Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Waar verliep de garantie op dan? Beetje vreemd verhaal. Waarom zou je geen garantie kunnen claimen op een montage fout van de wissers?

Tesla geeft aan dat het een foute montage is van Carglass, en Carglass geeft aan dat na drie weken er geen directe aanspraak op een montage fout van hun gemaakt kan worden. Had er misschien meer een zaak van moeten maken om mijn gelijk te halen, maar heb de reparatie van Tesla voor lief genomen. Het kost mij meer om weer vrij te nemen en mijn recht te gaan halen.

Meld het voor nu puur als aandachtspunt voor nieuwe gevallen met voorruit vervanging.
 
Net per app een afspraak gemaakt voor de ratelende aandrijfassen, krakende vering en luidruchtig onderstel.
Ook de gele randen op scherm zijn aangemeld. Dat ging erg makkelijk.

Afspraak op 27 maart. Ik kon ook niet veel eerder.

Vandaag werd ik gelijk teruggebeld door Sec Den Haag om de afspraak door te spreken. Top

Gezien mijn goede ervaringen bij Den Haag ga ik er vanuit dat de reparaties ook goed verlopen.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
Dit lijstje gaan ze voor mij op 3 maart doen. Ben benieuwd.
 
Carglass geeft aan dat na drie weken er geen directe aanspraak op een montage fout van hun gemaakt kan worden.

Stel dat je na een maand pas voor het eerst je ruitewissers gebruikt en ze blijken niet goed afgesteld en schade veroorzaken. Lijkt me toch vreemd dat je daar niet mee aan kunt kloppen.

Maar ik begrijp wel dat het de tijd wellicht niet waard is.
 
Vorige week tijdens de rit naar wintersport in panne gevallen voorbij Munchen. Mijn model s is van 2015 en had toen 201 000 km op de teller. Net nadat ik even doorduwde naar 200 km/h kreeg ik de melding dat mijn wagen onderhoud nodig had en het vermogen beperkt was. Ik kreeg ook de melding dat voertuig mogelijk niet meer zou opstarten. Na nog twee laadbeurten stopte het voertuig ermee aan de supercharger Weyarn. Terwijl wij op de skipistes zaten is de motor vervangen en tijdens terugkeer op zaterdag pikten we hem op aan het servicepunt. Dit alles in garantie dus service was top.
 
Vanmorgen weer bij Tesla Eindhoven geweest vanwege de spiegel aan passagierszijde die niet uitklapt bij slecht netwerkbereik. Enigszins positief toch wel, alleen snap ik niet dat ze dit niet gewoon bij mijn vorige bezoek een maand geleden al hadden kunnen doen, dan had ik vandaag niet extra terug hoeven gaan.

Bedoeling was dat ik mijn Model 3 daar af zou geven zodat ze verder onderzoek konden doen ernaar en ik een leenauto mee zou krijgen voor zo lang het duurt. Maar kreeg vanmorgen nog niet direct een leenauto. Ik was de eerste daar dus ze konden er meteen naar kijken. Moest even een uurtje wachten en dan zouden ze pas bepalen of het langer zou gaan duren of niet, dan pas kreeg ik een leenauto mee. Ik dacht daar gaan we weer, vorige keer ook 3,5 uur moeten wachten terwijl ze dachten sneller klaar te zijn. :rolleyes: Maar na nog geen half uur kwamen ze al aan om te zeggen dat ik inderdaad gelijk heb (bij mijn vorige bezoek wouden ze me nog niet eens geloven :D) en dat dit probleem inderdaad netwerk gerelateerd is. Alleen is er nog geen oplossing voor, ze hebben het nu doorgezet naar engineering en ik zou op de hoogte worden gehouden hiervan. Kan zijn dat ik nog eens terug moet. Ik hoop dat het gewoon een software probleem is en dat ze binnenkort een update pushen hiervoor. ;)

Denk als ik zelf niet zoveel onderzoek had gedaan naar dit probleem dat ze me gewoon weer weg hadden gestuurd, ze konden namelijk de vorige keer de klacht niet constateren. Dat klopt, want bij Tesla is er natuurlijk altijd WiFi of LTE beschikbaar. ;) Probleem is alleen bij een E- of geen verbinding. Ze hadden wel al geprobeerd de antennes in de spiegel los te koppelen om op die manier geen bereik te hebben maar dat werkt natuurlijk niet. Er gaat dan geen signaal door de antennes dus dan ook geen storing lijkt me. Maarja nadat ze vandaag weer alle logs van de timestamps die ik had aangeleverd hadden bekeken kwamen ze dus toch tot de conclusie dat ik gelijk had en er toch echt wel een probleem aanwezig is. :)

Dit probleem is bij alle Model 3's aanwezig, dus als je er zelf last van hebt, even een plek met beter bereik zoeken en de spiegels werken weer perfect. Of zoals ik nu steeds doe als tijdelijke oplossing WiFi hotspot via telefoon gebruiken. ;) Hopelijk binnenkort de echte oplossing.
 
