Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The final cut of the 9th episode of the Tesla Motors Club Podcast, featuring Chad Schwitters, the former president of Plug In America, is now available. You can watch it now on YouTube or listen to it on all major podcast networks.

Praktijkverbruik vs verbruik weergegeven in de auto

Camelroel

Active Member
Oct 21, 2018
1,472
985
Lelystad
De curve capaciteit/volt is niet lineair. Als onder de 3,2V de curve de afgrond induikt, is er weinig buffer meer over. Bij de oudere gsm’s was het toch ook zo dat de resterende capaciteit ineens onverwachts verdween hoewel er even daarvoor nog 2 ’blokjes’ zichtbaar waren in de batterij-indicatie.
Ik dacht ook altijd dat het een curve zou zijn maar eigenlijk is hij vrij recht: SOC versus cel voltage. Blauw zijn punten van vorig jaar, Oranje van dit jaar.
 

Attachments

  • Tesla1.pdf
    141.3 KB · Views: 7
Ik dacht ook altijd dat het een curve zou zijn maar eigenlijk is hij vrij recht: SOC versus cel voltage. Blauw zijn punten van vorig jaar, Oranje van dit jaar.
Als je van rechts naar links kijkt zie je toch een duidelijke afbuiging naar beneden. Die zou alleen maar erger worden en uiteindelijk bijna verticaal stranden. Wordt ook nog erger als de degradatie toeneemt.
Doordat het einde bijna vertikaal is, is de voorspelbaarheid van het moment dat de batterij leeg zal zijn ook moeilijker-> zie oudere gsm’s met ‘versleten’ batterij. De onderbuffer is er niet alleen voor de ‘reserve’ (wat ben je met reserve als die nooit vrijgegeven wordt?), maar ook om te voorkomen dat je in het onvoorspelbare gebied komt.
Mocht het echt reserve zijn, dan zou er wel ergens een knop zijn om die buffer in nood toch vrij te geven.
 

Camelroel

Active Member
Oct 21, 2018
1,472
985
Lelystad
Als je van rechts naar links kijkt zie je toch een duidelijke afbuiging naar beneden. Die zou alleen maar erger worden en uiteindelijk bijna verticaal stranden. Wordt ook nog erger als de degradatie toeneemt.
Doordat het einde bijna vertikaal is, is de voorspelbaarheid van het moment dat de batterij leeg zal zijn ook moeilijker-> zie oudere gsm’s met ‘versleten’ batterij. De onderbuffer is er niet alleen voor de ‘reserve’ (wat ben je met reserve als die nooit vrijgegeven wordt?), maar ook om te voorkomen dat je in het onvoorspelbare gebied komt.
Mocht het echt reserve zijn, dan zou er wel ergens een knop zijn om die buffer in nood toch vrij te geven.
Daar durf ik niet zoveel waarde aan hechten. De meeste waardes zijn van de accu in rust. Je ziet uitschieters naar boven. Die zijn van direkt na het laden. De uitschieters naar beneden zijn van direkt na het rijden. Beneden de 15% heb ik de accu niet echt een rust tijd gegund. De gegevens van dit jaar probeer ik alleen in rust te meten voor een strakkere lijn. :cool:
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top