Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn service ervaring: contact opgenomen met Tesla omdat mijn 1 jaar oude wall connector niet meer draadloos de charger port wilde openen. Op afstand uitgelezen, bleek corrosie te zijn in de connector. Kon kiezen tussen 10% aankoop bedrag terug, een nieuwe v2 connector of wachten op v3 die blijkbaar beter bestand moet zijn tegen regen. Heb voor een nieuwe v2 gekozen, binnen paar dagen thuis geleverd. Top service!
 
Vorige week had ik helaas mindere ervaring met Tesla: Ik kwam daar op afspraak om mijn camera's te laten nakijken. Zegt de medewerker: "Helaas mag je niet wachten in de wachtkamer wegens corona/lockdown dus je zult je moeten vermaken op het industrieterrein". Het regende hard buiten dus als 'tip' gaf de medewerker om bij de Makro (die pak 'm beet op 10 minuten lopen afstand ligt) de tijd te doden. Ze wisten ook niet hoeveel tijd ze nodig hadden maar zeker wel een uur.

Zo gaan ze om met klanten die een auto kopen van meer dan 60k euro......
 
  • Disagree
Reactions: Niek
Vorige week had ik helaas mindere ervaring met Tesla: Ik kwam daar op afspraak om mijn camera's te laten nakijken. Zegt de medewerker: "Helaas mag je niet wachten in de wachtkamer wegens corona/lockdown dus je zult je moeten vermaken op het industrieterrein". Het regende hard buiten dus als 'tip' gaf de medewerker om bij de Makro (die pak 'm beet op 10 minuten lopen afstand ligt) de tijd te doden. Ze wisten ook niet hoeveel tijd ze nodig hadden maar zeker wel een uur.

Zo gaan ze om met klanten die een auto kopen van meer dan 60k euro......

Wat had je dan graag gezien? Hier kan Tesla toch weinig aan doen?
 
Vorige week had ik helaas mindere ervaring met Tesla: Ik kwam daar op afspraak om mijn camera's te laten nakijken. Zegt de medewerker: "Helaas mag je niet wachten in de wachtkamer wegens corona/lockdown dus je zult je moeten vermaken op het industrieterrein". Het regende hard buiten dus als 'tip' gaf de medewerker om bij de Makro (die pak 'm beet op 10 minuten lopen afstand ligt) de tijd te doden. Ze wisten ook niet hoeveel tijd ze nodig hadden maar zeker wel een uur.

Zo gaan ze om met klanten die een auto kopen van meer dan 60k euro......

Bij volkswagen exact hetzelfde. Het is een lockdown weet je nog? Ben blij dat reparaties überhaupt nog mogen.
 
Tuurlijk snap ik dat het niet is toegestaan om in de wachtkamer te zitten tijdens de lockdown maar ze hadden dan beter leenauto's kunnen regelen of van te voren je hiervoor waarschuwen. Dan had ik alternatief vervoer geregeld oid. Nu wordt je voor het blok gezet. En geloof me: 1,5 uur in de regen 'rondlopen' is geen pretje.
 
Vantevoren waarschuwen doen ze toch gewoon?
Beste klant, U heeft overmorgen bij ons een service afspraak gepland staan. Wij vragen u alleen te komen en u te houden aan de door het RIVM gestelde regels. Hierbij geldt het ten alle tijden dragen van een mondkapje binnen ons gehele pand. Door de richtlijnen van het RIVM zijn er momenteel GEEN wachtplekken. Probeer zo veel mogelijk gebruik te maken alternatieve mogelijkheden zoals bijvoorbeeld een lift of een taxi. Er is vanuit Tesla een mogelijkheid om een uber voucher te verzilveren op uw eigen uber account. Onze vloot leenauto's is gezien deze unieke situatie erg beperkt en deze kunnen wij dus niet op voorhand garanderen. Uiteraard zullen wij onze best doen u een zo veilig mogelijke service ervaring aan te bieden. Bij klachten blijven wij thuis, dit verwachten wij ook van u.
Wij zien u graag morgen in goede gezondheid op het afgesproken tijdstip. Met vriendelijke groet, Tesla Service Rotterdam
 
Vantevoren waarschuwen doen ze toch gewoon?

