Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Is Porsche concurrentie dan? Ik dacht dat dat verhaal/sprookje al de wereld uit was.
Ook al zijn de auto’s niet 1 op 1 te vergelijken kan ik me toch heel goed voorstellen dat je de MS performance laat staan en voor de Taycan zou gaan. (Een voorwielophanging die niet rammelt is ook wel fijn!) En dat gaan we ook zien gebeuren. Alle nieuwe EV merken zien dat Tesla rijders ook bij hen klant zijn. En er zijn mensen die na een Tesla spijt hebben dat ze een Etron hebben gekocht. Maar belangrijker is dat Tesla geen concurrenten heeft. Het doel was elektrificatie. En doordat andere merken nu ook EV’s gaan verkopen zie je ook een stukje acceptatie ontstaan voor EV’s.
 
  • Like
Reactions: SMU
maar waarom zou je jezelf de luxe ontzeggen van te laden met 11-22KW thuis?
Omdat ik niemand vind om een geul te komen graven om de elektriciteit uit te breiden naar 30A. Ik heb 10 mensen aangesproken, 2 zijn komen kijken, 0 hebben een offerte gemaakt. En omdat het zo ook wel lukt, is het geen prioriteit van me.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
FYI
Op het Nederlandse Porscheforum gaat het ook gewoon over Tesla, hoor.
| www.porscheforum.nl | - Toon onderwerp - Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

Nog een bekende op het forum gezien, @Devils son was jij dit? :p

1FBA407C-3D26-4279-8697-717AF6699DC1.jpeg
 
Ik ben benieuwd naar de 1000km test van bjorn. De taycan laat de model s in zijn hemd staan en zal het de model 3 lastig maken. Zeker met de onbetrouwbare organisatie Tesla welke te pas en onpas laadsnelheden aanpast vanwege de levensduur van de accu. Ik vrees dat het gat op termijn alleen maar groter zal worden tussen Porsche en Tesla. Mijn auto kan 15 minuten laden met 140kw en dan zakt het als pudding in elkaar. Kijk bijvoorbeeld hoe goed audi de e-tron op 150kw kan snelladen.

Na een klein jaar p100d ben ik onder de indruk hoe ver je komt en hoe goed de laadinfra is. Als autoliefhebber valt de auto op een aantal punten tegen en zou de taycan die perfect weten op te vullen (aanname want niet mee gereden). Echt hard remmen voelt ruk in de p100d en geeft geen vertrouwen, dat al sturend doen maakt het helemaal spannend. Gelukkig heb je wel her gevoel van hard optrekken als je met shudder ervandoor spuit bocht uit :D.

Enfin, mocht ik morgen opnieuw kiezen dan graag een tacyan.
 
Ik ben benieuwd naar de 1000km test van bjorn. De taycan laat de model s in zijn hemd staan en zal het de model 3 lastig maken. Zeker met de onbetrouwbare organisatie Tesla welke te pas en onpas laadsnelheden aanpast vanwege de levensduur van de accu. Ik vrees dat het gat op termijn alleen maar groter zal worden tussen Porsche en Tesla. Mijn auto kan 15 minuten laden met 140kw en dan zakt het als pudding in elkaar. Kijk bijvoorbeeld hoe goed audi de e-tron op 150kw kan snelladen.

Na een klein jaar p100d ben ik onder de indruk hoe ver je komt en hoe goed de laadinfra is. Als autoliefhebber valt de auto op een aantal punten tegen en zou de taycan die perfect weten op te vullen (aanname want niet mee gereden). Echt hard remmen voelt ruk in de p100d en geeft geen vertrouwen, dat al sturend doen maakt het helemaal spannend. Gelukkig heb je wel her gevoel van hard optrekken als je met shudder ervandoor spuit bocht uit :D.

Enfin, mocht ik morgen opnieuw kiezen dan graag een tacyan.
Porsche Taycan afgeslacht in actieradius-test

TeslaBjorn: Model S Raven:


TeslaBjorn Model 3 vs Taycan


Qua rijden zal de Taycan waarschijnlijk flink uitblinken. Hiermee heeft Porsche al heel lang ervaring.
 
Last edited:
Die heb ik nog niet gekregen. Zou je dat kunnen uitleggen? Wel een montage aanpassing maar niet opgelost.

Bij mij is de rammel opgelost. Ik weet niet wat Tesla gedaan heeft maar de voortrein is stiller dan ooit en volgens Tesla is dit de permante fix. Excuses voor het off-topic gaan maar ik kan me Bas' frustratie goed voorstellen; hoop dat dit helpt.

On-Topic; gaat de vergelijking Taycan - Model3 niet mank? Een vergelijk met de Model S lijkt me logischer?
 
Ligt eraan wat je wil vergelijken. Eigenlijk zijn Porsche Taycan en Model S ook niet direct vergelijkbare auto's De Porsche is veel meer voor het (fun-)racen en show gemaakt en de MS voor dagelijks gebruik met wat mooie looks. De M3 kan weer beter racen dan de inmiddels verouderde MS.
 
Ligt eraan wat je wil vergelijken. Eigenlijk zijn Porsche Taycan en Model S ook niet direct vergelijkbare auto's De Porsche is veel meer voor het (fun-)racen en show gemaakt en de MS voor dagelijks gebruik met wat mooie looks. De M3 kan weer beter racen dan de inmiddels verouderde MS.

Auw! Dwars door mijn hart :) Wat is er verouderd aan de S? Moet ik dan toch aan inruilen denken? :)