Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren voor een kleine reparatie naar SEC Zwolle. Sensor passagiersstoel werkt niet waardoor irritant gepiep klinkt als er niemand zit.
Duurt een uurtje, was de schatting. Ik kreeg een leenauto aangeboden omdat -wegens Corona- de wachtkamer niet kon (er zat al iemand?).

Ik ben in plaats daarvan gaan wandelen. Toch hele nette service, een leenauto voor een uurtje.

Overigens was de reparatie niet gelukt. De nieuwe sensor had een iets andere model, waardoor het bestaande aansluitsnoer het niet haalde en er een verloopkabel nodig was. Die vervolgens niet op voorraad was. Ik moet binnenkort nog een keer terugkomen voor het kabeltje.

Maar intussen ben ik wel van die irritante piep af. Doordat de sensor niet is aangesloten, denk ik. ;)
 
Last edited:
Gisteren bij SC Purmerend geweest. Die zitten nog wel in de opstartfase. De DeC's en de WiFi zijn nog niet aangesloten en echt lekker werken lukt niet. De lounge stoelen zitten lekker om een krant te lezen en hebben geen stopcontact in de buurt.

Maar het team is vrolijk, vriendelijk en neemt de tijd voor je. De koffie is goed en je kunt in ieder geval binnen wachten.

De kofferbakklep moest afgesteld worden (lees: het plaatwerk iets manipuleren en de lichtunit wat strakker vast draaien) en de handgrepen van de achterdeuren lagen wat verdiept itt die van de voordeuren.

Hier zijn ze wel van 8:45 - 13:00 mee bezig geweest wat wel een slag in de werkdag sloeg.
Voorheen kreeg ik bij de dealer eigenlijk ook altijd een leenauto mee en haalde ik de auto dan einde dag weer op.

Bij de werkzaamheden hebben ze vergeten het raam omlaag te draaien terwijl ze de deur dicht deden, waardoor iets beschadigd is. Hier is gelijk een afspraak voor gemaakt met een ranger volgende week vrijdag. Ik heb gezocht, maar zie niet wat ze bedoelen qua schade overigens.
 
(Henk said: Maar intussen ben ik wel van die irritante piep af. Doordat de sensor niet is aangesloten, denk ik. )
Werken de airbag, stoelverwarmingen en andere zaken dan nog wel?
Een goede vraag, had ik helemaal niet aan gedacht. Geen idee wat nog werkt. :confused:
Gelukkig hoef ik voorlopig niet met een passagier te rijden. Alleen straks nog een ritje van 25 km naar Sec Zwolle.
 
Je had ook als workaround de gordel van de passagiersstoel kunnen vastklikken zonder passagier, dan piept ie ook niet.
Of je gaat voor de officiële fix:
upload_2021-1-8_0-4-58.jpeg

Zoals ik al memoreerde in Mei 2016: Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S
 
Ja de veiligheidsgordel vastklikken heb ik wel gedaan.
De eerste keer liet ik hem zitten, toen ik thuis kwam. Ik kwam erachter, toen ik 's avonds naar buiten keek, dat de binnenverlichting nog aan was. Toen ik naar de auto liep zag ik dat "alles" nog aan was. De auto "dacht" dat er nog iemand in de auto zit en schakelde zich niet uit. ;)
Als je met de piep bleef rijden hield die piep vanzelf op na een paar minuten. Dus dat deed ik dan maar. Behalve als ik in de stad moest zijn, met veel stoplichten. Want als je (bij rood licht) een tijdje stil stond, begon de piep daarna weer van voren af aan. Dan maar reiken naar de andere kant en de passagiersgordel vastklikken.
Het was overigens een "af en toe" kwaaltje. Soms wel een piep en soms niet. Daarom deed ik niet vooraf de gordel in de klik.
De "coin" van PaulusdB is grappig, maar meer voor mensen die geen veiligheidsgordel willen dragen. Ik ben dat soort types wel eens tegengekomen. Niet mijn soort mensen.:eek:
 
Last edited:
Op die website staan ook Belgische sloopbedrijven, ik zag bijvoorbeeld Didier al voorbij komen. Heb daar een keer contact mee gehad; ze zijn wel aardig aan de prijs moet ik zeggen.
Had laatst een knipperlicht nodig, bij de sloop gekocht maar bleek defect (plastic bevestigingslipjes afgebroken). Toch maar gemaild met Tesla, onderdeel was daar goedkoper en nieuw.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Phil V
Onderhoudskosten na 2 jaar Model 3 rijden...
Eerste echte zeg maar reguliere onderhoud aan onze Model 3 na 2 jaar, €13,- ex Btw. Verder zijn er onder garantie kort na levering wat ontbrekende pushpins bijgeprikt in de wielkasten ( de doos met pushpins was blijkbaar net even leeg in Fremont...:mad: ) en is de ineens kapotte achteruitrijcamera vervangen ( op hol geslagen verwarmingselementje ). Not bad...

1616162092274.png