Die SMS of mail is dan nieuw want dit bericht kreeg ik voor de afspraak. Zie geen waarschuwing of lees ik mijn bericht niet goed?

Zie nu dat er zelfs in staat dat ze alternatief vervoer zullen regelen..... nou niet dus :S

"Maak gebruik van onze contactloze Quick-Drop-service. Volg bij aankomst de parkeeraanwijzingen en laat uw auto en sleutel veilig achter. Als u met ons serviceteam moet spreken, houd er dan a.u.b. rekening mee dat onze medewerkers afstand houden tot anderen en de andere aanbevolen voorzorgsmaatregelen volgen om het risico van besmetting te beperken.

Gebruik de Tesla-applicatie om uw afspraak te beheren, inclusief het toevoegen of verwijderen van servicekwesties. Let op: de app bevat de vroegste beschikbaarheid van de afspraak. Kom alsjeblieft op tijd aan. Bij aankomst zorgen wij voor een verwachte afhaaldatum en regelen wij eventueel alternatief vervoer."
 
Tuurlijk snap ik dat het niet is toegestaan om in de wachtkamer te zitten tijdens de lockdown maar ze hadden dan beter leenauto's kunnen regelen of van te voren je hiervoor waarschuwen. Dan had ik alternatief vervoer geregeld oid. Nu wordt je voor het blok gezet. En geloof me: 1,5 uur in de regen 'rondlopen' is geen pretje.

Ik kan me inderdaad ook leukere dingen voorstellen. Maar om er klakkeloos vanuit te gaan dat je een leenauto krijgt omdat de wachtruimte gesloten is lijkt me ook wat overmoedig.... Persoonlijk check ik alles waar ik naar toe ga of het überhaupt open is, en of dat er speciale voorschriften zijn m.b.t. covid. Beter nog, ga ik de deur helemaal niet uit :)
 
Beste heer/mevrouw, Voor aankomende afspraak kunt u de auto parkeren op de parkeerplaats en de sleutel afgeven bij de servicebalie. Er kunnen geen additionele toevoegingen op de werkbon gemaakt worden na het ontvangen van dit sms bericht in verband met de voorbereiding. Wij zullen foto's van het voertuig maken in de huidige staat. Wij kunnen geen wachters meer ontvangen. Vervangend vervoer wordt ingezet als de afspraak langer dan 4 uur duurt. Mocht u voor die tijd een leen auto willen dan kost dat 121 euro in de BTW. Is uw voertuig buiten de garantie dan zijn er altijd kosten verbonden aan het vervangend vervoer. Indien er nog vragen zijn over de afspraak dan kunt u op dit bericht reageren. Met vriendelijke groet, Tesla Amsterdam.

Als ik het goed begrijp, ben ik een "wachter"? Eerste keer dat ik zie dat er geld voor een leenauto wordt gevraagd (indien buiten garantie).
Nu onduidelijk of het binnen de garantie is (Spotify is ermee opgehouden).

Voertuiggarantie
 
Als ik het goed begrijp, ben ik een "wachter"? Eerste keer dat ik zie dat er geld voor een leenauto wordt gevraagd (indien buiten garantie).
Nu onduidelijk of het binnen de garantie is (Spotify is ermee opgehouden).

Voertuiggarantie
Wel, heeft je Model 3 van ten vroegste 2019 meer dan 80000km?

Voor de rest zeker dat het niet PEBCAK is en premium connectivity er niet mee heeft opgehouden?

Aangezien je probleem vermoedelijk binnen 2 uren kan opgelost worden door een software-update, gaat men je niet zomaar een leenwagen gratis geven.
 
