Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Is niet moeilijk doen. Doe je je fob ook in een blikje als je bij vdV gaat plassen terwijl je aan het Superchargen bent? Een "dader" kan wel achter je aan komen en naast je gaan staan terwijl je staat te plassen. Het zendertje wat hij bij zich draagt is echt niet ter grote van een laptop. Het is tegenwoordig zo klein dat het in een opgevouwde krant past...

 
Is niet moeilijk doen. Doe je je fob ook in een blikje als je bij vdV gaat plassen terwijl je aan het Superchargen bent? Een "dader" kan wel achter je aan komen en naast je gaan staan terwijl je staat te plassen. Het zendertje wat hij bij zich draagt is echt niet ter grote van een laptop. Het is tegenwoordig zo klein dat het in een opgevouwde krant past...

Da's eenvoudig te omzeilen: niet gaan plassen wanneer je mensen met opgevouwen kranten ziet staan! :confused::eek::D
 
  • Funny
Reactions: HansBe and Ton S90D
Ik denk toch echt dat de autobouwers hier een oplossing voor moeten bedenken. Bijvoorbeeld verplicht met de app kunnen ver- en ontgrendelen om te mogen rijden. Oftewel iets waarbij je meer dan de sleutel nodig hebt.

Multifactor authentication werkt ook met een computer op wielen..
 
Ik denk toch echt dat de autobouwers hier een oplossing voor moeten bedenken. Bijvoorbeeld verplicht met de app kunnen ver- en ontgrendelen om te mogen rijden. Oftewel iets waarbij je meer dan de sleutel nodig hebt.

Multifactor authentication werkt ook met een computer op wielen..
Natuurlijk mee eens dat er een betere beveiliging moet komen tegen diefstal.
Maar verplicht de app gebruiken is natuurlijk een heel slecht idee. Als je telefoon leeg is, of als er een storing internet is, of als er een storing aan het ICT-systeem van Tesla is, of... dan moet je de Tesla als eigenaar maar gewoon laten staan??? :(:(:(
 
Natuurlijk mee eens dat er een betere beveiliging moet komen tegen diefstal.
Maar verplicht de app gebruiken is natuurlijk een heel slecht idee. Als je telefoon leeg is, of als er een storing internet is, of als er een storing aan het ICT-systeem van Tesla is, of... dan moet je de Tesla als eigenaar maar gewoon laten staan??? :(:(:(
Het idee van een pincode vind ik nogal slim en praktisch. Eventueel combineren: als er een bekende Bluetooth telefoon gekoppeld wordt kan de pincode achterwege blijven. Zou heel fijn zijn dan kan ik mijn keyless entry weer aanzetten.
 
Ja, ik vind een pincode ook een prima oplossing, hadden enkele Citroens die ik gereden heb ook. Er zijn ook Teslarijders die walgen van het idee. Maar als de gebruiker in het configuratiescherm nu gewoon zou kunnen kiezen "pincode on/off" dan zijn er al heel veel Tesla's beveiligd en heel veel Teslarijders tevreden. Ik vind dat vergelijkbaar met "Keyless-entry on/off".
Misschien eens bespreken met een Tesla-hotemetoot?
 
  • Like
Reactions: S-19910
Vandaag op Slack gelezen

Vandaag een maand oude Tesla gestolen in Venlo.

Beide sleutels lagen in huis op ~30m afstand van de auto.
Geen tekenen van inbraak in huis of auto.
Vanochtend was hij ineens weg.

Via de tracker zichtbaar dat de auto naar Duitsland is gereden.
Be advised!
Passive Entry on zeker? :(
Is er eigelijk een Tesla gestolen met passive entry off (+blikkendoos)?
 
Zet die keyless entry nu gewoon uit allemaal. In ieder geval voor nu.

Dat gedoe met blikjes en onbetrouwbare hoesjes. Dat is allemaal veel onhandiger, zeker als je onderweg bent.

Het voordeel van keyless entry weegt niet op tegen dat ene nadeel.
Ff 2x keer klikken op je fob, daar wordt het genot van je wagen niet anders van lijkt me.

Uit betrouwbare bron weet ik dat Tesla werkt aan een oplossing, ook hier in Amsterdam heeft het de aandacht.
De belangen zijn ook gewoonweg te groot voor Tesla om dit te lang te laten liggen.

Het is nu wachten op een oplossing.
En ja dat duurt nu eenmaal even.
 
Zet die keyless entry nu gewoon uit allemaal. In ieder geval voor nu.

Dat gedoe met blikjes en onbetrouwbare hoesjes. Dat is allemaal veel onhandiger, zeker als je onderweg bent.

Het voordeel van keyless entry weegt niet op tegen dat ene nadeel.
Ff 2x keer klikken op je fob, daar wordt het genot van je wagen niet anders van lijkt me.

Uit betrouwbare bron weet ik dat Tesla werkt aan een oplossing, ook hier in Amsterdam heeft het de aandacht.
De belangen zijn ook gewoonweg te groot voor Tesla om dit te lang te laten liggen.

Het is nu wachten op een oplossing.
En ja dat duurt nu eenmaal even.
QFT
 
Uit betrouwbare bron weet ik dat Tesla werkt aan een oplossing, ook hier in Amsterdam heeft het de aandacht.
De belangen zijn ook gewoonweg te groot voor Tesla om dit te lang te laten liggen.

Het is nu wachten op een oplossing.
En ja dat duurt nu eenmaal even.

Het duurt al maanden en het inbouwen van het optioneel aan zetten van multifactor authentication hoeft echt niet zo lang te duren.
 
Het duurt al maanden en het inbouwen van het optioneel aan zetten van multifactor authentication hoeft echt niet zo lang te duren.

Toch wel denk ik.

1) Er moet een goede oplossing worden bedacht. Hier alleen al gaat tijd over heen. Je wilt immers een goede ‘user experience’. Er zijn verschillende mogelijkheden voor een oplossing.
2) Dan nog de ontwikkeling zelf. Als ze een fraaie oplossing via mobiel kiezen, wat denk je van al die verschillende mobile devices waarop het moet functioneren. Technieken/protocollen lijken allemaal gestandaardiseerd, maar helaas is de werkelijkheid vaak anders.
3) De testfase. Het moet wel werken. Overal, altijd. Niet dat na 1 week al blijkt dat de oplossing onwerkbaar is of zelfs niet veilig genoeg blijkt te zijn.

Ik kan me niet druk maken over een dergelijk issue. Tesla is nu eenmaal pionier op gebied van car-tech. Dan kan je verwachten dat niet alles 100% is + moet je vertrouwen hebben dat men zich daar inzet om het op te lossen.