Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Never a dull moment with Tesla….. 😅

De Kia e-Niro gaat eruit in maart. Daar komt dan naar verwachting een model3 RWD LR voor terug. Oud model of nieuw model? Bestaat de RWD LR dan nog wel? Who knows…..

Overigens zou ik goed kunnen leven met het huidige model. We zijn erg tevreden met AWD LR van mijn vrouw, en er is niets in de markt water in de buurt komt.

We twijfelen nog of de M3 AWD LR van mijn vrouw vervangen gaat worden door een MY of dat we het als extra salaris pakken.
 
Even een opzienbare quote uit het bericht: Dus met garantie, updates en klopje op de schouder van de verkoper.

Zonder gekheid, lekker tegendraads van Tesla door waar mogelijk prijzen te blijven verlagen ipv alleen maar te verhogen, zoals andere fabrikanten doen.
Dat klopje op de schouder (of het ontbreken daarvan) kan mij gestolen worden.
 
  • Funny
Reactions: IvCh
zie ik USS parkeersensoren? Uiteraard gaat het om een impressie en niet om een foto van Tesla zelf.

1685866441823.png
 
Vraag mij af of het voornaamste nadeel van de M3 zal weggewerkt zijn, namelijk de vaste hoedenplank, die de laadmocelijkheden enorm beperkt.
Hoogstwaarschijnlijk niet. De Model 3 moet de grote achterruit hebben voor hoofdruimte, en dat inwisselen op een hatchback-model betekent dat het scharnierpunt net ter hoogte van het hoofd van de achterste passagiers komt.

Bij de Y heb je daar niet zo last van want daar loopt de daklijn hoger. Bij de 3 wel.
 
Als dit het wordt dan is het wederom een flauwe facelift en niet eens een geslaagde.
Andere bumper en nieuwe voorlichten🤷‍♂️
Ach…. er is toch niks mis met het huidige model? Onderhuids worden er toch al regelmatig hardware updates en verbeteringen uitgevoerd, dat is voor velen al voldoende.
Naar mijn mening heeft de M3 meer een tijdloos ontwerp dan de gemiddelde auto uit azie, daarbij heb ik al snel het gevoel dat je in een oud model rijd.
 
  • Like
Reactions: maartenc1985
Eens andere spiegels, deurklinken, de hoge zijramen wijzigen om wat minder bubblehead te creëren, achterlichten,...
Maar ik verwacht weinig gezien ze bij de S er ook maar een veredelde facelift van gemaakt hebben.


Onderhuids is de refresh S en zeker de Plaid een compleet andere auto.

Dat verwacht ik ook met de vernieuwde 3. Ze zullen hem in ieder geval naar het niveau van de Y trekken, dus Gigacastings en Structural Pack.

Kleine Range Bump waarschijnlijk maar met name dus de focus op kostenbesparingen en produktie efficiëntie. Hopelijk daardoor ook verdere prijsverlagingen om de transitie nog meer aan te jagen.

Qua interieur verwacht ik sowieso stalkless zoals de refresh S&X. Cosmetisch zal er weinig veranderen en voor mij hoeft dat ook niet. Ik vind de 3 al redelijk ‘klassiek’. Niet teveel aan rommelen 😁
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Onderhuids is de refresh S en zeker de Plaid een compleet andere auto.

Dat verwacht ik ook met de vernieuwde 3. Ze zullen hem in ieder geval naar het niveau van de Y trekken, dus Gigacastings en Structural Pack.

Kleine Range Bump waarschijnlijk maar met name dus de focus op kostenbesparingen en produktie efficiëntie. Hopelijk daardoor ook verdere prijsverlagingen om de transitie nog meer aan te jagen.

Qua interieur verwacht ik sowieso stalkless zoals de refresh S&X. Cosmetisch zal er weinig veranderen en voor mij hoeft dat ook niet. Ik vind de 3 al redelijk ‘klassiek’. Niet teveel aan rommelen 😁
De neus van de 3 is lelijk en, als we de gelekte beelden mogen geloven, wordt die een pak mooier 👍