Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
X’er Greentheonly heeft in de software nu ook verwijzingen naar de ‘Sport’ versie van de M3H gevonden. Opvallend zijn de gewijzigde voorstoelen (zie oa de hoofdsteunen):

IMG_5128.jpeg IMG_5127.jpeg
 
Last edited:
Ja geloof van wel!
IK heb een pre facelift M3 LR van aug. 2023. Viel mij op dat ik ook deze e-PREMACY Eco T2 banden heb. Tesla adverteert bij de Highland dat de auto efficienter en comfortabeler is geworden door montage van speciale ECO banden met zachtere wangen en de topsnelheid hierdoor beperkt is. Mijn pre facelift M3 heeft precies dezelfde banden. Dus vraag me af wat nu de waarheid is.
 
De stoelkoeling is pure verwennerij straks wanneer het weer warmer wordt. Ben heel benieuwd hoe de versnellingsselector gaat bevallen(lees gepriegel op het scherm). Mn wanneer je snel een aantal malen achterelkaar moet gaan steken. Ik rij zeer vaak korte ritjes, waarbij ik vaak moet parkeren/keren. Op lange ritten is dit veel minder een potentieel probleem.
 
En hoe bevalt het schakelen (R/N/D) op de Highland?
Geeft de auto zelf correcte suggesties of moet je de hele tijd zelf op het scherm vegen?
Je moet in settings even aangeven dat de auto 't automatisch mag doen, maar daarna gaat het best netjes. Heb nog niet kunnen tegenkomen dat hij 't verkeerd deed. En anders inderdaad swipen, gaat best makkelijk. Meer even wennen nog aan richting aanwijzers op t stuur...
 
Zou iemand met een Highland LR & 18inch kunnen checken of wat op de website staat ook gereflecteerd wordt op het dashboard bij 100% laden?

View attachment 985757

IK kan het niet direct checken, maar ga er maar vanuit dat op het dashboard screen bij 100% rond de 550km staat. Een LG L-ion accu wordt aanbevolen op max. 80% te laden voor dagelijks gebruik. 80% van 550km = rond de 440km af te lezen op het dashboard bij 80% lading. Wat je in de praktijk haalt is afhankelijk van hoe je rijdt, de buitentemperatuur en hoeveel stroomverbruikers (bv airco) er aan staan tijdens de rit.
 
IK kan het niet direct checken, maar ga er maar vanuit dat op het dashboard screen bij 100% rond de 550km staat. Een LG L-ion accu wordt aanbevolen op max. 80% te laden voor dagelijks gebruik. 80% van 550km = rond de 440km af te lezen op het dashboard bij 80% lading. Wat je in de praktijk haalt is afhankelijk van hoe je rijdt, de buitentemperatuur en hoeveel stroomverbruikers (bv airco) er aan staan tijdens de rit.

550? De LR wordt op 629 WLTP verkocht.

Mijn XP op 543 WLTP, en geeft dit bij 100% laden ook aan (540-550).
 
Zou iemand met een Highland LR & 18inch kunnen checken of wat op de website staat ook gereflecteerd wordt op het dashboard bij 100% laden?

View attachment 985757
Wat op het dashboard staat, staat los van de WLTP die ze verplicht zijn om te afficheren in advertenties.
Tesla vindt die WLTP onrealistisch en toont daarom in de wagen een meer haalbare inschatting.
Range bij een EV is lastig.
Ik heb nu een nieuwe werklocatie, waardoor ik geen autoweg meer nodig heb en mijn verbruik is met 25% gedaald.
 
  • Like
Reactions: MaH and inactive
Wat op het dashboard staat, staat los van de WLTP die ze verplicht zijn om te afficheren in advertenties.
Tesla vindt die WLTP onrealistisch en toont daarom in de wagen een meer haalbare inschatting.
Range bij een EV is lastig.
Ik heb nu een nieuwe werklocatie, waardoor ik geen autoweg meer nodig heb en mijn verbruik is met 25% gedaald.

Weet niet hoe dat bij de MY zit, maar op de X zit ik gewoon netjes in de WLTP range op dashboard.

Ik heb het overigens niet over daadwerkelijk verbruik / daadwerkelijk behaalde range, maar over wat het dashboard laat zien wanneer je hem op 100% oplaadt (met een nieuwe batterij, gezien theoretische km range op dash hierdoor beïnvloed wordt).