Vanmorgen weer bij Tesla Eindhoven geweest vanwege de spiegel aan passagierszijde die niet uitklapt bij slecht netwerkbereik. Enigszins positief toch wel, alleen snap ik niet dat ze dit niet gewoon bij mijn vorige bezoek een maand geleden al hadden kunnen doen, dan had ik vandaag niet extra terug hoeven gaan.

Bedoeling was dat ik mijn Model 3 daar af zou geven zodat ze verder onderzoek konden doen ernaar en ik een leenauto mee zou krijgen voor zo lang het duurt. Maar kreeg vanmorgen nog niet direct een leenauto. Ik was de eerste daar dus ze konden er meteen naar kijken. Moest even een uurtje wachten en dan zouden ze pas bepalen of het langer zou gaan duren of niet, dan pas kreeg ik een leenauto mee. Ik dacht daar gaan we weer, vorige keer ook 3,5 uur moeten wachten terwijl ze dachten sneller klaar te zijn. :rolleyes: Maar na nog geen half uur kwamen ze al aan om te zeggen dat ik inderdaad gelijk heb (bij mijn vorige bezoek wouden ze me nog niet eens geloven :D) en dat dit probleem inderdaad netwerk gerelateerd is. Alleen is er nog geen oplossing voor, ze hebben het nu doorgezet naar engineering en ik zou op de hoogte worden gehouden hiervan. Kan zijn dat ik nog eens terug moet. Ik hoop dat het gewoon een software probleem is en dat ze binnenkort een update pushen hiervoor. ;)

Denk als ik zelf niet zoveel onderzoek had gedaan naar dit probleem dat ze me gewoon weer weg hadden gestuurd, ze konden namelijk de vorige keer de klacht niet constateren. Dat klopt, want bij Tesla is er natuurlijk altijd WiFi of LTE beschikbaar. ;) Probleem is alleen bij een E- of geen verbinding. Ze hadden wel al geprobeerd de antennes in de spiegel los te koppelen om op die manier geen bereik te hebben maar dat werkt natuurlijk niet. Er gaat dan geen signaal door de antennes dus dan ook geen storing lijkt me. Maarja nadat ze vandaag weer alle logs van de timestamps die ik had aangeleverd hadden bekeken kwamen ze dus toch tot de conclusie dat ik gelijk had en er toch echt wel een probleem aanwezig is. :)

Dit probleem is bij alle Model 3's aanwezig, dus als je er zelf last van hebt, even een plek met beter bereik zoeken en de spiegels werken weer perfect. Of zoals ik nu steeds doe als tijdelijke oplossing WiFi hotspot via telefoon gebruiken. ;) Hopelijk binnenkort de echte oplossing.
Ik kan bevestigen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Model X.
In mijn dikke betonnen garage in het buitengebied heb ik vaak geen ontvangst. Soms alleen een beetje E (Edge).
De rechterbuitenspiegel klapt dan soms niet uit. Als ik de auto naar buiten rijdt en weer ontvangst heb en het knopje inklappen/uitklappen gebruik, klapt hij wel uit.
Nooit gedacht dat dit aan netwerkontvangst kon liggen. Heel bijzonder voor een bedrijf dat op softwaregebied jaren voor zou liggen op anderen.
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Ik kan bevestigen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Model X.
In mijn dikke betonnen garage in het buitengebied heb ik vaak geen ontvangst. Soms alleen een beetje E (Edge).
De rechterbuitenspiegel klapt dan soms niet uit. Als ik de auto naar buiten rijdt en weer ontvangst heb en het knopje inklappen/uitklappen gebruik, klapt hij wel uit.
Nooit gedacht dat dit aan netwerkontvangst kon liggen. Heel bijzonder voor een bedrijf dat op softwaregebied jaren voor zou liggen op anderen.

