En weer terug van de wintersport.
Op de heenweg net zo veel oponthoud door files dan door laden, bijna 12uur over gereden naar Serfaus. Nu de 2e keer wintersport valt op hoeveel zekerder je bent dat het allemaal wel losloopt en lekker doorgereden wanneer dat kon (max 160kmh). ABRP had ik wel een abbo op genomen, maar dat had totaal geen toegevoegde waarde en ook niet meer gebruikt verder. Ook nu bleek Google Maps weer veel beter qua verkeer dan de Tesla Navi, dus vooral met Google Maps gereden en dan op de Tesla navi SuC's kiezen. De info in Google Maps mbt de capaciteit van de SuC's is vaak niet correct en dan sta je bij een tragere lader tijd te verdoen.
Heenweg was een zeer drukke zaterdag met veel terugkerend verkeer, maar daar was bij de SuC's weinig van te merken. Gelukkig maar
, want daar maakte ik me wat zorgen over.
In de parkeergarage van het hotel waren meerdere plekken om te laden (tegen 0,20ct !!), dus heb ik de laatste nacht naar 100% geladen en zijn we zo aan de terugweg begonnen.
Omdat de route via Bregenz ging (vanwege drukte op de Fernpass) was het eerste deel grotendeels bergaf, met als gevolg dat ik bij binnenkomst in Duitsland nog ergens rond de 85% lading zat. Uiteindelijk had ik aan 3 stops voldoende en kwam nog met ruim voldoende lading aan in Amersfoort.
Wel weer gekke SuC voorstellen van de Tesla navi gehad maar die steeds genegeerd en dan of de gewenste SuC kiezen als bestemming of de gehele route opnieuw laten plannen. Eigenlijk best leuk omdat je zo wat te puzzelen hebt onderweg.
Maar het meest opvallende van deze reis was wel hoeveel bagage er mee kan in een model 3. Met 4 volwassenen, 4 tassen, 2x skischoenen, 4 helmen, 4xlaarzen, etc. En het past allemaal makkelijk. Dat was me in mijn 3-serie nooit gelukt.