Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Skies tot 155cm passen zelfs in de kofferbak!
IMG_0532.JPG
 
Hotel Pension Elisabeth in Schoppernau biedt de gelegenheid tot het opladen van je Tesla aan met krachtstroom met mennekes stekker. 20 minuten van het skigebied Lech, en tegenover skigebied Schoppernau. Fijn hotel met aardig personeel en geen Lech prijzen. Echte aanrader!
 

Attachments

  • IMG_9490.JPG
    IMG_9490.JPG
    437.5 KB · Views: 44
  • Informative
Reactions: FrankNL
In de parkeergarage van het rocksresort in Laax staan er niet minder dan 12 laadpunten ter beschikking, 10 type 2 en 2 Tesla HPWC's. Alles natuurlijk op waterkracht.

Goed om te weten! welke garage is dat exact? Want ik ken die in Flims wat hetzelfde gebied is, daar waren ze vorig kaar een nieuwe garage aan het bouwen. We gaan er in maart weer heen en nu met de tesla. Zou een mooie laadplek zijn!
 
Vorig jaar gingen we naar Flachauwinkl waar je aan het skistation gratis kon laden (ze gebruiken dit punt om skiscooter te laden). Binnen paar weken met krokus gaan we er terug en hopelijk is het er nog steeds gratis laden. Mijn ervaring is dat je over de reis toch al snel een drietal uur langer doet dan met ice. Mijn broer met zijn bmw m6 is thuis als ik nog in Duitsland sta te laden. Toch beetje frustratie hier en dit vooral bij vrouw en kinderen.
 
Vorig jaar gingen we naar Flachauwinkl waar je aan het skistation gratis kon laden (ze gebruiken dit punt om skiscooter te laden). Binnen paar weken met krokus gaan we er terug en hopelijk is het er nog steeds gratis laden. Mijn ervaring is dat je over de reis toch al snel een drietal uur langer doet dan met ice. Mijn broer met zijn bmw m6 is thuis als ik nog in Duitsland sta te laden. Toch beetje frustratie hier en dit vooral bij vrouw en kinderen.
Maar je broer heeft op dezelfde reis 2 x 200 € uitgegeven aan brandstof, die jij ten volle kan besteden aan Valentijnsdag met je eega ;)
 
Mijn ervaring is dat je over de reis toch al snel een drietal uur langer doet dan met ice. Mijn broer met zijn bmw m6 is thuis als ik nog in Duitsland sta te laden. Toch beetje frustratie hier en dit vooral bij vrouw en kinderen.

3 uur extra op 1050 km? Op zich hoeft dat niet lijkt me. Ervaring leert dat als je zo goed als leeg aankomt bij een SuC je doorgaans eerder weer voldoende hebt voor de volgende SuC voordat iedereen weer terug in de auto is. Tegenover die enkele keer dat je wat meer tijd nodig hebt, sta je nooit meer te tanken (wekelijks, elke 1,5 week ??).. Nog los van kosten, milieu etc.. Overigens vinden mijn kinderen het prima om even te stoppen: op naar naar de whoppers !
 
Die ervaring heb ik ook Kristiaan, je bent gewoon een paar uur langer onderweg en zeker als je 's nachts rijdt is het ritme van laden/rijden niet ideaal. Tel daar het hoge winterverbruik bij op en je zou al snel terug verlangen naar zo'n ouderwetse sap-mobiel. Gelukkig wint mijn blijdschap over de Tesla het van de zeer tijdelijke frustratie en bovendien vergeet ik ook nog wel eens hoe vermoeiend (en gevaarlijk!) dat racen over de Autobahn eigenlijk was. Voor mij nooit meer terug naar "toen" en die paar uurtjes extra neem ik op de koop toe. Bovendien denk ik dat die vertraging een tijdelijk probleem is; ik kijk al uit naar mijn nieuwe Tesla (nog 18 maanden leasecontract te gaan...) die op zeker beduidend meer range zal hebben en tegen die tijd ook nog eens veel sneller zal laden waardoor tijdverlies minimaal zal zijn.
 
  • Like
Reactions: robertvg and HWS
Vorig jaar gingen we naar Flachauwinkl waar je aan het skistation gratis kon laden (ze gebruiken dit punt om skiscooter te laden). Binnen paar weken met krokus gaan we er terug en hopelijk is het er nog steeds gratis laden. Mijn ervaring is dat je over de reis toch al snel een drietal uur langer doet dan met ice. Mijn broer met zijn bmw m6 is thuis als ik nog in Duitsland sta te laden. Toch beetje frustratie hier en dit vooral bij vrouw en kinderen.
Zojuist weer thuis na 2 weken skiën. 986 kilometer enkele reis, met iets minder dan 2 uur laden. Vertrek met 90% SoC, 5 laadstops van ca. 15% (dat kan beter ...) naar 65%, aankomst 15% SoC. Gepland via abetterrouteplanner. Deze is erg nauwkeurig en een aanrader om vooraf via de pc te plannen. De navigatie stuurde ons overigens via dezelfde route en met hetzelfde tijd- en laadschema. Heel eerlijk, op de heenreis vonden we de laadstops heerlijk relaxed, op de terugreis iets minder. Je wilt dan toch gewoon snel naar huis. En wat @SMU zegt klopt helemaal; ook voor ons is terug naar een ICE geen optie en het wordt qua range en laden alleen maar beter!
 
Jullie reacties kloppen allemaal. We (ik) moet gewoon leren reizen op een andere manier en deze zal inderdaad goedkoper zijn en meer ontspannen. Het was ook vooral op de terugweg dat de frustratie toe sloeg want dan wil je gewoon zo snel mogelijk naar huis! Wat de kinderen betreft. Mijn dochter van 21 en zoon van 17 zitten niet echt te wachten op de whoppers.
 
hallo heb net mijn x 90d en vertrek binnen een aantal weken naar nedaz zwitserland
vertrek uit gent volgens de route planner zou ik over brussel suc naar arlon suc en dan duitsland
mijn vraag is zou ik arlon niet rechtstreeks halen zonder de suc in brussel
 
Tegen die tijd weet je vast wel het verband tussen je favoriete snelheid en hoever je op een lading komt. Je komt er namelijk altijd, mits je niet te snel rijdt. Andere routeplanners geven dat ook beter aan dan die van de auto.
En ook nog welkom hier, natuurlijk.
 
hallo heb net mijn x 90d en vertrek binnen een aantal weken naar nedaz zwitserland
vertrek uit gent volgens de route planner zou ik over brussel suc naar arlon suc en dan duitsland
mijn vraag is zou ik arlon niet rechtstreeks halen zonder de suc in brussel
Een bijna buur uit Lochristi;)
Het zal er ook een beetje van afhangen welke temperatuur het binnen enkele weken zal zijn.
Een lage buitentemperatuur weegt redelijk door op het verbruik.