Grappig, is dus niet alleen een Model 3 probleem maar gewoon een Tesla probleem. ;) Had eerder inderdaad ook al eens berichten gelezen van een Model S en X die dit hadden, alleen had ik toen ook nog niet de link gelegd met netwerkbereik. Dusja, best handig als dit probleem wordt opgelost, dan is er meteen een fix voor alle Tesla's die nu rondrijden. :p

Maar klopt wat je zegt, dit verwacht je niet echt bij Tesla. Maargoed, hoe meer software er is, hoe meer bugs er ook in kunnen zitten. ;)
 
Grappig, is dus niet alleen een Model 3 probleem maar gewoon een Tesla probleem. ;) Had eerder inderdaad ook al eens berichten gelezen van een Model S en X die dit hadden, alleen had ik toen ook nog niet de link gelegd met netwerkbereik. Dusja, best handig als dit probleem wordt opgelost, dan is er meteen een fix voor alle Tesla's die nu rondrijden. :p

Maar klopt wat je zegt, dit verwacht je niet echt bij Tesla. Maargoed, hoe meer software er is, hoe meer bugs er ook in kunnen zitten. ;)

Is het een netwerk of een GPS probleem? Bij dat laatste zou ik me nog enige prudente logica kunnen voorstellen....
 
Is het een netwerk of een GPS probleem? Bij dat laatste zou ik me nog enige prudente logica kunnen voorstellen....

Nee, is echt een netwerk probleem. Bij LTE, 3G en WiFi werken de spiegels gewoon, alleen bij E of geen verbinding klapt een van de spiegels niet uit. GPS werkt altijd prima, nog geen problemen mee gehad. Tesla heeft dit ook eindelijk bevestigd nadat ik al een paar keer voor dit probleem ben terug gegaan.
 
Nee, is echt een netwerk probleem. Bij LTE, 3G en WiFi werken de spiegels gewoon, alleen bij E of geen verbinding klapt een van de spiegels niet uit. GPS werkt altijd prima, nog geen problemen mee gehad. Tesla heeft dit ook eindelijk bevestigd nadat ik al een paar keer voor dit probleem ben terug gegaan.
Zou de locatie waar de spiegel in/uitgeklapt moet worden dan in de cloud zijn opgeslagen?
 
vandaag weer gesproken met Autotaalglas over de vervanging van de voorruit van mijn Model 3. Er zijn inmiddels weer voldoende voorruiten beschikbaar. Ik heb gevraagd of Autotaalglas zelf de calibratie doet op de nieuwe ruit maar dat is niet mogelijk bij Autotaalglas Amsterdam West. Dat kan alleen Tesla maar is volgens de medewerker van Autotaalglas meestal niet nodig. Dat het lang kan duren voor je hiervoor bij Tesla een afspraak kan maken was ook niet erg omdat je er volgens deze medewerker meestal niets van merkt als de calibratie niet goed zou zijn
 
Net nog bericht van Tesla dat ik weer even terug moet naar het service center. Engineering heeft schijnbaar al een tijdelijke oplossing voor het spiegel probleem gevonden en willen ze op mijn auto proberen. Ben benieuwd, morgen maar meteen even langs gaan, kon zonder afspraak. Kan ik de komende dagen meteen even goed testen of het werkt of niet. :p
 
  • Informative
Reactions: horta
Ik kan bevestigen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Model X.
In mijn dikke betonnen garage in het buitengebied heb ik vaak geen ontvangst. Soms alleen een beetje E (Edge).
De rechterbuitenspiegel klapt dan soms niet uit. Als ik de auto naar buiten rijdt en weer ontvangst heb en het knopje inklappen/uitklappen gebruik, klapt hij wel uit.
Nooit gedacht dat dit aan netwerkontvangst kon liggen. Heel bijzonder voor een bedrijf dat op softwaregebied jaren voor zou liggen op anderen.
Blijkbaar worden deze dingen door een Tesla server afgehandeld en niet dood de auto zelf. Hetzelfde als stembediening.
 
Had vandaag een afspraak bij SEC Eindhoven icm grote barst in achterruit.
Zag vanmorgen dat de afspraak(door mij vlgs tesla in de mail)was afgezegd...
Gebeld met SEC. Hadden verwacht vandaag de ruit binnen te hebben maar dat is niet gelukt. Ging iets mis met mij per sms daarvan op de hoogte te stellen volgens de medewerker van SEC Eindhoven. Fijn dat ik zo niet voor niets naar de SEC was toe gereden, maar nog fijner als ze mij eerder hadden ingelicht zodat ik mijn dag anders in had kunnen richten..
 
Had vandaag een afspraak bij SEC Eindhoven icm grote barst in achterruit.
Zag vanmorgen dat de afspraak(door mij vlgs tesla in de mail)was afgezegd...
Gebeld met SEC. Hadden verwacht vandaag de ruit binnen te hebben maar dat is niet gelukt. Ging iets mis met mij per sms daarvan op de hoogte te stellen volgens de medewerker van SEC Eindhoven. Fijn dat ik zo niet voor niets naar de SEC was toe gereden, maar nog fijner als ze mij eerder hadden ingelicht zodat ik mijn dag anders in had kunnen richten..
Is dit onder garantie bij jou?