Bij mijn vorige dealer kreeg ik altijd gratis een leenauto mee. Zowel bij reparatie als bij een onderhoudsbeurt, zowel binnen als buiten garantie.
Dan had je niet een Tesla moeten kopen.

Bij mijn vorige ervaringen bij BMW en Audi was het ook consequent betalen voor een vervangwagen buiten garantie.

Nu, er was altijd wel wat flexibiliteit. Bij BMW kwam men de auto ophalen en brengen, maar dat lag volgens mij eerder aan het feit dat we niet te ver uit de weg woonden en het een exclusieve auto was. Bij Tesla heeft men mij al naar kantoor gebracht en terug opgehaald omdat ik toen werkte in dezelfde stad als het SeC. Ik ga ook niet nodeloos een vervangwagen eisen omdat ik 2 uurtjes in een Model S wil sturen.
 
Dan had je niet een Tesla moeten kopen.
Je hoort mij ook niet klagen over Tesla want daar heb ik geen enkele reden toe. Slechts één keer een ranger nodig gehad omdat de kofferdeksel wat moeilijk dicht ging en dat is keurig door Tesla opgelost. Service aan huis, daar zouden de andere merken een voorbeeld aan kunnen nemen.
Mijn punt was alleen dat er best wel dealers zijn die geen kosten in rekening brengen voor een huurauto.
 
Kwam er vandaag achter dat alle deurrubbers aan de onderkant van de M3P deuren (4x) loshangen. Was er een beetje klaar mee met alle reparaties die ik in 1,5 jaar al heb gehad dus verwees erna dat de afwerking van niveau Dacia was met rubbers van Aliexpress. Blijkbaar raakte ik een gevoelige snaar.

AD0D7AE4-2084-4843-ABAC-3D46359CB03E.jpeg


Ze kunnen ook gewoon eens zeggen “ja het is een in elkaar gerommelde auto” of “zeik niet zo je hebt betere range dan ID3” maar heel eerlijk gezegd ben ik er wel serieus klaar mee. Met een aanschafwaarde van €68.000 wil je ook wel een beetje normaal gehoord en behandeld worden. Voor mij is het klaar en de auto is echt een drama aan het worden in bouwkwaliteit. De service is gewoon beroerd en elke keer kan je er weer 4 uur gaan zitten tot ze zin hebben om eraan te gaan beginnen een vervangauto is altijd teveel moeite zelfs als je er voor de zoveelste keer staat. Dit is de 8ste keer service bezoek op 72.000km. Bij BMW en Audi kwam ik voor de standaard onderhoudsbeurten van 25.000km dat was nu 3x geweest. Zit inmiddels ook weer speling op de stuurkolom en een rammel van iets wat in de achterdeur is afgebroken (die een keer per maand opengaat). Inmiddels zijn de volledige bestuurderstoel, stuurhuis, remmen (krom volgens Tesla maar gewoon fabricage fout) remblokken, dashboard en spoiler en ondervloer vervangen. Ben er zo klaar mee!!!
 
Kwam er vandaag achter dat alle deurrubbers aan de onderkant van de M3P deuren (4x) loshangen. Was er een beetje klaar mee met alle reparaties die ik in 1,5 jaar al heb gehad dus verwees erna dat de afwerking van niveau Dacia was met rubbers van Aliexpress. Blijkbaar raakte ik een gevoelige snaar.

