Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.

Vreselijk. Dit vraagt toch om een twee stappen verificatie, ook al is dat iets minder gebruiksvriendelijk. Zou Tesla met een software update mogelijk moeten maken. Of simpelweg mogelijkheid geven dat de sleutel fysiek ingedrukt moet worden om de auto te openen. Voor het starten kan een soortgelijke functie worden toegevoegd.
 
Asjeblieft niet zeg! Ik heb nu ca. 15 jaar keyless entry auto's. Laat ze gewoon een goede beveiliging programmeren. Ik wil echt niet meer zonder. Als ik een andere auto rij laat ik m met draaiende motor en sleutel in t contact achter. Als ik dan wegloop dan denk ik wat hoor ik toch? Om me dan te realiseren dat ik met één of andere verouderde techniek op pad ben:confused:.
 
Asjeblieft niet zeg! Ik heb nu ca. 15 jaar keyless entry auto's. Laat ze gewoon een goede beveiliging programmeren. Ik wil echt niet meer zonder. Als ik een andere auto rij laat ik m met draaiende motor en sleutel in t contact achter. Als ik dan wegloop dan denk ik wat hoor ik toch? Om me dan te realiseren dat ik met één of andere verouderde techniek op pad ben:confused:.
tja, zolang als de beveiliging puur en alleen maar bewerkstelligd wordt door het te zwak zijn van het keyfob radio signaal (dat op triviale wijze versterkt kan worden) kun je je een slag in de rondte programmeren, maar je gaat het systeem niet veilig krijgen. Er moet een tweede actie bij de de echte authorizatie doet.
 
tja, zolang als de beveiliging puur en alleen maar bewerkstelligd wordt door het te zwak zijn van het keyfob radio signaal (dat op triviale wijze versterkt kan worden) kun je je een slag in de rondte programmeren, maar je gaat het systeem niet veilig krijgen. Er moet een tweede actie bij de de echte authorizatie doet.
Een vingerafdruksensor op de keyfob alleen werkend op enkele meters van de auto lijkt mij een afdoende beveiliging.
 
Bij mij gaat de auto wel open als ik in de buurt ben maar werkt de startknop pas als de sleutel in de auto aanwezig is.
Hoe werkt dit dan bij Tesla?
Als je nu eens moest swipen over het scherm in een bepaalde figuur zoals bij een smartphone om de auto te kunnen "starten" en dit enkel mogelijk is als de keyfobe fysiek aanwezig is in de auto? Is maar een kleine moeite om een handtekening te swipen op het scherm, zelfde systeem als op de startknop drukken in de ice-wagens nu.
 
Bij mij gaat de auto wel open als ik in de buurt ben maar werkt de startknop pas als de sleutel in de auto aanwezig is.
Hoe werkt dit dan bij Tesla?
Als je nu eens moest swipen over het scherm in een bepaalde figuur zoals bij een smartphone om de auto te kunnen "starten" en dit enkel mogelijk is als de keyfobe fysiek aanwezig is in de auto? Is maar een kleine moeite om een handtekening te swipen op het scherm, zelfde systeem als op de startknop drukken in de ice-wagens nu.

Bij de tesla start de auto ook alleen met de sleutel in de auto.
Alleen als ze met één kastje in de buurt van je sleutel kunnen komen en met het andere kastje bij de auto, dan is het net of ze daar met de sleutel staan.
 
Bij de tesla start de auto ook alleen met de sleutel in de auto.
Alleen als ze met één kastje in de buurt van je sleutel kunnen komen en met het andere kastje bij de auto, dan is het net of ze daar met de sleutel staan.
Enkele maanden geleden was mijn sleutel geheel nat geworden ( in het buItenland , ca 150 km van huis ), sleutel werkte niet meer, kon niet meer in de wagen .Mijn GSM lag in de wagen :( . Naar huis gebeld met een GSM van een vriend , mijn vrouw heeft met haar GSM en de Tesla app de wagen geopend , zo kon ik netjes naar huis rijden . Sleutel werd nadien vervangen. Na het lezen van alle berichten hier , ook maar twee hoesjes besteld tot Tesla zelf met een goede oplossing komt ( update ? )
 
Een vingerafdruksensor op de keyfob alleen werkend op enkele meters van de auto lijkt mij een afdoende beveiliging.
Mooie high tech oplossing, maar dan heb je én hardware aanpassing nodig (de sleutel in dit geval) én je verliest een deel van de functionaliteit (altijd de auto kunnen starten vanuit de hele wereld).

Een pincode invoeren a la valetmode bij inschakelen keyless entry is de goedkoopste oplossing, want enkel software-aanpassing is noodzakelijk én je verliest niet de functionaliteit dat je vanaf de hele wereld de auto kan starten.
 
Mooie high tech oplossing, maar dan heb je én hardware aanpassing nodig (de sleutel in dit geval) én je verliest een deel van de functionaliteit (altijd de auto kunnen starten vanuit de hele wereld).

Een pincode invoeren a la valetmode bij inschakelen keyless entry is de goedkoopste oplossing, want enkel software-aanpassing is noodzakelijk én je verliest niet de functionaliteit dat je vanaf de hele wereld de auto kan starten.
Vraag me inderdaad af waarom zoiets simpels als een extra PIN er nog niet inzit. Elke smartphone heeft dat al. Fingerprint is leuk maar niet OTA..
 
Asjeblieft ook geen pincodes. Mijn pa had ooit één van de 1e Citroën's XM met pincode. Die werkte zo goed dat ie in het 1e jaar 5! BX-en heeft ingereden. Elke paar weken kon dat ding afgesleept worden omdat ie met geen mogelijkheid te starten was. Met de sleutel in de kofferbak start ie trouwens ook meestal niet. En als je bang bent dat je S gestolen wordt koop dan een X:).
 
  • Funny
Reactions: Billy and Erik-S85