Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
En wat nieuwigheden voor modeljaar 2021. Niet beschikbaar als OTA update, dus enkel voor nieuwe Taycan:

Porsche Taycan (2021): Modellpflege bringt Sprint- und Ladevorteil

Opvallend:

upload_2020-8-19_20-31-2.png
 
Ik had begrepen dat Tesla geen gratis TWC's meer geeft? Ik vind het ook nergens meer terug op de website, enkel karige informatie om technische ondersteuning bij installatie aan te vragen. Porsche levert overigens chargers waar elk merk op geladen kan worden, ik vermoed dat Tesla wenste dat de TWC op exclusief Tesla staat?
 
ik vermoed dat Tesla wenste dat de TWC op exclusief Tesla staat?

nah, niet helemaal.

in de Tesla Wall charger zit een schakelaar, waarmee je kan aangeven of je Tesla-only of vrijgeven, bij vrijgegeven kan dus op elke reguliere type 2 aansluiting geladen worden.

Enige tijd terug was het zo bij het destination programma (kan dus inmiddels anders zijn...) :
Als je meerdere Tesla TWC laders hebt staan er een aantal tesla-only moeten zijn (deze hebben rode plaatjes), en het andere deel mag worden vrijgegeven voor all.
Heb je 1 Tesla destination charger, dan tesla-only
 
De Taycan wint hier serieus aan belang in Knokke. Het lijkt de nieuwe Panamera hier wel te worden. Tesla s heeft afgedaan. Nog wel een aantal comfortabele X'en. De 3 tel ik even niet mee, want die zie je overal evenveel ( ook buiten Lippens zijn grondgebied).

Ik moet toegeven dat Porsche wint. Dit na ongeveer vier weken in het zomerseizoen hier te vertoeven.
 
De Taycan wint hier serieus aan belang in Knokke. Het lijkt de nieuwe Panamera hier wel te worden. Tesla s heeft afgedaan. Nog wel een aantal comfortabele X'en. De 3 tel ik even niet mee, want die zie je overal evenveel ( ook buiten Lippens zijn grondgebied).

Ik moet toegeven dat Porsche wint. Dit na ongeveer vier weken in het zomerseizoen hier te vertoeven.
Super toch? Als de eigenaars er ook tevreden mee zijn, en er de komende jaren weer andere exclusieve EV’s beschikbaar komen en de ICE’s aan belang verliezen is dit een heel goeie evolutie :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wat ik wel raar vind, zijn de specs.
Een wagen met 100pk minder, 250nm koppel minder en die toch wat zwaarder is...het zal aan die 2 versnellingen liggen..

Ook zou de Performance in 2,5 naar 100 moeten vliegen...zij hielden het op 2,99

En op het kofferdeksel, staat op een performance tegenwoordig enkel "dual motor" (geen idee, open question)
 
Last edited: