MusQueTear
Active Member
Zeker weten... rtfm zogezegd! Garantie gegarandeerd.13 hele euro omdat er iemand eens kijkt naar het remvloeistofniveau?!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zeker weten... rtfm zogezegd! Garantie gegarandeerd.13 hele euro omdat er iemand eens kijkt naar het remvloeistofniveau?!
Dat zit zo:13 hele euro omdat er iemand eens kijkt naar het remvloeistofniveau?!
Uitgaande van een uurtarief van 60 euro zou de check binnen een minuut moeten worden uitgevoerd. Dat lukt niet bij een Tesla. Zelfs niet wanneer je de frunk al open hebt staan.Dat zit zo:
- Remvloeistofniveau controleren EUR 1,00
- Weten waar je de remvloeistof moet controleren EUR 12,00
------------------
Totaal EUR 13,00
Mijn (ice)dealer zou dit nooit in rekening brengen. Alleen als de auto echt de garage in gaat en als ze bij het uitlezen iets vinden dan pas volgt er een rekening. Ook buiten garantie........Wat vinden jullie van het volgende? Wanneer mag je iets verwachten onder ‘service voor de klant’ en hoe ver ga je hier in?
Van de week het glas laten repareren van mijn Tesla. Lag niet aan Tesla dus geheel begrijpelijk dat het geen garantie is. Totale reparatiekosten waren bijna 1800 euro ex btw.
Ik hoor al een tijdje bij het tijdens soms een bepaald verkeerd geluid. Ik dacht: auto gaat toch naar Tesla service dus vraag meteen even of ze kunnen luisteren of het geluid normaal is.
Ze hebben met de auto een rondje gereden en niks geks gehoord. Ik hoor duidelijk wat dus zal wel normaal zijn.
Later zie ik op de factuur 38 euro kosten voor het proefritje.
Dit hadden ze toch, zeker gezien de mega hoge reparatie kosten, als service gratis kunnen doen? Ik snap ook wel weer dat tijden betaald moeten worden maar ergens voelt het toch klantonvriendelijk.
Wat vinden jullie?
Dit impliceert dat het in de garantie gratis is. Nadat je in de volgende post leest in de garantie vindt je het weer normaal. Hier noemen we dat “Verkeerd herinnerd”Auto uit garantie? Dan is zo een ritje een diagnose...
Ik ben nog maar 1 maal bij een Tesla Service Center geweest. Dat was voor de gratis HW3 retrofit. Zij hebben toen ook de koplampen van de auto afgesteld en een fink eind met de auto gereden om het geluid te inspecteren. Alles gratis, geen rekening. Top Service ervaring voor mijn dus.Ik vind de service bij Tesla erg onpersoonlijk en 'kill'.
Als ik naar mijzelf kijk: Ik probeer voor mijn klanten altijd beter te presteren dan dat ze verwachten, net een stapje extra zetten.
Bij Tesla is de service zo hard en zwart/wit. En als je dan daarna op de factuur ziet dat ze paar tientjes hebben gerekend voor even klein rondje rijden, denk ik: Deze klant heeft al zoveel betaald, die ±10 minuten rijden reken we niks voor.
Zelf ben ik jaren werkzaam geweest bij Apple en hier draait alles om klantervaring. Iedere klant (verkoop en service) wordt om een review gevraagd en hier wordt echt naar gekeken. Iedere negatieve ervaring wordt opgepakt en als het kan opgelost.
Bij Tesla totaal niet, je hebt niet het gevoel dat je een gewaardeerde klant bent. Tenminste, zo voel ik het. Ben benieuwd hoe anderen dit zien.
Soms gaan ze heel ver. Een aantal weken geleden 4 nieuwe dopjes voor wiel gekocht. Was de oude verloren. 4 stuks was 55€. Plus 4 x 15€ = 60€ dus om ze op de wielen te klikken. Totaal was dus 115€.
Heb dit aangekaart bij de manager van het sc en ze hebben dan uiteindelijk 45€ terug gestort. Goede raad. Spreek heb erover aan.
4 dopjes voor die prijs is pure oplichting. Geef ze mee aan de eigenaar en reken €10,- Dat tarief om ze er op te zetten is ook belachelijk. Loop naar buiten en druk ze er op. Als je ze ergens koopt leggen ze je uitgebreid uit hoe je ze aan moet brengen en is het advies gratis.je kan daar van alles van vinden, maar 60 euro is geen raar tarief. Natuurlijk klinkt het duur als je zegt 4 dopjes op wielen klikken, maar iemand moet de auto naar binnen rijden, de dopjes halen bij magazijn, de dopjes er op klikken, auto weer naar buiten en sleutel afgeven bij receptie. Totaal echt wel half uur werk, met een uurtarief van 130 euro. Natuurlijk zou het keurig zijn als ze dat gratis deden, maar ja.
overigens heb je die dopjes bij Aliexpress voor 2 euro thuisgestuurd denk ik. Er op klikken moet zelf lukken.
Er zijn genoeg mensen die vervolgens op social media zouden komen klagen dat de dealer hun de dopjes in hun handen gaf en dat ze het dan maar zelf moesten doen.4 dopjes voor die prijs is pure oplichting. Geef ze mee aan de eigenaar en reken €10,- Dat tarief om ze er op te zetten is ook belachelijk. Loop naar buiten en druk ze er op. Als je ze ergens koopt leggen ze je uitgebreid uit hoe je ze aan moet brengen en is het advies gratis.