Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi resultaat toch. Ook dat de Taycan de best verkopende Porsche is.
In 2019 verkocht Porsche 280000 voertuigen, ik vermoed dat COVID in 2020 dat verkoopscijfer niet gunstig gaat hebben beïnvloed. Dus waarschijnlijk 7.5% van de totale verkoopcijfers van Porsche. Ik vermoed dat Porsche van alle klassieke automerken het merk is met het grootste aandeel verkopen van elektrische wagens.
Als je dan weet hoe verschrikkelijk slecht de wagen wel niet is, is dat toch een mooi resultaat.
 
Dixit Autoweek: Taycan in 2020 ruim 20.000, 911 34.328 en Cayenne 92.860. Dus, nee de Taycan was bij lange na niet de best verkopende Porsche in 2020.
Ik vind bronvermelding altijd wel leuk ;)

Bescheiden verkoopdip voor Porsche in 2020

Porsche achieves robust level of deliveries in 2020

Ik vind verder geen details terug van Porsche zelf over hoe goed de Panamera het deed vs de Taycan. Nu, als je die cijfers hebt, moet je dan nog de nieuwigheid van de Taycan afwegen tegen de leeftijd van het huidige Panamera model, en het feit dat je de gewone Panamera en de break versie hebt. En bovenal lijken het me toch wel 2 verschillende auto's qua interieur en binnenruimte.
 
Het kan aan mij liggen maar ik word helemaal tureluurs van die configurator. Wat moet je toch aanvinken

Idd ongekend veel opties.
Ben benieuwd wat de prijs wordt als je ze allemaal aan vinkt :rolleyes:

Goed dat ze gelijk wat verder gaan in de laadopties!

Home Energy Manager
In combinatie met de Mobile Charger Plus of de Mobile Charger Connect kan de Home Energy Manager voorkomen dat de stroomtoevoer van het huishouden tijdens het laadproces wordt overbelast en kostenbesparend opladen mogelijk maken. Bevat twee stroomsensoren.
Let op: integratie van de Home Energy Manager in elektrisch woning systeem en installatie door een serviceprovider of elektricien vereist. Neem voor meer informatie contact op met uw Porsche Centrum


Nb: ik vink alleen de Energy Manager aan -> kan de Tesla ook vast mee opladen ;)
 
Het kan aan mij liggen maar ik word helemaal tureluurs van die configurator. Wat moet je toch aanvinken
Eens je die van Tesla gewoon bent, zijn die van de andere merken inderdaad nogal frustrerend.

Porsche geeft je zo bijvoorbeeld 6 verschillende opties voor laadkabel. Weet ik veel welke laadkabel ik wil. Een goeie, een blauwe. Maar een "blauwe" blijkt op de stekker te slaan, en niet de kabel. Je moet de "Model 3" kabel hebben, wat een Type 2 kabel is maar er staat niet wat het maximum vermogen is.

Er is ook een wall box en een Mobile Charger. Maar die wall box is niet zoals de TWC, de wall box is enkel een behuizing voor de Mobile Charger. Dus je moet een wall box en 2 Mobile Chargers kopen als je net zoals bij Tesla een TWC en een TMC wil hebben.

€661 voor het automatisch openen van de laadklep (standaard, zelfs op je Model 3 SR+)
€1145 voor de Mobile Charger Connect (standaard, zelfs op je Model 3 SR+). Vergeet de kosteloze verlengkabel niet, of je kan maar 2,5 meter nabij een stopcontact laden.
€440 voor een Wall Box om die Mobile Charger thuis aan de muur te hangen

Ergens krijg je ook een Mobile Charger Plus bij je auto, als je nalaat om een Type 2 kabel te accepteren, maar ik vind geen informatie over wat het verschil is tussen de Plus en Connect.

€1157 voor comforttoegang. (standaard, zelfs op je Model 3 SR+)

Ach ja, het is Porsche... Vroeger vond ik het wat, omdat een Porsche natuurlijk beter was dan een BMW. Maar nu, omdat het niet meer over leder en vermogen uit ICE's gaat maar het simpelweg elektrische watts zijn, en Porsche op heel wat parameters achter loopt tov Tesla, vind ik het wel wat wrang. Ik bedoel maar: er is geen basis dat die Mobile Charger Connect sneller of beter stroom levert dan de €500 goedkopere TWC of de meegeleverde TMC in mijn X.
 
  • Like
Reactions: Bas. and nico180
Porsche Taycan-aanbod wacht uitbreiding

Toch erg interessant deze ‘instapper’. Mooie aanvulling op het huidige aanbod van de Taycan.

Lijkt leuk, totdat je ziet wat je alleen al aan moet vinken om hem op SR+ niveau te krijgen.

Ik denk dat er maar weinig onder de ton zullen worden verkocht en de bijtelling op een auto van ruim een ton is nu ook met een BEV best aanzienlijk.

Porsche: ja. Maar dan wel gewoon een 911. ;)
 
Maar dat zijn dan wel heel erg basic stoelen. Wil je gewoon lekker zitten kun je ze middels een optie upgraden

Om er echt een Porschegevoel in te krijgen sta je in no time aan de verkeerde kant van de 50 mille. Bovenop de 90 mille.

De prijs van een MS Plaid. Ik zou het wel weten. Wat de buurman van mij vindt interesseert mij stukken minder dan wat ik van mijn auto vind. ;)
 
  • Like
Reactions: Mars2020