View attachment 620119

Ze kunnen ook gewoon eens zeggen “ja het is een in elkaar gerommelde auto” of “zeik niet zo je hebt betere range dan ID3” maar heel eerlijk gezegd ben ik er wel serieus klaar mee. Met een aanschafwaarde van €68.000 wil je ook wel een beetje normaal gehoord en behandeld worden. Voor mij is het klaar en de auto is echt een drama aan het worden in bouwkwaliteit. De service is gewoon beroerd en elke keer kan je er weer 4 uur gaan zitten tot ze zin hebben om eraan te gaan beginnen een vervangauto is altijd teveel moeite zelfs als je er voor de zoveelste keer staat. Dit is de 8ste keer service bezoek op 72.000km. Bij BMW en Audi kwam ik voor de standaard onderhoudsbeurten van 25.000km dat was nu 3x geweest. Zit inmiddels ook weer speling op de stuurkolom en een rammel van iets wat in de achterdeur is afgebroken (die een keer per maand opengaat). Inmiddels zijn de volledige bestuurderstoel, stuurhuis, remmen (krom volgens Tesla maar gewoon fabricage fout) remblokken, dashboard en spoiler en ondervloer vervangen. Ben er zo klaar mee!!!
Ik heb ook het probleem van de loskomende rubbers. De klucht is dan nog dat ik zo'n doorseal setje van aliexpress geplaatst heb een jaar geleden en deze blijven wel mooi zitten:D:D:D
 
Gisteren zou de mobile service langskomen voor de terugroepacties + CCS upgrade. Niemand gezien en de afspraak was uit de app verdwenen. Eind gistermiddag stond dezelfde afspraak er weer in voor vandaag, niemand die even een berichtje/belletje doet vanuit Tesla. Nu werk ik toch 100% thuis dus niet zo'n probleem, maar niet netjes.

Ranger vandaag aan de slag, aardige kerel, alles gelukt. Bij controle komen ineens de 2 achterste deurhendels niet meer naar buiten. Raar. Blijkt uit de log dat beide hendels tegelijk rond 03.30 vannacht MIA zijn gegaan. Iemand al zoiets meegemaakt? Hoe kunnen ze beide op hetzelfde moment 'stuk' gaan? Of zou het softwarematig zijn? Ik hoop dat ze bij Tesla even een onderzoekje starten.
 
Gisteren zou de mobile service langskomen voor de terugroepacties + CCS upgrade. Niemand gezien en de afspraak was uit de app verdwenen. Eind gistermiddag stond dezelfde afspraak er weer in voor vandaag, niemand die even een berichtje/belletje doet vanuit Tesla. Nu werk ik toch 100% thuis dus niet zo'n probleem, maar niet netjes.

Ranger vandaag aan de slag, aardige kerel, alles gelukt. Bij controle komen ineens de 2 achterste deurhendels niet meer naar buiten. Raar. Blijkt uit de log dat beide hendels tegelijk rond 03.30 vannacht MIA zijn gegaan. Iemand al zoiets meegemaakt? Hoe kunnen ze beide op hetzelfde moment 'stuk' gaan? Of zou het softwarematig zijn? Ik hoop dat ze bij Tesla even een onderzoekje starten.
Bij mij de de 2 rechtse hendels gelijk stuk
 
Mijn meest recente ervaring was wederom erg goed. Met 1 uitzondering: ik had gevraagd of ze konden zien of de accu in mijn 2021 M3P de 82 kWh versie is, omdat de range bij 90% wijst op 495 km bij 100%, waar 507 de norm is nieuw. Vervolgens krijg ik te horen dat er een 74 kWh accu in zou blijken te zitten en dat er helemaal geen 82 kWh accu geleverd zou worden (toch altijd weer uniek hoe weinig sommige mensen van hun eigen producten afweten). Ik gaf nog aan dat sales bij mij die 82 kWh had bevestigd, maar dan moest ik het maar met hen opnemen.

Inmiddels zelf uitgelezen en inderdaad gewoon de 82 kWh accu (die nominaal 79,5 kWh heeft, waar anderen 80,2 rapporteren (geen idee waar dat dan aan ligt), wat de lagere range verklaart).

Toch wel 'handig' om in plaats van gewoon te zeggen "we weten het niet en we hebben het ook niet uitgezocht voor je" tegen de klant zeggen dat hij iets anders geleverd heeft gekregen dan hem is toegezegd.

Het blijft toch echt een kwestie van welke medewerker je spreekt.

Zeer positief: gratis ende voor niets software update gekregen voor de Homelink.