You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idd, als er nu op elke hoek vd straat een SUC was…..die extra range kan je niet echt benutten op lange reizen aangezien je afhankelijk van het laadstation bent. Ik merkte dit vroeger op tijdens de wekelijkse ritjes Parijs. Via de A1 of A2 vanuit het noorden van Belgie…moet je sowieso laden. Hoop en al wat minder/minder lang.Gisteren vertrokken met een overnachting in de buurt van Ulm. Nergens hoeven wachten aan de SuC, wel één keer stall pairing gehad.
Wat mij wel opviel is dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt terwijl ze totaal ander type auto rijden. Blijkbaar maakt het in de praktijk met het aantal stops dus niet zoveel uit of je een M3 SR+, een S of een X rijd.
Als wij naar het zuiden rijden liggen -toevallig- zo goed als alle SuCs ideaal. Het zou met minder range heel slecht uit komen.Idd, als er nu op elke hoek vd straat een SUC was…..die extra range kan je niet echt benutten op lange reizen aangezien je afhankelijk van het laadstation bent. Ik merkte dit vroeger op tijdens de wekelijkse ritjes Parijs. Via de A1 of A2 vanuit het noorden van Belgie…moet je sowieso laden. Hoop en al wat minder/minder lang.
Wij zijn gisteren naar Le Grand-Bornand gereden: in de meeste gevallen stonden we er alleen of hooguit met 2 anderen. De hele reis vlotte sowieso erg. Eigenlijk wat ik al verwachtte voor een trip door Frankrijk op vrijdag. Volgend weekend rijden we zondag terug. Ook dan verwacht ik geen problemen.En hoe ging het gisteren en vandaag richting de Wintersportgebieden? Goed aangekomen?
Nou rij jij al bijna 4 jaar in een Tesla en stel je deze vraag. Hoop je nu echt dat je als antwoord krijgt dat je de auto daar gewoon de hele dag moet laten laten staan opdat jij lekker kunt skiën "en eigenlijk geen tijd heeft om de auto te verplaatsen". Nou mijn reactie zou dan zijn dat ik het niet erg vind dat het tarief exponentieel oploopt als hij vol zit. Onbegrijpelijk dat er geen besef is dat er meer mensen gebruik willen maken van deze faciliteit en dat dus - kan- blokkeren. In Lermoos zoiets wel zien gebeuren.Hoe zit het met de mensen die laden bij de skilift zelf? Meestal zijn er maar enkele laadpalen beschikbaar, maar wat ik er van lees is dat je vaak betaalt op basis van tijd in plaats van kWh (ik had de tip van EnBW app ook gelezen, die heb ik inmiddels geïnstalleerd).
Vaak is het zo dat je bij de skilift staat omdat je dus een dag(deel) gaat skiën en je dus eigenlijk geen tijd hebt om je auto te verplaatsen als deze inmiddels opgeladen is. Wat zijn de (ongeschreven) regels hierbij? Toch even terug om je auto te verplaatsen of laten mensen 'm over het algemeen gewoon de hele dag staan? Die laadplekken zullen vaak wel als eerste 's morgensvroeg allemaal gereserveerd zijn, neem ik aan.
Nou rij jij al bijna 4 jaar in een Tesla en stel je deze vraag. Hoop je nu echt dat je als antwoord krijgt dat je de auto daar gewoon de hele dag moet laten laten staan opdat jij lekker kunt skiën "en eigenlijk geen tijd heeft om de auto te verplaatsen". Nou mijn reactie zou dan zijn dat ik het niet erg vind dat het tarief exponentieel oploopt als hij vol zit. Onbegrijpelijk dat er geen besef is dat er meer mensen gebruik willen maken van deze faciliteit en dat dus - kan- blokkeren. In Lermoos zoiets wel zien gebeuren.
Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik eigenlijk dat je met een Tesla beter zulke plekken vrij kunt laten voor mensen met een veel lagere range dan wij. Gewoon 's nachts laden in de plaats waar je overnacht is het beste. De kans is groot dat je dat de hele week maar één keer hoeft te doen om aan het einde van de week met gemak de eerste SuC op de terugweg weer te kunnen halen. Vergeet ook niet dat je op; de terugweg het eerste stuk nauwelijks gebruikt omdat je vaak eerst de berg af moet. Maar wij weten natuurlijk niet waar je precies naar toe gaat.Hangt een beetje van de grote van het skiegebied af, denk ik.
Als je in een iets of wat uit de kluiten gewassen skigebied zit, lijkt het mij “moeilijk” om even terug te komen
om de wagen te verzetten of te komen kijken of er een plaatsje vrij is gekomen.
(Vb. les quatres vallees in Zwitserland)
De ongeschreven regel is dat je na het (niet onnodig) laden, je wagen verzet zodat iedereen een kans krijgt om te laden. Volgt iedereen deze regel? Kent iedereen deze regel? Is iedereen zo onbaatzuchtig?
Persoonlijk probeer ik zulke voorzieningen meestal te mijden omdat ik er enkel maar stress van krijg, iets wat je nu net niet wil tijdens vakantie.
Een goude raad, probeer sowieso in je hotel de nodige voorzieningen te treffen. (Al is het maar via schuko)
Elke dag na het skiën een uurtje inpluggen tijdens de après-ski aan de piste.Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik eigenlijk dat je met een Tesla beter zulke plekken vrij kunt laten voor mensen met een veel lagere range dan wij. Gewoon 's nachts laden in de plaats waar je overnacht is het beste. De kans is groot dat je dat de hele week maar één keer hoeft te doen om aan het einde van de week met gemak de eerste SuC op de terugweg weer te kunnen halen. Vergeet ook niet dat je op; de terugweg het eerste stuk nauwelijks gebruikt omdat je vaak eerst de berg af moet. Maar wij weten natuurlijk niet waar je precies naar toe gaat.
Ik heb ze bij mij maar nog niet hoeven gebruiken. Heb een Zweed gesproken die er bij zweerde. Dat heeft mij over de streep getrokken. Maar ja, n = 1Iemand ervaring met een autosock? Heb 20” velgen en die kettingen zijn wel erg duur, zeker aangezien je ze met 4wd vrijwel nooit nodig hebt.
Google maps zal zeker tips hebben. En als je ze inclusief laadstops wil: de nav in je Tesla. En als je die niet vertrouwt: abetterrouteplanner.comMensen hier met tips voor de beste route naar Livigno (Italie) vanuit Leiden eind maart? Vertrek op vrijdagochtend ca. 05.00 uur en we willen wel een overnachting doen.