Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
De ontwerper van de Taycan was vrijdag bij de nationale autoshow. Het scherm wat niet af te lezen is hebben ze bewust gedaan zodat je wat moeite moet doen. Leuk om even terug te luisteren. Pas op dat je geen buikpijn krijgt van het lachen.
 
De ontwerper van de Taycan was vrijdag bij de nationale autoshow. Pas op dat je geen buikpijn krijgt van het lachen.

mischien kan je even toelichten wat je de humor er dan van in hebt gehoord?

Nu luister ik zeker niet alles maar die verzameling 'entertainment' in podcast form, voor mij mag die Wouter en zijn 'humor' beter presenteren als 'De traditionele denkwijze show' man man man, wat een trieste opmerkingen en denkwijze van Wouter en co.
 
  • Like
Reactions: woes
mischien kan je even toelichten wat je de humor er dan van in hebt gehoord?

Nu luister ik zeker niet alles maar die verzameling 'entertainment' in podcast form, voor mij mag die Wouter en zijn 'humor' beter presenteren als 'De traditionele denkwijze show' man man man, wat een trieste opmerkingen en denkwijze van Wouter en co.
Het ging over de screens en de positie en afleesbaarheid. Er is bewust voor gekozen om elementen achter het stuur te verstoppen. Door met je hoofd te bewegen kan je die dan als het nodig is toch zichtbaar krijgen. Dat vindt ik op zijn minst lachwekkend.
 
  • Like
Reactions: nico180
Het ging over de screens en de positie en afleesbaarheid. Er is bewust voor gekozen om elementen achter het stuur te verstoppen. Door met je hoofd te bewegen kan je die dan als het nodig is toch zichtbaar krijgen. Dat vindt ik op zijn minst lachwekkend.

Tja, ik heb het fragment niet geluisterd maar afgaande wat je hier schrijft, dit is toch bij de meeste auto’s zo? Sommige designs zijn zelfs zo dat je niet eens achter je stuur informatie kan zien maar je er naast moet kijken, waardoor je ogen langer van de weg zijn.
 
  • Funny
Reactions: BMW740iL
Tja, ik heb het fragment niet geluisterd maar afgaande wat je hier schrijft, dit is toch bij de meeste auto’s zo? Sommige designs zijn zelfs zo dat je niet eens achter je stuur informatie kan zien maar je er naast moet kijken, waardoor je ogen langer van de weg zijn.
Ik zie het meer als goedpraten van ergonomische missers. Maar dat zal te maken hebben met de manier van problemen oplossen bij dit concern. Als je er dan van maakt dat je dit met opzet hebt gedaan ben je wel aardig triest bezig.
 
Taycan Wagon
A30B2B28-D22C-4F85-9027-8084B5214A03.jpeg
 
  • Like
Reactions: SMU and bugboy
Ze lieten vandaag weer even iets van Duitse makelij uit op de Stelviopas. Daarna bijladen in Prad am Stilfserjoch. Beetje schuin ingeparkeerd, anders haalde de stekker het niet (want de gemeentelijke deelauto staat 24/7 de snellader te blokkeren).

offtopic-alarm: Lijkt wel een beetje een Audi. Of toch niet? Ik vind het allemaal op elkaar lijken...
 

Attachments

  • 5B4CEA0C-20BD-409A-B34B-7AEC5E52BFC0.png
    5B4CEA0C-20BD-409A-B34B-7AEC5E52BFC0.png
    4.8 MB · Views: 57
Vandaag de Taycan 4s gaan bekijken. Slecht weer op vakantie, dus je moet wat.

Het wordt em dus niet. Kleine koffer, lage daklijn achter, best veel plastiek voor zo'n auto, zit veel te laag en met mijn 1 meter 90 kon er nog geen kind van 6 jaar achter mij zitten. Hij zou wel fantastisch rijden. Aan de proefrit ben ik niet eens toegekomen...

Ik herinner me als 23 jarige mijn eerste rit in een 911. Die afwerking en die klokjes destijds waren njammie. Ook het geluid van een beest met klasse. Naast de Taycan stond dan ook een 911 te blinken. Dat blijft voor mij de Porsche. Ik laat de Taycan kelk aan mij voorbijgaan.

De model X blijft nog even.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vandaag de Taycan 4s gaan bekijken. Slecht weer op vakantie, dus je moet wat.

Het wordt em dus niet. Kleine koffer, lage daklijn achter, best veel plastiek voor zo'n auto, zit veel te laag en met mijn 1 meter 90 kon er nog geen kind van 6 jaar achter mij zitten. Hij zou wel fantastisch rijden. Aan de proefrit ben ik niet eens toegekomen...

Ik herinner me als 23 jarige mijn eerste rit in een 911. Die afwerking en die klokjes destijds waren njammie. Ook het geluid van een beest met klasse. Naast de Taycan stond dan ook een 911 te blinken. Dat blijft voor mij de Porsche. Ik laat de Taycan kelk aan mij voorbijgaan.

De model X blijft nog even.
Best veel plastic! Alles waar ik problemen mee heb bij Tesla is bij de Taycan van hetzelfde plastic. De deurrubbers komen bij dezelfde fabrikant vandaan. Alleen is de Taycan van buiten ook nog met goedkoop plastic afgewerkt. Ruimte M3. Prijs 2 x MS!
 
Van horen zeggen maar blijkbaar is de nieuwe 911 (tov het vorige model) in hetzelfde bedje ziek.(plastic) Maar ja, bij Porsche zullen ze wel ergens een (prijzige) optie in hun gigantische lijst hebben staan om dat op te lossen?

Zag er laatst eentje in het blauw passeren. Toch wel een knappe verschijning....
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nieuw in de Taycan vanaf Oktober: Plug & Charge bij Ionity laders.
Faster sprints and more convenient charging

Even technisch: CCS Plug & Charge is gebasseerd op het iso15118 protocol wat erg leunt op pki - public key infrastructure.
Om de auto te identificeren wordt een (meerdere) certificaat in de auto opgeslagen. Ben erg benieuwd hoe de fabrikanten dit in de praktijk gaan doen, ze zullen maar wat graag iets aan het laden verdienen.
 
Ben erg benieuwd hoe de fabrikanten dit in de praktijk gaan doen, ze zullen maar wat graag iets aan het laden verdienen.

Volgens mij komen de meeste auto's van Audi/Porsche met een gratis abonnement met voordelige prijzen bij IONITY voor een jaar.

Daarna moet je maandelijks afrekenen.

Tarieven - Audi NL - DCS

1 jaar geen basisvergoeding, en dan €4,85 of €17,65 per maand bij Audi.

Porsche slaat overigens ook aan het destination charging.

Porsche Destination Charging