Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Mensen hier met tips voor de beste route naar Livigno (Italie) vanuit Leiden eind maart? Vertrek op vrijdagochtend ca. 05.00 uur en we willen wel een overnachting doen.
Aangezien je weinig info geeft over hoe en waarmee je de reis gaat maken. Verwacht ik een lease diesel met caravan. Dus laatste keer tanken in Maastricht op de kaart van de zaak en dan ongeveer rechtdoor naar het zuiden. :D
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Klopt. Neem aan dat alle opladers (Superchargers, Ionity, etc.) rondom de grotere wegen buiten die zones liggen? Dus als je de navigatie volgt richting een wintersportgebied in Oostenrijk/Frankrijk kom je normaliter niet door deze zones?
Die in Leonberg bij Stuttgart ligt nu toevallig wel in een milieuzone, maar is vlakbij een Dekra waar je direct voor een tientje een sticker kan kopen :D

Ik merk overigens dat er in Leonberg naast de bestaande 20*150kW ook een uitbreiding is van 12x250kW, vlakbij de TUV waar je ook een sticker kan kopen :D

Maar daarnaast moet je ook nog de pech hebben dat een Polizist je onderschept...
 
Ik werk al jaren ook regelmatig in Frankfurt en ook nog nooit last gehad van een stickerloze Tesla.
Mijn Huidige Land Rovers.JPG

De rechter kant van mijn voorraam was echt niet stickerloos maar er zat geen duitse tussen. :cool:
 
Wooter, klopt dat van die Leonberg uitbreiding? Ik zie deze niet op de Tesla site?
Tesla site zegt er nog niks van, Supercharge.info heeft dit:

1645643792891.png


 
  • Like
Reactions: SMU
In de late vrijdag avond/nacht geen enkel probleem bij de Superchargers, denk ik. Zaterdagochtend en middag waarschijnlijk druk, maar hoe druk ben ik ook benieuwd naar.

2 jaar terug was het raak op een aantal SuC's van mensen die naar huis gaan (regio Noord) en mensen die juist op wintersport gaan (regio Midden en Zuid). Die komen elkaar tegen op de zaterdagochtend/middag.

Maar toen was ook het probleem de volksverhuizing in DE als ik me niet vergis. Ik weet niet of dat komende weekend ook uit/thuis voor Duitsers is.
 
Wat me hier in Zell en Kaprun opvalt: veel Tesla's uit NL en verder een ID3 uit NL gezien. Zie zowat geen enkel ander merk EV. Dat is dan op basis van het rondrijden op de parkeerplaatsen in de middag om plekje te vinden (dus kleine steekproef, maar toch veel auto's bij elkaar).
 
Mensen hier met tips voor de beste route naar Livigno (Italie) vanuit Leiden eind maart? Vertrek op vrijdagochtend ca. 05.00 uur en we willen wel een overnachting doen.
Op weg naar Livigno sliepen wij in het Airport Hotel Basel: juist achter de douane aan de rechterkant. Lekker eten, heerlijke bedden en de auto wordt netjes geladen in een overdekte parkeergarage. Eind maart is de pas nog dicht en moet je dus via het treintje en de tunnel.
Ook in Freiburg hebben we eens overnacht in Hotel Victoria, aan de rand van het centrum gelegen. Fijn hotel in een mooi stadje.

In Livigno hebben we geladen aan de stopcontacten van de Baita Montana.

Veel plezier!

IMG_6948.JPG

IMG_6845.JPG
 
  • Like
Reactions: watt
Verbruik van individuele ritten houd ik niet zo bij.
Lifetime verbruik van het 2019 model is 169Wh/km (vanaf december 2019) en van de andere is dat 172Wh/km (vanaf augustus dit jaar).
Verschil is dat het 2019 model op 18” staat met aerocaps en de andere op 19” lichtmetaal.
Ik ga binnenkort op wintersport naar Oostenrijk met beide auto’s. Mooi moment om het verschil te bekijken. Zelfde afstand, zelfde snelheid, zelfde omstandigheden…..
Even een reply op mijzelf.....

Gisteren teruggekomen uit Oostenrijk. We zijn met 2 M3's op pad geweest (SR+ 18" met aerocaps en LR op 19" LM).
Zelfde afstand, zelfde snelheid, en hoewel je met de LR minder stops nodig hebt, hebben we toch dezelfde stops aangehouden.
Onderweg weinig oponthoud en de snelheid ongeveer max snelheid +5 tot +10 en daar waar het mocht 145/150km/h.

We zijn op vrijdag de 18e gaan rijden met een overnachting in de buurt van ULM.
Op de heenweg hebben we 7 stops gehad waarvan 6xSUC en 1x destination charger. Uiteindelijk hebben we op de heenreis slechts 1 x stall pairing gehad (Waldlaubersheim), verder was het overal rustig.
In Oostenrijk op plaats van bestemming bij een laadpaal vlak naast het pension kunnen laden.
Wat mij wel opviel was de hoge vampier drain. Na 5 dagen was de SOC gedaald van ongeveer 260km naar 93 km. Snel maar weer even bijgeladen aan de laadpaal en Sentry Mode uitgezet.

Op de terugweg zijn we op zaterdag ochtend (26e) vroeg gaan rijden. Bij Bruchsal was het druk en daar moesten we 1 minuut wachten voor er een plek vrij kwam. Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik bij de SUC moest wachten. Uiteindelijk waren er naar een paar minuten alweer enkele plaatsen vrij dus dat viel dan weer mee. Verder was het overal redelijk rustig en op anders SUC's geen stall pairing gehad.

Verschil in verbruik (trip meter thuis voor vertrek gereset en tussendoor niet meer):
1e trip NL/ULM: SR+ 188 Wh/km, LR 206Wh/km
2e trip ULM/St Anton: SR+ 198 Wh/km, LR 215Wh/km
3e trip St. Anton/NL: SR+ 192 Wh/km, LR 210 Wh/km
Verschil in verbruik dus ongeveer 9%