Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad OT. Let wel, het gaat niet om normale fietsen, maar om de elektrische variant.... die zijn meestal wel verzekerd.
Waar het om ging was het feit dat 10 procent van de elektrische fietsen in NL gestolen wordt.
Daarentegen minder dan 2 promille van de S.
En geen enkele X.
 
...zou Keyless functie niet meer mogen gebruiken zolang het hacken zo eenvoudig is, ook al gebeurt het nog niet op hele grote schaal (11 model s gejat in korte tijd is toch wel veel).
Dus: overweegt allen Keyless off te zetten, opdat mijn verzekeringspremie volgend jaar niet weer zoveel stijgt. :)
Ik ben om. Maar vind het systeem niet erg interligent. Of kort van geheugen. Als ik met twee klikjes op de keykont de trunk heb geopend en m'n tas erin gelegd, moet ik vervolgens nog twee keer op de rug klikken om ook zelf te mogen instappen!?
Vervolgens moest ik vandaag nog een keer dubbelklikken om te mogen starten, en toen ik de auto iets had verzet en even uitstapte zonder de deur te sluiten en dan weer instapte, moest ik NOG een keer dubbelklikken om opnieuw te mogen starten...!? Dat leek me een incidentie, maar trunk openen zou genoeg moeten zijn om verder klaar te zijn, toch?
 
Ik ben om. Maar vind het systeem niet erg interligent. Of kort van geheugen. Als ik met twee klikjes op de keykont de trunk heb geopend en m'n tas erin gelegd, moet ik vervolgens nog twee keer op de rug klikken om ook zelf te mogen instappen!?
Vervolgens moest ik vandaag nog een keer dubbelklikken om te mogen starten, en toen ik de auto iets had verzet en even uitstapte zonder de deur te sluiten en dan weer instapte, moest ik NOG een keer dubbelklikken om opnieuw te mogen starten...!? Dat leek me een incidentie, maar trunk openen zou genoeg moeten zijn om verder klaar te zijn, toch?
'T werkt niet anders dan op andere auto's (helaas)...
 
Let op, dat betekent dus ook dat je altijd met de keyfob de auto uit moet stappen, Even ergens binnenlopen, sleutel in de cupholders tussen de stoelen laten liggen, deur dicht doen etc betekent dat je daarna de auto niet meer inkomt.
Wat gebeurt er als je via scherm P inschakelt (om airco / muziek aan te laten staan en alarm niet af te laten gaan terwijl er nog iemand in de auto zit)?

PS: waar zei je dat je je sleutel soms verstopt?
 
Let op, dat betekent dus ook dat je altijd met de keyfob de auto uit moet stappen, Even ergens binnenlopen, sleutel in de cupholders tussen de stoelen laten liggen, deur dicht doen etc betekent dat je daarna de auto niet meer inkomt.

Ben je van plan ook je telefoon in de auto te laten? ;) Zo niet, dan kan je met de app gewoon nog openen en starten. Ook zonder Keyless entry.
 
Ben je van plan ook je telefoon in de auto te laten? ;) Zo niet, dan kan je met de app gewoon nog openen en starten. Ook zonder Keyless entry.

ja, dat dacht ik van de week ook. Had m'n classic uitgeleend en zou'm wel even oppikken - was toch in Amsterdam. Nee, die fob hoeft je niet te komen brengen, komt later wel..doe het wel met de telefoon. Dat ging allemaal goed totdat ik thuiskomend nog even bij AH langs ging.. Wilde bij vertrek de auto geen contact meer maken.. sta je dan met je boodschappen en telefoon. Gelukkig dicht bij huis, dus m'n zoon kon de reserve-fob langsbrengen. Is zeker niet de eerste keer, nee op die fob-optie ga ik niet vertrouwen -;)

Wat gebeurt er als je via scherm P inschakelt (om airco / muziek aan te laten staan en alarm niet af te laten gaan terwijl er nog iemand in de auto zit)?

Had wagen op P gezet en was zelf in de auto blijven zitten. Voordat je dan weer kunt wegrijden moet je twee keer op de fob klikken..Als ik ook weg was gelopen zonder sleutel, was ik er niet meer ingekomen.
 
  • Funny
Reactions: is3
Tegenwoordig hebben E-fietsen een gps chip en gsm kaartje in het display, met stikker op de fiets om dat te melden. Sindsdien geen enkele meer gejat. Je moet namelijk dat scherm openbreken om de beveiliging eruit te halen en dan is de fiets niet meer te gebruiken.
Klopt... ik heb zo'n stromer. Die heeft app en gps/2G verbinding. Je kan hem op "stolen modus" zetten en lokaliseren via de app. En hij is NIET keyless te stelen ;-)