Net terug uit Zermatt:
- laden in parking Täsch is gratis; type-2 stekkers, 50 km/u. Ikzelf ben de avond voor terugreis even afgedaald naar Täsch om te laden, kwestie van niet een week lang onnodig een laadpaal bezet te houden. Er zouden volgens de loketbediende intussen 17 laadplekken zijn (ikzelf heb er maar vijf gezien, op niveau 3E). Geciviliseerd land dus hoewel de parking op goede vrijdag propvol was, was er geen ICE-ing.
- voor wie twijfelt of ie daar moet laden : de afdaling van Täsch naar de SuC in Steg (41 km) verbruikt 20 km autonomie (met een S75D).
- Täsch-Straatsburg is in één ruk doenbaar zelfs met een S75D (345km, Lötschberg-treintje niet meegerekend) maar wat is de plaatsing van die SuC in Straatsburg ellendig zeg! Zeker een half uur verloren in files rond die shopping. Nooit meer daar laden wat mij betreft.
- Arlon is echt wel mooi geworden: hip hotel en het ziet ernaar uit dat ze in de zomer, net als vorig jaar, een nog hippere open-lucht-bar zullen installeren.
- Ik was wat bevreesd dat mijn downgrading van S85D naar S75D wat lastig zou zijn voor de wintersport, maar uiteindelijk (met AP op "snelheidslimiet + 5km/u") maar twee laadbeurten van een goed half uur nodig gehad (als morgen een M3LR, of een vernieuwde MS/MX, laadt aan 250kW, dan is er denk ik gewoon geen verschil meer met een benzinewagen!).
Heb je overigens een laadpasje nodig om de laadpalen actief te laten worden en welke pas eventueel.Wij gaan in de herfst naar Zermatt/Taesch en willen ook eventueel parkeren in een van de parkeergarages ter plaatse.