cloud hebben we dus al. Nu willen we naar alles op 1 plek toe. Efficiënter (samen)werken, minder beheer van de werkplekken en kostenreductie zijn de belangrijkste redenen.

Ben op zoek naar organisaties die die overstap al hebben gemaakt, liefst niet al te lang geleden (afgelopen 2 jaar ofzo) en die me open willen vertellen waar ze wellicht minder enthousiast over zijn/waren en die me inhoudelijk wat kunnen vertellen over het gebruik van de documents en sheets app. Niet te grote organisaties (want daar zit 'n (systeem)beheerder semi fulltime te ondersteunen maar ook geen bedrijven van een of enkele mensen.
En ook geen tech/ict organisatie want daar lopen mensen rond waarvan 't een hobby is om problemen met ict op te lossen.
(Wij zijn zelf 27 mensen groot verdeeld over 3 kantoren en de meeste mensen hier vinden ict een noodzakelijk stuk gereedschap waar ze zo min mogelijk last van willen hebben...).

Wie o wie kan me vertellen welke organisatie ik eens moet bellen daarvoor?
 
Je zou eens contact kunnen opnemen met Inuvola. Die helpen bij dat soort zaken. Ik heb ooit wat software voor ze ontwikkeld (sync Microsoft CRM met Gmail).
Mijn contactpersoon daar: Duco Rob.

Thankx. Heb ook contact met n reseller inmiddels. Zoek wat ervaringen buiten die reseller(s) om.

- - - Updated - - -

Wij hebben twee jaar geleden de overstap gemaakt naar Office365. Zeer tevreden, en wij zijn ook een redelijk technische club.
- - Updated - - -

- - - Updated - - -

Wij zijn dus niet zo technisch. Moet allemaal lekker makkelijk voor ons.
M'n huidige systeembeheerder/aanbieder van onze huidige hosted exchange omgeving geeft aan dat ze bij Office 365 nog wel 's wat issues meemaken met oa performance. Dat die issues dan lastig te managen zijn omdat ze met microsoft moeten contacten en dat dat contact niet soepel loopt.
Hoe zijn jullie ervaringen, loopt alles helemaal soepel? Heb je 't via reseller of rechtstreeks afgenomen? Gebruiken jullie office 365 volledig (dus ook de onedrive voor opslag, skype voor communicatie etc?).

Hmm. misschien wat veel vragen/antwoorden voor in 'n Tesla Off topic draadje. PMen, mailen of bellen wellicht makkelijker of fijner, if so laat maar weten.
 
Thankx. Heb ook contact met n reseller inmiddels. Zoek wat ervaringen buiten die reseller(s) om.

- - - Updated - - -


- - Updated - - -

- - - Updated - - -

Wij zijn dus niet zo technisch. Moet allemaal lekker makkelijk voor ons.
M'n huidige systeembeheerder/aanbieder van onze huidige hosted exchange omgeving geeft aan dat ze bij Office 365 nog wel 's wat issues meemaken met oa performance. Dat die issues dan lastig te managen zijn omdat ze met microsoft moeten contacten en dat dat contact niet soepel loopt.
Hoe zijn jullie ervaringen, loopt alles helemaal soepel? Heb je 't via reseller of rechtstreeks afgenomen? Gebruiken jullie office 365 volledig (dus ook de onedrive voor opslag, skype voor communicatie etc?).

Hmm. misschien wat veel vragen/antwoorden voor in 'n Tesla Off topic draadje. PMen, mailen of bellen wellicht makkelijker of fijner, if so laat maar weten.

Wij hebben zero problemen, en gebruik de hele soep - behalve de VOIP integratie. Hosten rechtstreeks bij Microsoft. Ik stuur je even een PM
 
Wij hebben zero problemen, en gebruik de hele soep - behalve de VOIP integratie. Hosten rechtstreeks bij Microsoft. Ik stuur je even een PM

Ik gebruik het zelf al jaren en werk ook samen met organisaties waar ze hier gebruik van maken (>3000 gebruikers). Nooit noemenswaardige issues gehad, er kan altijd wel eens een probleem zijn maar dat is bij iedere installatie, cloud of on premises. Maar Microsoft kan zich echt niet permitteren veel/lang problemen te hebben met een product waar ze zo hard alle bedrijven nu naar pushen. Plus ze maken het zelf, dus dat zit wel ok qua support denk ik dan.