Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Dank voor de tip. Indien je op dezelfde dag de berg omhoog bent gegaan, is je accu dan nog warm aan het einde van de dag? Stel dat ik met een warme accu (door opladen) vervolgens 20km de berg op rij (28 minuten rijden). Daar staat hij 6 uur stil in de kou. Is hij dan helemaal afgekoeld of zit er nog restwarmte in waardoor regen toch vrij snel gaat werken?
Als het daar boven vriest ben ik bang dat je weinig regen zal hebben tijdens de afdaling.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Dank voor de tip. Indien je op dezelfde dag de berg omhoog bent gegaan, is je accu dan nog warm aan het einde van de dag? Stel dat ik met een warme accu (door opladen) vervolgens 20km de berg op rij (28 minuten rijden). Daar staat hij 6 uur stil in de kou. Is hij dan helemaal afgekoeld of zit er nog restwarmte in waardoor regen toch vrij snel gaat werken?
dan is tie koud.... je kan voor vertrek dan wel de verwarming alvast aanzetten en daarbij gaat dan ook de batterij enigszins opgewarmd worden.
 
  • Informative
Reactions: Jobbeke
dan is tie koud.... je kan voor vertrek dan wel de verwarming alvast aanzetten en daarbij gaat dan ook de batterij enigszins opgewarmd worden.

Geef eens een ruwe schatting als je wilt. Verwarming een uur aanzetten op 21 graden (stel het is -2 buiten) kost .....% accu en verwarmt accu voor ...% voldoende op om regen te krijgen? Ik tast nog volledig in het duister namelijk, ik probeer iets van een indicatie te krijgen.
 
Ik heb geen idee daarvan, maar wil zaterdag wel even kijken hoe het gaat. Wilde beetje bijladen hier in de parkeergarage en kreeg na een paar uur melding dat het laden onderbroken was. Blijkbaar was 1 van de overige appartementshouders het niet eens dat ik op een algemeen stopcontact aan het laden was. Enige nuance was hem helaas niet bij te brengen. Toch ga ik proberen zaterdagochtend even de auto aan datzelfde stopcontact te zetten en voor te verwarmen voor een uurtje. Eens kijken of ik daarmee de batterij enigszins op temp kan krijgen om zo de pas af te rijden.
 
Wilde beetje bijladen hier in de parkeergarage en kreeg na een paar uur melding dat het laden onderbroken was. Blijkbaar was 1 van de overige appartementshouders het niet eens dat ik op een algemeen stopcontact aan het laden was. Enige nuance was hem helaas niet bij te brengen.

Ongevraagd laden is ook weinig beleefd. Mijn ervaring: een proefritje over het erf doet wonderen voor de bereidwilligheid.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ga komende week m'n eerste Tesla ski trip maken. Auto kan ik parkeren onder een afdak bij het chaletje en kan hem inpluggen met een normale schuko type F. Dan heeft de voiture 8 dagen om weer een behoorlijke SoC te krijgen. Echter ben ik bang dat wellicht de 1 fase in combinatie met de kou niet genoeg gaat zijn. Als ik met een SoC van 20-25% aan kom en z.s.m. inplug zal ik dan instaat zijn de laden tot 90%?

In de voorjaarsvakatie ga ik naar Saalbach. Daar zijn 2 grote parkeergarages en zou graag weten of daar schuko's te vinden zijn op bepaalde parkeerdekken van één van de twee garages. Iemand enige ervaring? Ik weet wel dat bij het VVV daar gratis is te laden maar het liefst plug ik hem in de garage in en heb ik er een week geen omkijken naar.
 
Prima te doen om in één van de 2 parkeergarages in te pluggen? Het liefst kom ik aan met een zo laag mogelijke SoC om een laadstop uit te sparen.
Aankomen met 20-25% bij je chalet en hem daar op een schuko opladen tot 90%.
En als dat gewoon goed gaat heb je toch geen stekkers in die garages meer nodig ?
Er is overigens ook een publieke lader in Saalbach, gedurende die week ook niet nodig gehad want ook gewoon bij mijn verblijf opgeladen
 
Aankomen met 20-25% bij je chalet en hem daar op een schuko opladen tot 90%.
En als dat gewoon goed gaat heb je toch geen stekkers in die garages meer nodig ?
Er is overigens ook een publieke lader in Saalbach, gedurende die week ook niet nodig gehad want ook gewoon bij mijn verblijf opgeladen

Dat met het chalet is komende week (Kleinarl) maar Saalbach zit in in een appartement in het centrum zonder parkeermogelijkheid dus moet ik daar in de publieke garage gaan. Een optie is daar aankomen en dan de auto op één van de publieke punten laden tot 90% en dan in de garage plempen maar indien iemand bekend is met de publieke garages daar dan is er misschien de optie om gewoon in een schuko in de garage te pluggen. Ik heb enkel ervaring met Val Thorens en daar waren zat Schuko's te zien maar destijds reed ik in een ICE.
 
Dat met het chalet is komende week (Kleinarl) maar Saalbach zit in in een appartement in het centrum zonder parkeermogelijkheid dus moet ik daar in de publieke garage gaan. Een optie is daar aankomen en dan de auto op één van de publieke punten laden tot 90% en dan in de garage plempen maar indien iemand bekend is met de publieke garages daar dan is er misschien de optie om gewoon in een schuko in de garage te pluggen. Ik heb enkel ervaring met Val Thorens en daar waren zat Schuko's te zien maar destijds reed ik in een ICE.
Ik ga al jaren in de voorjaarsvakantie naar Kleinarl. Er zit volgens mij een appartement met een destination charger in het dorp, maar ik heb er nog nooit geladen omdat de noodzaak er nooit geweest is. Maar ik laat de auto dan ook vrijwel altijd de hele week stilstaan. Volladen bij de SuC van Anif (bij Salzburg) is dan meer dan genoeg, en tegenwoordig zit er ook een SuC 'om de hoek' in Flachau.
Veel plezier.
 
Ik kan iedereen verzekeren dat je met een 75-85 KwH pack onder alle condities ook met UMC op 220 V (die gaat tot 13 A) binnen 30 uur volledig geladen hebt, tenzij je wacht tot je batterij diepgevroren is. dan misschien 40 uur. reken maar uit 220V*13A*30h=85,8 minus wat laadverlies. Maar begrens 'm inderdaad op 80% want een 100% volle batterij een week laten staan in de vrieskou is vragen om extra degradatie.
 
Last edited: