Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met de sneeuwkettingen uit de Tesla shop?
Makkelijk te monteren? En voor de D versies: Op alle wielen of alleen achter?

D versie: alleen voor zou ik zeggen (is nl. bij iedere 4wd het advies). Zou toch moeten passen, zeker als je de rijstand hoger zet. De RWD moet de kettingen achter hebben.

Ik heb een vergelijkbare ketting liggen als aangeboden in de Tesla store. De RUD Centrax N893 die ik heb voor de RS6 past ook met doorknippen van twee verkorters op de Tesla (19"). Deze vind je nog wel eens op marktplaats en/of op ebay.de (groter aanbod). Prijs ligt dan tussen de 100 en 150 euro en de meesten zijn ongebruikt. ;)

Ps Montage is supereenvoudig van de RUD. Zelfs met het eerst monteren van het montagestuk ben ik binnen een kwartier weer op pad. Als je de montagestukken al voor de reis monteert (wat ik niet aanraad) is het binnen 5 minuten gepiept.
 
Last edited:
Er zijn maar weinig auto's met zo weinig ruimte in de wielkasten als de Tesla. Helemaal voor zijn er slechts enkele millimeters. Misschien wil jij ze voor een passen en melden wat je bevindingen zijn. Tot dan ben ik ervan overtuigd dat t niet gaat passen.

image.jpeg
 
Ik heb deze gekocht (nog niet getest) met het oog op de komende krokusvakantie.
Nog nooit moeten leggen, ook niet bij vorige wagens, maar ze bij hebben is vaak verplicht. Vandaar.

Voor de geinteresseerden: ze zijn te huur de andere 355 dagen per jaar zodat ik toch een stukje van de 350 EUR kan recupereren.
 
Ik heb geen ervaring met de Thule kettingen maar wel met de Maggi Track (sport) kettingen. Volgens mij zijn de kettingen van Tesla zelf ook van het merk Maggi. Geweldige kettingen en heel snel makkelijk te monteren wat wel belangrijk is wanneer je bijvoorbeeld op een bergweg zit en het is donker of schemerig. Je kunt ze ook kopen via diverse websites.
 
Ik heb ooit een uur lang met ijzige handen zitten klooien om kettingen op te leggen, op kerstavond, dus ik weet perfect wat je bedoelt :)

Bij Tesla's zouden de wielkassen vrij krap zijn, wat het opleggen niet echt bevorderd.
Ik ben dus vooral op zoek naar een zeer gemakkelijke oplossing, al is die dan wat duurder...