Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Net terug uit Zermatt:

- laden in parking Täsch is gratis; type-2 stekkers, 50 km/u. Ikzelf ben de avond voor terugreis even afgedaald naar Täsch om te laden, kwestie van niet een week lang onnodig een laadpaal bezet te houden. Er zouden volgens de loketbediende intussen 17 laadplekken zijn (ikzelf heb er maar vijf gezien, op niveau 3E). Geciviliseerd land dus hoewel de parking op goede vrijdag propvol was, was er geen ICE-ing.
- voor wie twijfelt of ie daar moet laden : de afdaling van Täsch naar de SuC in Steg (41 km) verbruikt 20 km autonomie (met een S75D).
- Täsch-Straatsburg is in één ruk doenbaar zelfs met een S75D (345km, Lötschberg-treintje niet meegerekend) maar wat is de plaatsing van die SuC in Straatsburg ellendig zeg! Zeker een half uur verloren in files rond die shopping. Nooit meer daar laden wat mij betreft.
- Arlon is echt wel mooi geworden: hip hotel en het ziet ernaar uit dat ze in de zomer, net als vorig jaar, een nog hippere open-lucht-bar zullen installeren.
- Ik was wat bevreesd dat mijn downgrading van S85D naar S75D wat lastig zou zijn voor de wintersport, maar uiteindelijk (met AP op "snelheidslimiet + 5km/u") maar twee laadbeurten van een goed half uur nodig gehad (als morgen een M3LR, of een vernieuwde MS/MX, laadt aan 250kW, dan is er denk ik gewoon geen verschil meer met een benzinewagen!).


Heb je overigens een laadpasje nodig om de laadpalen actief te laten worden en welke pas eventueel.Wij gaan in de herfst naar Zermatt/Taesch en willen ook eventueel parkeren in een van de parkeergarages ter plaatse.
 
Op weg naar Val Tho nog even bijladen bij La Léchère-les-Bains. Rijdt er net een zwarte NL model 3 weg ...
Ook op weg naar de Dutchweek ?
20190427_163204.jpg
 
  • Love
Reactions: Wackmack
Voor de mensen die richting Basel rijden: Ik zag zojuist op Tesla.com dat er een nieuwe SUC is geopend naast Herbolzheim Supercharger. Het is Kappel-Grafenhausen Supercharger. Herbolzheim zit aan de oostkant en Kappel-Grafenhausen aan de westkant van de 5. Dat mogen ze op meer plekken doen :) (Het is trouwens 490 km van SuC Horst).
Over enkele maanden rij ik richting Basel, en dan nog iets verder Zwitserland in. Dus fijn dat er een 2e Supercharger station is bijgebouwd.

Ook fijn dat bij Zürich (Dietikon) binnenkort de grootste van Zwitserland opent, met maar liefst 24 stalls. Op 9 mei gaat die open.
 
Over enkele maanden rij ik richting Basel, en dan nog iets verder Zwitserland in. Dus fijn dat er een 2e Supercharger station is bijgebouwd.

Ook fijn dat bij Zürich (Dietikon) binnenkort de grootste van Zwitserland opent, met maar liefst 24 stalls. Op 9 mei gaat die open.

Weet jij ook iets over Chatel-saint-Dennis? Daar staat al een jaar lang coming soon
 
Mooi, de zomervakantie is hier (zuiden) weer afgelopen ,dus we kunnen voorbereiden voor de volgende vakantie. We gaan voor het eerst op wintersport. Ik heb de afgelopen dagen al veel gelezen op het forum en ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips: Welk hotel met DeC in een fijn wintersportgebied (voorkeur: Oostenrijk) adviseren jullie voor een gezin met twee kinderen (3 en 4)? Ben benieuwd!
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Mooi, de zomervakantie is hier (zuiden) weer afgelopen ,dus we kunnen voorbereiden voor de volgende vakantie. We gaan voor het eerst op wintersport. Ik heb de afgelopen dagen al veel gelezen op het forum en ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips: Welk hotel met DeC in een fijn wintersportgebied (voorkeur: Oostenrijk) adviseren jullie voor een gezin met twee kinderen (3 en 4)? Ben benieuwd!

Kijk even op kinderhotels.com

Hotel bär in Serfaus is prima (Serfaus heeft meerdere prijzen gewonnen voor kindvriendelijkste skigebied) of alpenrose in lermoos.

Naast een dec, hebben beide hotels een goede wijnkelder, savonds een 6 gangen diner, verschillende zwembaden en een kidsclub met enorm veel vermaak.
 
We gaan voor het eerst op wintersport. Ik heb de afgelopen dagen al veel gelezen op het forum en ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips: Welk hotel met DeC in een fijn wintersportgebied (voorkeur: Oostenrijk) adviseren jullie voor een gezin met twee kinderen (3 en 4)? Ben benieuwd!

beperk je juist niet tot alleen DeC! in duidsland/oostenrijk is het heel gebruikelijk is dat er een krachtstroom stekker aansluiting aanwezig is, hierop kan je de Tesla UMC aansluiten.
Vaak tegen een kleine vergoeding kan je daar gebruik van mag maken
 
  • Like
Reactions: Patrick 023
Wat is het nut van een hotel met DEC op lokatie? Tijdens de wintersport gebruik je je auto weinig tot niet toch? Een SUC binnen 100km zou toch volstaan; redelijk vol laden op de heenweg en bijladen op terugweg. Dat geeft je veel meer opties. Wij zelf gaan wederom naar Le Grand Bornand Chinaillon (1000km vanuit Hilversum, rustige route, 90km piste, met redelijk uitdagende stukken, overzichtelijk, en meer dan voldoende zolang de kinderen, 7 en 9, nog les hebben). Met de SUC Archamps/Geneve en Ionity Bonville voldoende mogelijkheden om met genoeg batterij boven te komen, en weer te vertrekken.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Onno and jm71