Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Overdag daarentegen...
De SuC is straks ook een fantastische plek om Tesla's te ontvreemden op deze wijze, terwijl je binnen bij vd Valk een kopje koffie drinkt. Handlanger zit aan het tafeltje achter je met ontvanger en andere handlanger neemt je auto mee. Met een selectieve wifi/3G/4G jammer voorkomt-ie meteen dat je de berichten ontvangt dat de auto losgekoppeld is...

Lekker Bas, ik zou het alleen nog iets verder in detail uitschrijven.
 
//**//
Pincodes e.d. nemen meer comfort weg dan het op de keyfob te moeten drukken om de auto te openen.
//**//.

meningen en ervaringen verschillen. het zoeken naar de keyfob vind ik lastiger dan een pincode invullen.
én veiliger : zelfs met de sleutel erbij kan een onverlaat niet wegrijden.

Ik heb in het verleden nog auto's gehad die een pincode als beveiliging gebruiken. het intypen van de code is binnen de korte keren een automatisme, vgl met het in D-zetten om te vertrekken
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
meningen en ervaringen verschillen. het zoeken naar de keyfob vind ik lastiger dan een pincode invullen.
én veiliger : zelfs met de sleutel erbij kan een onverlaat niet wegrijden.

Ik heb in het verleden nog auto's gehad die een pincode als beveiliging gebruiken. het intypen van de code is binnen de korte keren een automatisme, vgl met het in D-zetten om te vertrekken
Wel iedere keer die vingerafdrukken van het scherm poetsen na het intypen... ;)
Of de plaats en/of volgorde van de cijfers van het number pad willekeurig positioneren op het scherm... Voorkomt ook dronken rijden :)
 
Wel iedere keer die vingerafdrukken van het scherm poetsen na het intypen... ;)
Of de plaats en/of volgorde van de cijfers van het number pad willekeurig positioneren op het scherm... Voorkomt ook dronken rijden :)
En de kids zeggen dat ze de handjes voor de ogen moeten houden, als het van die koeiecijfers zijn zoals voor de valet PIN.

Edit: en voorbijganger / binnengluurders...
 
Last edited:
Ik sprak die vent laatst nog, zei dat ie een late vergadering had gehad en helemaal niet zo veel gedronken had (sure). Vertelde ook dat ie mazzel had dat het waterpeil nogal hoog was zodat hij aan de overkant weer op de kant kon glijden.
Koste hem 30k, verzekering had geen zin om te betalen.
Artikel staat overigens niet meer op internet, nog wel ergens hier op het forum
 
Last edited:
Ik sprak die vent laatst nog, zei dat ie een late vergadering had gehad en helemaal niet zo veel gedronken had (sure). Vertelde ook dat ie mazzel had dat het waterpeil nogal hoog was zodat hij aan de overkant weer op de kant kon glijden.
Koste hem 30k, verzekering had geen zin om te betalen.
Artikel staat overigens niet meer op internet, nog wel ergens hier op het forum
Vanmiddag was t nog te lezen bij mij. Heb nog wel een fotootje:)

IMG_1346.jpg
 
Ik sprak die vent laatst nog, zei dat ie een late vergadering had gehad en helemaal niet zo veel gedronken had (sure). Vertelde ook dat ie mazzel had dat het waterpeil nogal hoog was zodat hij aan de overkant weer op de kant kon glijden.
Koste hem 30k, verzekering had geen zin om te betalen.
Artikel staat overigens niet meer op internet, nog wel ergens hier op het forum
Gevonden:
Tesla in de pers (NL/BE)
 
Dit is ook de enige manier om het veilig op te lossen. De passieve keyless entry is per definitie niet te beveiligen tegen het versterken van de radio signalen.
Pincodes e.d. nemen meer comfort weg dan het op de keyfob te moeten drukken om de auto te openen.

In de model 3 zien we mobiele telefoon + interieur camera (gezichtsherkenning?) dus lijkt er op dat Tesla er wel over nagedacht heeft.
Misschien straks vanaf een bepaalde productiedatum ook in de model S/X?



Overdag daarentegen...
Dat filmpje laat zien dat het zo weinig tijd/moeite is dat ze gewoon auto's op klaarlichte dag bij tankstations e.d. weg kunnen halen.

De SuC is straks ook een fantastische plek om Tesla's te ontvreemden op deze wijze, terwijl je binnen bij vd Valk een kopje koffie drinkt. Handlanger zit aan het tafeltje achter je met ontvanger en andere handlanger neemt je auto mee. Met een selectieve wifi/3G/4G jammer voorkomt-ie meteen dat je de berichten ontvangt dat de auto losgekoppeld is...
breng ze niet op ideeën. Dit forum is voor iedereen te lezen....
 
Inderdaad. En aangezien de meesten onder ons hun tijd ws. niet op het dark web doorbrengen... Een gewaarschuwd mens...
...zou Keyless functie niet meer mogen gebruiken zolang het hacken zo eenvoudig is, ook al gebeurt het nog niet op hele grote schaal (11 model s gejat in korte tijd is toch wel veel).
Dus: overweegt allen Keyless off te zetten, opdat mijn verzekeringspremie volgend jaar niet weer zoveel stijgt. :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and basvk
+1
Ik las dat je keyless entry uit kon zetten toen ik op vakantie was. Gelijk uitgezet, want de auto unlockte continu omdat hij vlak naast de tent stond :)
Sowieso is effe dubbelklikken op de fob een hoop minder werk dan een verzekeringsclaim / gejatte tesla. Ik woon ook in de regio waar er zoveel gestolen zijn, dus eerlijk gezegd een nobrainer.
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Nou, ik heb die passive entry switch ook aangezet (of juist uitgezet?), maar ik kan er vooralsnog niet aan wennen. Die auto heeft me 4 jaar lang braaf pootjes gegeven als ik aan kom lopen, maar nu sta ik 's ochtends bijna dubieus tegen dat voorportier aan te schurken voordat ik me weer realiseer dat die deurhendels niet meer vanzelf te voorschijn komen. Dan graai ik in mijn broekzak naar mijn keyfob (naast de badge van mijn werk en een andere sleutel), weet met moeite ergens op te dubbelklikken en dan vliegt de trunk open. Duurt niet lang meer voor ik terugkeer naar de oude situatie en 's nachts weer braaf mijn sleutels in een faraday-tasje stop. Het door Bas geschetste koffiedrinken-naast-de-boef-bij-de-supercharger risico neem ik dan maar voor lief.
 
Of misschien wel eenvoudig op te lossen door een combinatie te maken van sleutel en smartphone. Enkel als de sleutel en een geautoriseerde smartphone met Bluetooth aanwezig is, kan de auto worden gestart.

Ook dat zal vast wel weer te omzeilen zijn, maar je bent al vast een stap verder.

Deze combinatie spreekt mij toch ook nog steeds wel aan, vooral ook omdat ie over-the-air mogelijk zou moeten zijn.

Keyless-entry gewoon lekker laten zoals het is (wel erg fijn als je bv niet direct je handen helemaal vrij hebt en het regent).
Keyless-driving alleen icm een geautoriseerde smartphone of pincode (ook benodigd om een nieuwe smartphone te authoriseren).
 
Laatst las ik in de krant dat er in NL ongeveer 37.000 elektrische fietsen gestolen worden op jaarbasis ..... :eek:
Een schadepost van meer dan 60 miljoen euro. Dan moeten die fietsverz. premies inmiddels de autoverz. premies evenaren, denk ik :confused: