Edi99
Egbert Dijkstra
Sure, maar 15% brengt je met een 100D pakweg 60 tot (als het moet ) 80 km verder... Dat is toch wel een heel grote marge??
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar het is geen 100Sure, maar 15% brengt je met een 100D pakweg 60 tot (als het moet ) 80 km verder... Dat is toch wel een heel grote marge??
Maar het is geen 100
D-Marken ?
even volgende keer de raam/deur rubbers insmeren met een minimaal klein beetje uienzalf, ff een klein klusje maar dat weert al het vocht wat ertussen kan komenDaarnaast een issue met m'n deuren. Het raam zat vast gevroren aan het rubber en in de deur. Hierdoor kon ik m'n deur niet sluiten tot ik koud water langs het raam liet lopen tot het ontdooid was en het raam naar beneden kon.
Welke snelheden heb je geladen? was in de kou snel op maximum snelheid, ik heb zelf wat mindere snelheden gezien, ik merkte met mijn 90D dat er veelal rond de 92kw aan het laden was, terwijl ik vaak 115kW verwacht (tussen 10% -> 50% laden)In de nacht waren de SuCs verlaten. In de ochtend minder dan de helft bezet dus kon met volle snelheid laden.
Verder heb ik het premium package en heb dus ruitenwisser heaters en spiegel heaters. Echter, in v9 kun je deze niet meer inschakelen!
Ik zie daar enkel stoelen en stuur. Geen opties voor spiegels en ruitenwissers.Dat tabje selecteren geeft een een blad met instellingen van de stoelverwarming, spiegels en ruitenwissers
Welke snelheden heb je geladen?
Het raam zat ook vast in de deur zelf dus weet niet of dat had geholpen maar de raam rubbers zeker. Ik bedacht me dat zelf ook toen het gebeurdevolgende keer de raam/deur rubbers insmeren met een minimaal klein beetje uienzalf
Ik zie daar enkel stoelen en stuur. Geen opties voor spiegels en ruitenwissers.
Jij hebt een 100. Dat is een verschil van dag en nacht met een 75. Jaloers!Even een update. Afgelopen vrijdagavond met een SoC van 100% vertrokken. Het was goed weer met af en toe een beetje regen tot in zuid Duitsland de regen en uiteindelijk sneeuw kwam.
Ik had ABRP ingesteld met 10% extra verbruik ivm regen/sneeuwsmaar dat klopte niet. Dit omdat ik ook had ingesteld als max snelheid 149 en 105%. Ik merkte dat het verbruik van ABRP spot on was als ik exact onder de ingestelde waarden reed. Bizar hoe nauwkeurig dit was.
De 10% meer verbruik bij regen of sneeuw is onzin omdat ABRP er vanuit gaat dat je dan met 105% dan wel 149km/u rijd. Echter als het regende en vooral wanneer het sneeuwde reed ik eerder 110 of zelfs langzamer waardoor je zelfs zuiniger rijden. Uiteraard wel een iets langzamere rit tot gevolg.
Ik heb dacht ik 5 stops gehad waar ik telkens 20 a 30 minuten stond. Telkens begon het laden praktisch direct met vol vermogen.
Ik heb heel de rit van 1050km in minder dan 12u afgelegd inclusief stops. Bij 3 stops heb ik een powernap gedaan en bij elke stop een wandeling naar het sanitair mits mogelijk.
By far de meest relaxte vakantie rit ever! Het verliep veel beter dan ik had verwacht.
Ik heb wel wat andere perikelen. Zo had ik de afspraak dat ik m'n auto kon laden middels een schulp echter toen ze de volgende dag zagen dat ik 66kwh had verbruikt wilden ze dat ik het laden stopte ivm een mogelijke aanpassing van hun energie nota. Wel jammer want hierdoor kon ik niet naar een 80% SoC en kan ik straks niet met 100% SoC vertrekken.
Phantom drain is in deze kou toch ook wel hoger, 3% per dag.
Daarnaast een issue met m'n deuren. Het raam zat vast gevroren aan het rubber en in de deur. Hierdoor kon ik m'n deur niet sluiten tot ik koud water langs het raam liet lopen tot het ontdooid was en het raam naar beneden kon.
Bij de model 3 is hier een update voor die zorgt dat bij jou het raam een klein stukje terug trekt in park modus. Dit is kennelijk ook bij de S nodig!
Verder heb ik het premium package en heb dus ruitenwisser heaters en spiegel heaters. Echter, in v9 kun je deze niet meer inschakelen!
Een ander dingetje.. mirror auto folding gaat niet goed samen met vrieskou en sneeuw. Zet het dus uit!
Dit brengt me op het volgende probleem. Als je mirror auto folding uit hebt staan en je gebruikt summon dan klappen de spiegels alsnog in! Gelukkig was er toen geen sneeuw of ijs maar dit mag niet gebeuren!
Dus de rit verliep grandioos maar op bestemming dus een aantal punten die wel problematisch waren/zijn.
Dan nog de winterbanden... Sneeuwkettingen niet nodig gehad ondanks hevige sneeuw en kon met elke gemak zelfs de super stijle oprit nemen!
In de nacht waren de SuCs verlaten. In de ochtend minder dan de helft bezet dus kon met volle snelheid laden.
Na de vakantie wat foto's op het succes draadje delen.
Jij hebt een 100. Dat is een verschil van dag en nacht met een 75. Jaloers!
Klopt. Ik had geen keuze (lease) maar voor binnen Nederland is een 75 prima. Daarbuiten is het toch wel anders, 4 tot 6 keer per jaar naar Italië.Ik weet het niet... Natuurlijk de laadsnelheid ligt iets lager maar dezelfde principes gelden. Het merendeel van de SuC vereist maar korte splash and dashes.
Uiteraard gaat het met de 100D sneller maar is het dat geld waard voor enkel die vakantie?
Ik heb de 100D gekozen ivm degradatie op de lange termijn icm 21 inch verbruik.
Jij hebt een 100. Dat is een verschil van dag en nacht met een 75. Jaloers!
Op 17 uur zullen het er bijna 2 zijn. Redelijk aanzienlijk Ramon!Ik heb toch even met ABRP gekeken. Op de gehele rit scheelt het maar 1 uur namelijk 12 uur ipv 11. Dat is met gewoon doorknallen met max 150km/h en 105% snelheid bij -5.
- S100D vs S75D
Dat vind ik toch niet 'dag en nacht'.
Ik heb toch even met ABRP gekeken. Op de gehele rit scheelt het maar 1 uur namelijk 12 uur ipv 11. Dat is met gewoon doorknallen met max 150km/h en 105% snelheid bij -5.
- S100D vs S75D
Dat vind ik toch niet 'dag en nacht'.
100 laden 2:09 totaal rit: 11:04
90 laden 02:26 totaal rit: 11:20
75 laden 3:03 totaal rit: 12:07