Wat bedoel je met "goed (dik)"?Hoe dik/zwaar zou dat moeten zijn?In Sölden heb ik (de S) wel eens aan een gewoon stopcontact gehangen. Goed (dik) verlengsnoer en de UMC meenemen. Onbezorgd langzaam laden terwijl je van je vakantie geniet.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat bedoel je met "goed (dik)"?Hoe dik/zwaar zou dat moeten zijn?In Sölden heb ik (de S) wel eens aan een gewoon stopcontact gehangen. Goed (dik) verlengsnoer en de UMC meenemen. Onbezorgd langzaam laden terwijl je van je vakantie geniet.
Wat bedoel je met "goed (dik)"?Hoe dik/zwaar zou dat moeten zijn?
3x1,5 mm voldoet. De 3 vanwege aarding, 1,5 om voldoende amperes te kunnen verwerken. Deze bijvoorbeeld:
GAMMA | Handson Power supply verlengsnoer neopreen zwart 10 meter 3x1,5 mm kopen? | verlengsnoeren
Die heb ik ja. Gaat goed in Italië aan een gewoon stopcontact met 13 km per uur. Wel altijd zweten omdat het vaak pas de vijfde of zesde keer lukt. Niks ergerlijks dan een rode ring...Ligt er ook aan hoe lang het verlengsnoer is dacht ik. Bij een langer snoer kan 1,5 mm2 te dun zijn. De Tesla UMC merkt dan een spanningsverlies op en vermindert of stopt het laden.
Met 2,5 mm2 zou je altijd safe moeten zitten. Bijvoorbeeld:
Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter
Twee tips:Die heb ik ja. Gaat goed in Italië aan een gewoon stopcontact met 13 km per uur. Wel altijd zweten omdat het vaak pas de vijfde of zesde keer lukt. Niks ergerlijks dan een rode ring...
Dank je. Het is mijn eigen huis dus dat gaat goed. 6 kW aansluiting. Laatst hier in de garage van een kantoor kwam ik ook niet verder dan 13 km per uur.Twee tips:
1 Begin met een laag amperage (is meestal stabieler en je weet niet altijd wat er nog meer aan die groep hangt).
2 Als ie het niet doet (rode lampjes), dan stekker er uit halen en 180° draaien en er weer in doen.
Nou mijn rit was redelijk verschrikkelijk. Denk 3 kwart zonder AP of TACC. Camera's vrij maar opeens melding cruise niet beschikbaar.
Die M3's hebben aan die laadpalen niet veel gehad denk ik? Of bedoel je in Winterberg?Kwam deze tegen in Kamen op de terugweg van Winterberg.. Was druk, geen vrije stal.. laden startte niet hoger dan 45kW -maar ik zat ook al op 36%SoC. Zowaar twee M3's gezien terwijl wij er waren.
View attachment 380087
Even nagekeken, klopt : ElonBear is daar nog niet geweest. Weyarn is ook pas open.Maar hiermee rekening gehouden om even te laden en ontbijten bij Supercharger Weyarn.
Maar ik ben bang dat zelfs TeslaBear hier nog nooit geweest is
Vind ik ook. Al dat plannen : er zijn voldoende superchargers nu. Gewoon gaan en genieten.Terwijl ik dit type inmiddels voldoende geladen om Kirchber onveilig te maken.
Voor de mensen met range anxiety. Gewoon knallen door Duitsland. Laadplekken genoeg.
Viel spass.
Even nagekeken, klopt : ElonBear is daar nog niet geweest. Weyarn is ook pas open.
Ik weet wel zeker dat @E. Bear graag was meegegaan. Volgende keer misschien ??
Voor de mensen met range anxiety. Gewoon knallen door Duitsland. Laadplekken genoeg.
Viel spass.
ik mik ook op aankomen met 5%.
maar maak wel korte stops.
genoeg geladen voor de volgende suc ? gaan !
hoe denk je anders dat ik intussen op 250 unieke superchargers locaties zit ?
Het is zo ver: vandaag met 20 graden de sneeuwkettingen uitgeprobeerd, de 3x2.5mm2 kabel is bezorgd en getest, ABRP staat standby en de skikleding is ingespoten. Morgen voor het eerst met de Tesla op een echte roadtrip naar de Franse Alpen via SUCs Brussel/Arlon/Nancy/Val-de-Meuse/Aire du Poulet de Bresse/Bernin.
Dank voor jullie ervaring, adviezen, tips en geruststelling, ik zal laten weten hoe een en ander verloopt!
View attachment 381085