Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oproep: Tesla verhoog aub de 80.000 km in de vier jarige onderhoudscontracten!

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt de kern van de discussie te pakken. Ik zal m hier niet gaan herhalen, dat wordt vervelend. Ik heb ruimschoots voldoende berichten en screendumps geplaatst. Dat Tesla soms afwijkt van hetgeen op papier staat doet er niets aan af dat zij hun website niet hebben aangepast conform jou interpretatie. De mail van JG is hierin al even onduidelijk het enige dat hij zegt is dat je recht hebt op 4 beurten als je daarvoor betaald hebt.

Zou fijn zijn als ze het op de website duidelijk vermelden. Tot die tijd raad zelfs Tesla personeel het contract af als je meer dan 20.000km/jaar rijdt.

Toch blijf ik het een gek verhaal vinden om na iedere 20.000 km voor een servicebeurt langs te gaan. Mijn Audi had al een service-interval van 30.000 km. Er is geen verbrandingsmotor met olie en allerlei andere vloeistoffen en de remmen worden amper gebruikt. Daarnaast monitort Tesla ons letterlijk continue en kan dus bij calamiteiten een eventueel noodzakelijke uitnodiging voor service gewoon in de auto aan ons doen.

Ik ga het in ieder geval niet doen.
 
ik ben ook door mijn onderhoudspakket met rangeroptie ...heen vanwege mijn kilometrage (84000) als ik nu moet worden weggesleept met een lekke band oid dan zijn de transportkosten voor mijzelf... ga toch maar een pechhulp afsluiten. iemand hier al ervaring mee?
 
Zoals ik het begrijp heb je recht op kosteloze pechverhelping (afslepen) als je je op minder dan 100 km van een SeC bevindt. Ben je verder gestrand dan kun je je aan een stevige rekening verwachten achteraf.

Daarom heb ik een apart contract afgesloten voor pechverhelping (100 euro per jaar) om geen verrassingen te krijgen want er is toch steeds wel een kans dat je ergens in panne valt.

is rangeroptie en pechverhelping niet iets anders? Volgens mij houdt je pechverhelping altijd?
 
Zoals ik het begrijp heb je recht op kosteloze pechverhelping (afslepen) als je je op minder dan 100 km van een SeC bevindt. Ben je verder gestrand dan kun je je aan een stevige rekening verwachten achteraf.

Daarom heb ik een apart contract afgesloten voor pechverhelping (100 euro per jaar) om geen verrassingen te krijgen want er is toch steeds wel een kans dat je ergens in panne valt.

Waar?
 
als je stil komt te staan door de drivetrain zijn de sleepkosten voor Tesla (denk ik)

voor de overige pech onderweg, waarom zou je daar elk jaar € 100 aan uitgeven? Verzeker alleen de risico's die je niet kunt overzien en betalen. Zelfs al is de drivetrain stilstand niet vergoed lijken me de paarhonderd euro sleepkosten te overzien als je € 100.000 kunt neertellen voor het verzekerde object.
 
Dat is samen met de verzekering geregeld bij Coverbel (bij Patrick dus) en nu weet ik niet goed of dat ook mag vernoemen. --> @Patrick?




- - - Updated - - -

Tja, dat is een eeuwige discussie. Ik ga er sowieso van uit dat ik wel eens een keer stil kom te staan en ik woon 80 km van een SeC. De kans dat ik dus verder dan 100 km ga stilvallen acht ik eerder reëel en daar heb ik dan graag 100 euro voor over per jaar, in plaats van het risico te nemen er een paar honderd euro aan kwijt te zijn. Wie aan het einde van de rit beter af is, niemand zal het nu kunnen zeggen...

als je stil komt te staan door de drivetrain zijn de sleepkosten voor Tesla (denk ik)

voor de overige pech onderweg, waarom zou je daar elk jaar € 100 aan uitgeven? Verzeker alleen de risico's die je niet kunt overzien en betalen. Zelfs al is de drivetrain stilstand niet vergoed lijken me de paarhonderd euro sleepkosten te overzien als je € 100.000 kunt neertellen voor het verzekerde object.
 
als je stil komt te staan door de drivetrain zijn de sleepkosten voor Tesla (denk ik)

voor de overige pech onderweg, waarom zou je daar elk jaar € 100 aan uitgeven? Verzeker alleen de risico's die je niet kunt overzien en betalen. Zelfs al is de drivetrain stilstand niet vergoed lijken me de paarhonderd euro sleepkosten te overzien als je € 100.000 kunt neertellen voor het verzekerde object.

