Eens je die van Tesla gewoon bent, zijn die van de andere merken inderdaad nogal frustrerend.
Porsche geeft je zo bijvoorbeeld 6 verschillende opties voor laadkabel. Weet ik veel welke laadkabel ik wil. Een goeie, een blauwe. Maar een "blauwe" blijkt op de stekker te slaan, en niet de kabel. Je moet de "Model 3" kabel hebben, wat een Type 2 kabel is maar er staat niet wat het maximum vermogen is.
Er is ook een wall box en een Mobile Charger. Maar die wall box is niet zoals de TWC, de wall box is enkel een behuizing voor de Mobile Charger. Dus je moet een wall box en 2 Mobile Chargers kopen als je net zoals bij Tesla een TWC en een TMC wil hebben.
€661 voor het automatisch openen van de laadklep (standaard, zelfs op je Model 3 SR+)
€1145 voor de Mobile Charger Connect (standaard, zelfs op je Model 3 SR+). Vergeet de kosteloze verlengkabel niet, of je kan maar 2,5 meter nabij een stopcontact laden.
€440 voor een Wall Box om die Mobile Charger thuis aan de muur te hangen
Ergens krijg je ook een Mobile Charger Plus bij je auto, als je nalaat om een Type 2 kabel te accepteren, maar ik vind geen informatie over wat het verschil is tussen de Plus en Connect.
€1157 voor comforttoegang. (standaard, zelfs op je Model 3 SR+)
Ach ja, het is Porsche... Vroeger vond ik het wat, omdat een Porsche natuurlijk beter was dan een BMW. Maar nu, omdat het niet meer over leder en vermogen uit ICE's gaat maar het simpelweg elektrische watts zijn, en Porsche op heel wat parameters achter loopt tov Tesla, vind ik het wel wat wrang. Ik bedoel maar: er is geen basis dat die Mobile Charger Connect sneller of beter stroom levert dan de €500 goedkopere TWC of de meegeleverde TMC in mijn X.