Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Kiwa goedgekeurd systeem. Startonderbreker met jammingdetector, een extra voertuigvolgsysteem met abbo meldkamer (€20). Met certificaten!
Kostte wat, maar daardoor is de verzekeringspremie weer wel erg laag, maar dat is een ander draadje.

Ik heb begrepen dat er geen enkel goedgekeurde startonderbreking voor Tesla is. Welke heb je?
 
Ik heb een goedgekeurde startblokkering ingebouwd.
Deze is uiteraard pas goedgekeurd als hij ook SCM gecertificeerd ingebouwd is.
Als mijn startblokkering ingeschakeld is krijg je de auto niet uit de P. Ook is de parkeerrem er op geen mogelijkheid af te krijgen.
Je kunt dis niet wegrijden en de auto is ook niet te verslepen.
Maar ik krijg het systeem niet goedgekeurd.
Want de SCM schrijft dat een startblokkering de startmotor, de ontsteking of de brandstof pomp moet onderbreken.
Het blijft pionieren, zo'n Tesla :D
 
Ik heb begrepen dat er geen enkel goedgekeurde startonderbreking voor Tesla is. Welke heb je?
kiwascm.nl toont alleen maar goedkeuring voor de model X, en dan alleen maar de startonderbreker ervan.
Verder geen goedkeuringen voor Tesla idd.

Faringwell gebruikt op hun site prachtige eromheenpraat taal om te verdoezelen dat hun systeem niet gecertificeerd is:

"De producten van FARINGWELL voldoen uiteraard aan alle eisen die door Kiwa SCM worden gesteld voor TT04 volgsystemen. Kiwa SCM certificeert niet alleen de beveiligingssystemen zelf, maar ook de installatie ervan. Alle FARINGWELL installateurs beschikken dan ook over een certificaat van Kiwa SCM."

"Voldoen aan alle eisen" is niet hetzelfde als gecertificeerd zijn, ook al wordt het door gecertificeerde bedrijven ingebouwd. Daar doet het feit dat Kiwa niet alleen beveiligingssystemen certificeert maar ook de installatie ervan, niets aan af.

Desondanks, zolang als het geaccepteerd wordt door verzekeraars is het goed natuurlijk ;)
 
  • Informative
Reactions: Gaston and shthpnz
Dat is nummer 1 uit Heeze:

Gestolen Auto Tesla Motors 9-ZSF-50, 9 ZSF 50, 9ZSF50

en dat is nummer 2:

Gestolen Auto Tesla Motors HN-892-X, HN 892 X, HN892X

Vanochtend was de directeur van de stichting voertuig diefstal preventie, of hoe dat ook heet, op BNR om te praten over die relay hacks. Bas van Werve deed alsof dat filmpje van de Merc in Engeland de eerste ooit was en die directeur vond ik ook nogal vaag. Termen als 'heb ik me laten vertellen' hoor je toch niet te bezigen als je deze baan hebt en het gaat over het stelen van auto's.

Hij dacht ook dat zo'n relay setje wel 15K moest kosten. Hij is verbazend slecht op de hoogte.
 
  • Funny
Reactions: Gtech
Ai...mijn appartement garage zal over 2 weken moeten renoveren...(gedurende 2-3 maanden)
Dus...passive entry off / Extra sleutel in blikken doos met dikke laag aluminium bewaren / normaal sleutel in signaal afscherming hoesje + blikkendoos is veilig genoeg? Of zal ik nog een stuurslot erbij zetten o_O
 
Passive Entry staat hier al een paar maanden uit. Zou iedereen moeten doen!

Wel overweeg ik nog steeds náást de standaard tracker een extra tracker met SIM te plaatsen in de auto ergens.

Precies, heb ik ook gedaan (passive entry off)... En ik vind het eigenlijk helemaal prima zo... irritante hendels die elke keer op neer gaan als ik er langs loop ook meteen opgelost...
 
Precies, heb ik ook gedaan (passive entry off)... En ik vind het eigenlijk helemaal prima zo... irritante hendels die elke keer op neer gaan als ik er langs loop ook meteen opgelost...
Ik heb Tesla alweer gemaild en gevraagd of zij actief aan voorlichting van nieuwe (en bestaande) gebruikers wil gaan doen. Geen reactie. Ze durven niet, denk ik? Bang voor negatieve publiciteit? Dat past niet bij Tesla vind ik. Je nek uitsteken is juist positief (en ik wil echt niet nog meer premie gaan betalen volgend jaar, #eigenbelang).
 
Ik heb Tesla alweer gemaild en gevraagd of zij actief aan voorlichting van nieuwe (en bestaande) gebruikers wil gaan doen. Geen reactie. Ze durven niet, denk ik? Bang voor negatieve publiciteit? Dat past niet bij Tesla vind ik. Je nek uitsteken is juist positief (en ik wil echt niet nog meer premie gaan betalen volgend jaar, #eigenbelang).
Zullen we een keertje met de juiste apparatuur alle Tesla' op het terrein buiten de poort parkeren? Ik heb het gevoel dat ze gewoon niet op de hoogte zijn :confused:

(bovenstaande is een grap en geen uitnodiging tot het uitvoeren van illegale activiteiten... maar ik twijfel eigenlijk niet aan jullie vermogens om een grap te herkennen dus waarom schrijf ik dit hier neer?)