Ik denk dat je vooral voor jezelf spreekt, en niet moet denken in de plaats van iemand anders te kunnen spreken.
Ik ben de voorbije jaren verantwoordelijk geweest voor mensen die in twee sites werken, ééntje niet zover van thuis, de andere in midden-Frankrijk. Ik bracht daar gemiddeld één week per maand door. Dat wil dus zeggen iedere maand minstens één keer 750 km heen en 750 km terug. En ik moet ook nog af en toe in Duitsland en Luxemburg zijn, dus snelladen is voor mij dus WEL van belang. En zelfs voor de jaarlijkse reis is dat uur of twee uur langer tijdens het laden wel van belang.
Ik denk dat jij voor jezelf spreekt. De overgrote meerderheid rijdt niet meer dan een kilometer of 34 per dag. Daarvoor hoef je zelfs niet dagelijks maar misschien maar wekelijks te laden. Hier geldt de statistiek, waarbij jij de uitzondering bent.
En misschien even voor jouw informatie, ik hoor ook niet tot die meerderheid maar rijd tegen de 230 per dag (buiten Corona tijd). Jarenlang 50.000-60.000 km per jaar gereden. Toch nog steeds geen snelladers nodig. In de tijden van de 50.000 km/jaar had ook een snellader of SuC netwerk mij maar beperkt geholpen gezien de rondreizen door heel (west- en oost) Europa. Dat had dan met een X gemoeten gezien de spullen die mee moesten, en dan is het geen lolletje om iedere 200-300 kilometer te moeten stoppen op bijvoorbeeld een rit van 1400 km naar Hongarije en dan terug via Bratislava en Praag.
Last edited: