Vanmorgen weer bij Tesla Eindhoven geweest vanwege de spiegel aan passagierszijde die niet uitklapt bij slecht netwerkbereik. Enigszins positief toch wel, alleen snap ik niet dat ze dit niet gewoon bij mijn vorige bezoek een maand geleden al hadden kunnen doen, dan had ik vandaag niet extra terug hoeven gaan.
Bedoeling was dat ik mijn Model 3 daar af zou geven zodat ze verder onderzoek konden doen ernaar en ik een leenauto mee zou krijgen voor zo lang het duurt. Maar kreeg vanmorgen nog niet direct een leenauto. Ik was de eerste daar dus ze konden er meteen naar kijken. Moest even een uurtje wachten en dan zouden ze pas bepalen of het langer zou gaan duren of niet, dan pas kreeg ik een leenauto mee. Ik dacht daar gaan we weer, vorige keer ook 3,5 uur moeten wachten terwijl ze dachten sneller klaar te zijn.
Maar na nog geen half uur kwamen ze al aan om te zeggen dat ik inderdaad gelijk heb (bij mijn vorige bezoek wouden ze me nog niet eens geloven
) en dat dit probleem inderdaad netwerk gerelateerd is. Alleen is er nog geen oplossing voor, ze hebben het nu doorgezet naar engineering en ik zou op de hoogte worden gehouden hiervan. Kan zijn dat ik nog eens terug moet. Ik hoop dat het gewoon een software probleem is en dat ze binnenkort een update pushen hiervoor.
Denk als ik zelf niet zoveel onderzoek had gedaan naar dit probleem dat ze me gewoon weer weg hadden gestuurd, ze konden namelijk de vorige keer de klacht niet constateren. Dat klopt, want bij Tesla is er natuurlijk altijd WiFi of LTE beschikbaar.
Probleem is alleen bij een E- of geen verbinding. Ze hadden wel al geprobeerd de antennes in de spiegel los te koppelen om op die manier geen bereik te hebben maar dat werkt natuurlijk niet. Er gaat dan geen signaal door de antennes dus dan ook geen storing lijkt me. Maarja nadat ze vandaag weer alle logs van de timestamps die ik had aangeleverd hadden bekeken kwamen ze dus toch tot de conclusie dat ik gelijk had en er toch echt wel een probleem aanwezig is.
Dit probleem is bij alle Model 3's aanwezig, dus als je er zelf last van hebt, even een plek met beter bereik zoeken en de spiegels werken weer perfect. Of zoals ik nu steeds doe als tijdelijke oplossing WiFi hotspot via telefoon gebruiken.
Hopelijk binnenkort de echte oplossing.