@DimiVdB: in onze contracten staat nergens in de kleine letterkes dat je een geheimhoudingsplicht hebt. We leven nog in een betrekkelijk vrij land. Profiteer daarvan.

@ErnsT,Glitch, ERvee e.a. : Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of hij/zij bijkomende pechverhelping onderschrijft of niet.

Dergelijke verzekering is een typisch voorbeeld van een kanscontract met volgend dilemma: geen pech & verzekering = uw betaalde premie kwijt <--> wel pech & geen verzekering = misschien meer geld kwijt aan sleepfactuur,...

Er staat hierover een informatieve tekst op onze site: http://www.coverbel.be/pechverhelping-voor-uw-tesla-model-s/. Er steekt ook een link in naar wat de Roadsite Assistance van Tesla zelf biedt.
Dit kan jullie misschien helpen om het helder te krijgen.
 
Patrick Claerhout; Er staat hierover een informatieve tekst op onze site: [URL said:
http://www.coverbel.be/pechverhelping-voor-uw-tesla-model-s/[/URL]. Er steekt ook een link in naar wat de Roadsite Assistance van Tesla zelf biedt.
Dit kan jullie misschien helpen om het helder te krijgen.

Dat is een mooi duidelijk stuk op de website Patrick
 
Die bijstandsverzekering is bij Allianz, en de reden om hiervoor te kiezen is dat zij met flatbeds werken om wagens af te slepen, iets dat bij Tesla's een must is als het zover is. Voor de rest kan ik er weinig over zeggen, want ik heb er nog geen gebruik van hoeven te maken.


@DimiVdB: in onze contracten staat nergens in de kleine letterkes dat je een geheimhoudingsplicht hebt. We leven nog in een betrekkelijk vrij land. Profiteer daarvan.
 
Tesla kan wat dit betreft toch nog wel wat leren van Porsche.
Als je daar regulier onderhoud laat uitvoeren heb je via een zgn. geldig Quality ID recht op Porsche Assistance, zonder dat daarvoor aanvullende kosten in rekening worden gebracht.

Het houdt het volgende in:

"Porsche Assistance for life: indien uw auto is voorzien van een geldig Quality ID heeft uw auto recht op assistance ongeacht het bouwjaar.

Porsche Assistance omvat onder andere de volgende services:

  • Hulp/ assistentie bij pech of ongeval
  • Berging
  • Vervangend vervoer
  • Voortzetten van de reis / repatriëring / vervoer van het herstelde voertuig naar huis
  • Kosten voor overnachting
  • Autosleutelservice
  • Repatriëring niet-hersteld voertuig naar huis
  • Repatriëring van het voertuig in het geval dat de bestuurder hier niet toe in staat is
  • Telefonisch contact met het hulpcentrum"
En dat betekent bij een vakantie ergens in een uithoek van Europa dus héél veel (innerlijke, dat dan weer wel :wink:) rust.
Je krijgt gewoon een andere Porsche of vergelijkbaar. Dus geen Citroen C3 o.i.d.
 
idem voor de huistuinkeuken merken:
Mercedes
BMW
VAG
Toyota
Renault
etc etc.
voorwaarde is meestal dat het onderhoud volgens schema is uitgevoerd en de noodzakelijke reparatie kan dan nog wel geld kosten uiteraard. Een ANWB lidmaatschap heeft voor trouwe onderhoudsklanten ook geen toegevoegde waarde.

Op dit punt wijkt Tesla af van wat gebruikelijk is in de auto-industrie.


Dat is inderdaad goed geregeld van Porsche. Nu zijn dat niet de goedkoopste auto's, maar Tesla zou in ieder geval goed kunnen afkijken wat ze kunnen overnemen.