Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Dan wordt de M3 feitelijk dus €1.500 duurder. Gezien de upgrades wellicht terecht, maar gezien de geruchten een tegenvaller.

Ik rij nu weer 2 dagen rond in de S (Zwitserland) en dat is toch wel een erg fijne reisauto. Range te beperkt, maar ik ga in de 3 denk ik het open dak wel erg missen. Helaas helemaal niet meer te krijgen. Erg jammer.
Als je al toekomstgeruchten die hier passeren moest geloven, reden een paar forumgangers vandaag in hun Roadster 2.0 met SpaceX-rakettechnologie terwijl hun Model 3 zelfstandig geld opbracht als robotaxi om passagiers te vervoeren naar het Hyperloop-station in Antwerpen. Niet dat ze dat geld echt nodig hebben nu de aandelen aan 420,69 euro staan (na de 20-voudige stocksplit) 😉

Veiligste voor nieuwe modellen is waarschijnlijk om hem tegen de aankondiging te kopen, dan heb je de oude prijs. Als er een prijsverlaging zou zijn voor levering, wordt die verrekend.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Heeft ie eigenlijk ‘back-up’ P R N D buttons voor het geval het scherm dienst weigert zoals de S/X?
Jazeker; in de hemel links en rechts van de knop voor de gevarenlichten.

1693819545127.png

Bron
 
Dat geeft geen problemen. Je kan perfect in N zetten al rijden.
Ik heb de wagen al eens per ongeluk in neutraal gezet tijdens het rijden en dat is enorm verschieten omdat de auto totaal anders reageert dan je verwacht. Niet regeneren/afremmen als je de voet van het 'gaspedaal' haalt en niet versnellen als je 'gas' geeft. Je wilt dus niet dat je de auto ongemerkt in neutraal zet, bv omdat je ergens uit je zichtsveld een touchscreen-knop voor de knipperlichten wilt aanzetten.

Ter info, al rijdend zal je de wagen niet in achteruit kunnen zetten.
 
Als early model 3 rijder (begin 2019) heb ik dus wat offertes opgevraagd voor een model 3 lease. Kleur stealth grey en 19” long range. Deze zijn schrikbarend hoog, zeg maar een 225€ per maand duurder dan een model 3 long range 2023 met dezelfde catalogusprijs.

Zouden leasemaatschappijen al inspelen op komende prijsverlagingen? Ze geven als reden de slechte/ onzekere restwaarde op.

35k km, 5 jaar, 1154 incl voorschot elektra…
 
Als early model 3 rijder (begin 2019) heb ik dus wat offertes opgevraagd voor een model 3 lease. Kleur stealth grey en 19” long range. Deze zijn schrikbarend hoog, zeg maar een 225€ per maand duurder dan een model 3 long range 2023 met dezelfde catalogusprijs.

Zouden leasemaatschappijen al inspelen op komende prijsverlagingen? Ze geven als reden de slechte/ onzekere restwaarde op.

35k km, 5 jaar, 1154 incl voorschot elektra…
Met dit soort bedragen klinkt het haast alsof ze verwachten dat ie na 5 jaar niks meer waard is, sterker nog het lijkt alsof ze denken dat ze geld moeten betalen om er vanaf te komen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Als early model 3 rijder (begin 2019) heb ik dus wat offertes opgevraagd voor een model 3 lease. Kleur stealth grey en 19” long range. Deze zijn schrikbarend hoog, zeg maar een 225€ per maand duurder dan een model 3 long range 2023 met dezelfde catalogusprijs.

Zouden leasemaatschappijen al inspelen op komende prijsverlagingen? Ze geven als reden de slechte/ onzekere restwaarde op.

35k km, 5 jaar, 1154 incl voorschot elektra…
Of ze voorzien een optie om hun marges te verhogen, aangezien leaserijders toch wel vragen om een nieuwe Tesla. Hoeveel serieuze alternatieven zijn er nu voor een leaserijder die uit een model 3 komt en nog altijd elektrisch moet rijden. Veelal hogere aanschaf, en daarmee bijtelling.
 
  • Like
Reactions: peter85
Of ze voorzien een optie om hun marges te verhogen, aangezien leaserijders toch wel vragen om een nieuwe Tesla. Hoeveel serieuze alternatieven zijn er nu voor een leaserijder die uit een model 3 komt en nog altijd elektrisch moet rijden. Veelal hogere aanschaf, en daarmee bijtelling.
Reden voor ons om zakelijk niet meer operationeel te leasen maar enkel nog fin lease. Scheelt veel voor de berijders (meer keuze) en bedrijf (betere all-in prijs).

Rest waardes zijn serieus gedaald (meer keuze dan 2 jaar geleden, nieuwprijzen lager, rente hoger, geen subsidie op de model 3 etc).
Financieringslasten voor de leasemij zijn serieus gestegen. Op die Tesla 3 is dat al zo'n 130 euro per maand extra (quasi 0% vs 3,5% voor 5 jaars IRS rente) en risico opslag zal gestegen zijn gezien conjunctuur.
 
Ben benieuwd of iemand weet of het de afgelopen weekend al storm loopt met Model 3 bestelling. Iemand iets op socialmedia hierover gelezen? Er zijn zijn zeker veel verbetering in Highland ingevoerd, maar de meeste "verbeteringen" waren in de vorige M3 ook al niet slecht te noemen. Daarnaast vind ik het ontbreken van de 2 hendels aan het stuur geen verbetering. Ook het verhogen van de prijs had ik eerlijk ook niet verwacht. Ik was al enige tijd in overweging om een M3 als 2e auto aan te schaffen, maar na het lezen van alle berichtgeving nog niet echt een reden gevonden om dit weekend al een bestelling te plaatsen. Misschien wordt het toch een weinig KM "gebruikte" pre-facelift model 3 van 2022 of 2023...., iemand anders ook -zoals mij- in de overweging om het wel of niet te doen?
 
Last edited:
Ben benieuwd of iemand weet of het de afgelopen weekend al storm loopt met Model 3 bestelling. Iemand iets op socialmedia hierover gelezen? Er zijn zijn zeker veel verbetering in Highland ingevoerd, maar de meeste "verbeteringen" waren in de vorige M3 ook al niet slecht te noemen. Daarnaast vind ik het ontbreken van de 2 hendels aan het stuur geen verbetering. Ook het verhogen van de prijs had ik eerlijk ook niet verwacht. Ik was al enige tijd in overweging om een M3 als 2e auto aan te schaffen, maar na het lezen van alle berichtgeving nog niet echt een reden gevonden om dit weekend al een bestelling te plaatsen. Misschien wordt het toch een weinig KM "gebruikte" pre-facelift model 3 van 2022 of 2023...., iemand anders ook -zoals mij- in de overweging om het wel of niet te doen?
Gekoelde stoelen, scherm achterin en sfeerverlichting, noem mij eens een merk waar je dat voor 1000 euro krijgt.