Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Op al 3 plekken onderweg door Duitsland gezien dat Tesla extra tijdelijke laadvoorzieningen heeft gecreeerd.
Petje af.

Met als bonus Tesla Supercharger Schweitenkirchen.
Alwaar er het laden eerder klaar was dan ik :)
 

Attachments

  • B21594BA-AF90-4678-8CDB-F1FC2C4C0043.jpeg
    B21594BA-AF90-4678-8CDB-F1FC2C4C0043.jpeg
    322.6 KB · Views: 60
  • Like
Reactions: Bebopz
Nou mijn rit was redelijk verschrikkelijk. Denk 3 kwart zonder AP of TACC. Camera's vrij maar opeens melding cruise niet beschikbaar. Verder veel, heel veel file dus AP had een verademing geweest. Door de files was het verbruik erg gunstig. Ik zag zoveel Tesla's dat ik bij de laatste stop tot 70% heb geladen in niet in Saalbach ergens te moeten klungelen.

Wat een verschil met het verbruik nu door de files en ook de hogere temperatuur.
 
3x1,5 mm voldoet. De 3 vanwege aarding, 1,5 om voldoende amperes te kunnen verwerken. Deze bijvoorbeeld:

GAMMA | Handson Power supply verlengsnoer neopreen zwart 10 meter 3x1,5 mm kopen? | verlengsnoeren

Ligt er ook aan hoe lang het verlengsnoer is dacht ik. Bij een langer snoer kan 1,5 mm2 te dun zijn. De Tesla UMC merkt dan een spanningsverlies op en vermindert of stopt het laden.
Met 2,5 mm2 zou je altijd safe moeten zitten. Bijvoorbeeld:
Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter
 
Ligt er ook aan hoe lang het verlengsnoer is dacht ik. Bij een langer snoer kan 1,5 mm2 te dun zijn. De Tesla UMC merkt dan een spanningsverlies op en vermindert of stopt het laden.
Met 2,5 mm2 zou je altijd safe moeten zitten. Bijvoorbeeld:
Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter
Die heb ik ja. Gaat goed in Italië aan een gewoon stopcontact met 13 km per uur. Wel altijd zweten omdat het vaak pas de vijfde of zesde keer lukt. Niks ergerlijks dan een rode ring...
 
Die heb ik ja. Gaat goed in Italië aan een gewoon stopcontact met 13 km per uur. Wel altijd zweten omdat het vaak pas de vijfde of zesde keer lukt. Niks ergerlijks dan een rode ring...
Twee tips:
1 Begin met een laag amperage (is meestal stabieler en je weet niet altijd wat er nog meer aan die groep hangt).
2 Als ie het niet doet (rode lampjes), dan stekker er uit halen en 180° draaien en er weer in doen.
 
Twee tips:
1 Begin met een laag amperage (is meestal stabieler en je weet niet altijd wat er nog meer aan die groep hangt).
2 Als ie het niet doet (rode lampjes), dan stekker er uit halen en 180° draaien en er weer in doen.
Dank je. Het is mijn eigen huis dus dat gaat goed. 6 kW aansluiting. Laatst hier in de garage van een kantoor kwam ik ook niet verder dan 13 km per uur.
Ja, ik koppel alles los en plug het dan weer in te beginnen bij de MS en eindigend bij het stopcontact. Wel raar dat het zo vaak moet, ben er niet achter wat de oorzaak is.
 
Nou mijn rit was redelijk verschrikkelijk. Denk 3 kwart zonder AP of TACC. Camera's vrij maar opeens melding cruise niet beschikbaar.

Heb ik vrijdag ook last van gehad op de terugweg uit Italië. Het leek me te maken te hebben met 2019.4.2 die net was geïnstalleerd de dag ervoor. Vrijdagnacht is 2019.4.3 geïnstalleerd en de rit van midden Duitsland naar huis op zaterdag was probleemloos.
 
Maar hiermee rekening gehouden om even te laden en ontbijten bij Supercharger Weyarn.
Maar ik ben bang dat zelfs TeslaBear hier nog nooit geweest is :)
Even nagekeken, klopt : ElonBear is daar nog niet geweest. Weyarn is ook pas open.
Ik weet wel zeker dat @E. Bear graag was meegegaan. Volgende keer misschien ??


Terwijl ik dit type inmiddels voldoende geladen om Kirchber onveilig te maken.

Voor de mensen met range anxiety. Gewoon knallen door Duitsland. Laadplekken genoeg.
Viel spass.
Vind ik ook. Al dat plannen : er zijn voldoende superchargers nu. Gewoon gaan en genieten.;)
 
Ja heb niet zoveel angst voor range anxiety, moet alleen nog een roof rack vinden voor een model 3.
Degene die Tesla verkoopt zijn dik uitverkocht en die zie ik binnen een maand ook niet beschikbaar komen.
Wellicht dat een bepaalde universele ook past maar ben het nog niet tegen gekomen.
Ik zoek dakdragers waarmee ik een koffer kan vervoeren.
 
Even nagekeken, klopt : ElonBear is daar nog niet geweest. Weyarn is ook pas open.
Ik weet wel zeker dat @E. Bear graag was meegegaan. Volgende keer misschien ??

Paar dagen terug bij SC Weyarn geladen, stond ook een vriendelijke Tesla meisje bij om te adviseren bij welle vrije lader er meer stroom beschikbaar was. Aanrader als je voor een langere laadbeurt moet is de wandeling van 5 min naar de Dinzler Café, voor de beste espresso of capuccino van de weide omgeving.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: XvoorX and S-19910
ik mik ook op aankomen met 5%.
maar maak wel korte stops. ;)

genoeg geladen voor de volgende suc ? gaan !

hoe denk je anders dat ik intussen op 250 unieke superchargers locaties zit ?:p

Ik doe meestal vertrekken met een buffer van 10% á 15% tot de volgende stop en dan de snelheid aanpassen om rond de 5% aan te komen. Om op deze buffer te komen is de beste strategie om het startsein te geven bij 0% buffer. Want op één of andere manier moeten er dan altijd nog een paar naar de WC, maar dan kom je dus op de perfecte buffer uit.
 
Het is zo ver: vandaag met 20 graden de sneeuwkettingen uitgeprobeerd, de 3x2.5mm2 kabel is bezorgd en getest, ABRP staat standby en de skikleding is ingespoten. Morgen voor het eerst met de Tesla op een echte roadtrip naar de Franse Alpen via SUCs Brussel/Arlon/Nancy/Val-de-Meuse/Aire du Poulet de Bresse/Bernin.

Dank voor jullie
ervaring, adviezen, tips en geruststelling, ik zal laten weten hoe een en ander verloopt!

IMG_6452.JPG
 

Attachments

  • IMG_6452.JPG
    IMG_6452.JPG
    430.9 KB · Views: 31
Het is zo ver: vandaag met 20 graden de sneeuwkettingen uitgeprobeerd, de 3x2.5mm2 kabel is bezorgd en getest, ABRP staat standby en de skikleding is ingespoten. Morgen voor het eerst met de Tesla op een echte roadtrip naar de Franse Alpen via SUCs Brussel/Arlon/Nancy/Val-de-Meuse/Aire du Poulet de Bresse/Bernin.

Dank voor jullie
ervaring, adviezen, tips en geruststelling, ik zal laten weten hoe een en ander verloopt!

View attachment 381085

Goeie reis, ben benieuwd naar je ervaringen.
Geen dakkoffer/dakrails op je auto?
 
  • Informative
Reactions: woes