Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Fijn wel, je negatieve ervaring delen en het meteen gebagatelliseerd zien te worden want 'old-auto' doet niet anders... Conclusie: het is dus een normale gang van zaken en we moeten het maar accepteren. Rare eigenschap hier op 't forum.
Niet te serieus nemen 😀 Er zijn nou eenmaal wat Tesla fanboys aanwezig, die daarom ook de werkelijkheid uit het oog verloren hebben m.b.t. Tesla. Indien het teveel stoort, gewoon ignore-en. Er zijn genoeg mensen die wel normaal reageren.
 
Ah ja... Mijn Audi...

Klacht: "mijn snelheidsmeter is kapot"
Dealer: "breng 'm binnen 2 weken binnen"
2 weken later laat ik 'm achter bij de dealer
2 dagen later kom ik 'm terug halen: "inderdaad meneer, de snelheidsmeter is kapot. We kunnen dat ding bestellen en is er binnen een maand."

Ik heb nog voor de diagnose moeten betalen, en bij thuis komst zag ik dat het plastic omhulsel van het stuurhuis beschadigd was geraakt door het uithalen en insteken van de defecte snelheidsmeter.
Dan lag het aan je garagist, ik heb nooit te klagen gehad van mijn Audi dealer. Zelfs op zondag deed hij even open om een klein probleem te verhelpen. Hoewel ik echt niet te klagen heb over de service van Tesla. Het is vooral de bouwkwaliteit die moet onderdoen, na 4 jaar al meer stuk gegaan dan bij al mijn Audi's samen. Als Audi nu nog een deftige ev zou bouwen dan zeg ik Tesla zonder verpinken vaarwel.
 
Dat is te algemeen. Met de reeksen na de jouwe is er namelijk niets aan de hand.
Ik vraag me af of er met betreffende reeks van begin 2019 zoveel mis is. :rolleyes:

Er zullen voor bepaalde persomen helaas uitzonderingen tussen zitten maar ik heb met een 02/2019 uitvoering alleen nog maar 1 setje draagarmen. En dat met >215k km op de teller...... (de rest is banden, filters en ruitenwisserbladen) :)
 
Dan lag het aan je garagist, ik heb nooit te klagen gehad van mijn Audi dealer. Zelfs op zondag deed hij even open om een klein probleem te verhelpen. Hoewel ik echt niet te klagen heb over de service van Tesla. Het is vooral de bouwkwaliteit die moet onderdoen, na 4 jaar al meer stuk gegaan dan bij al mijn Audi's samen. Als Audi nu nog een deftige ev zou bouwen dan zeg ik Tesla zonder verpinken vaarwel.
Die kan je natuurlijk ook omdraaien.
Van alle klachten die genoemd worden heb ik bij het SeC in Rotterdam nooit last gehad.
Dus of daar werkt beter personeel of het is de oorzaak van de mensen zelf dat ze problemen ervaren. 🤡

Gekheid natuurlijk en problemen benoemen is prima.
Met het risico om voor fanboy te worden uitgemaakt maar het zijn nog steeds meer uitzonderingen dan de regel dat er mensen zijn met problemen.
Waar vaak tegen geageerd wordt is dat als één van de medewerkers bij Tesla een keer de bal laten vallen dan is volgens de klagers gelijk alles k@t wat Tesla doet. Er zijn genoeg vergelijkbare voorbeelden van Legacy auto en dan is het ineens niet alles aan het merk k@t maar alleen die medewerker of dealer. 🤦‍♂️
 
Nogmaals, ik heb niet te klagen van de service bij Tesla en ik vind ze ook niet duur. Stukken zijn relatief goedkoop en de werkuren liggen in de lijn van andere merken. Ik heb slechts 60k km's waarbij de draagarmen al vervangen werden en nu heb ik sinds kort alweer gekraak. Verder ook nog tweemaal een nieuwe kabelboom, tweemaal nieuwe achterlichten, reservoir ruitensproeiers, gordelspanner, linker buitenspiegel, deurklinken en nog wat prullen. Meer dan de helft was nog onder garantie. Ik veralgemeen niet maar op basis van mijn Tesla van 2019 is de kwaliteit tov andere Duitse merken waar ik steeds mee gereden heb ondermaats.
 
Nogmaals, ik heb niet te klagen van de service bij Tesla en ik vind ze ook niet duur. Stukken zijn relatief goedkoop en de werkuren liggen in de lijn van andere merken. Ik heb slechts 60k km's waarbij de draagarmen al vervangen werden en nu heb ik sinds kort alweer gekraak. Verder ook nog tweemaal een nieuwe kabelboom, tweemaal nieuwe achterlichten, reservoir ruitensproeiers, gordelspanner, linker buitenspiegel, deurklinken en nog wat prullen. Meer dan de helft was nog onder garantie. Ik veralgemeen niet maar op basis van mijn Tesla van 2019 is de kwaliteit tov andere Duitse merken waar ik steeds mee gereden heb ondermaats.
Volgens mij heeft elk merk wel wat;
De draagarmen van mijn alfa 166 heb ik bij elke 40-50k moeten vervangen, er is zoveel aan geweest dat ik er van mijn vrouw nooit meer een mocht kopen.
Van zowel mijn 535d routing als van mijn 5GT de luchtbalgen van de luchtvering moeten vervangen.
De brouwkwaliteit van de Etron was ook matig; binnen een jaar de ledstrip van de achterkant onder garantie moeten vervangen.
Overigens denk ik nog veel aan mijn BMW 5 GT; veruit de beste auto die ik heb gehad.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Dan lag het aan je garagist, ik heb nooit te klagen gehad van mijn Audi dealer. Zelfs op zondag deed hij even open om een klein probleem te verhelpen. Hoewel ik echt niet te klagen heb over de service van Tesla. Het is vooral de bouwkwaliteit die moet onderdoen, na 4 jaar al meer stuk gegaan dan bij al mijn Audi's samen. Als Audi nu nog een deftige ev zou bouwen dan zeg ik Tesla zonder verpinken vaarwel.
Ik heb letterlijk 3 Audi dealers met die Audi gezien, en alle 3 waren ze complete teleurstellingen.

Dealer nummer 2 had een "quick service", waar ik naartoe ging want de riem van mijn alternator was gesprongen. De magazijnier zei nog dat als de riem vervangen wordt, dat men ook de wielen waarop de riem loopt moet vervangen. Raad eens wat er niet vervangen werd, nadat de bumper en radiator verwijderd waren en terug gemonteerd? De wielen.

Dealer nummer 3 kwam ik terecht toen mijn bodemplaat los zat. Vakkundig opgelost door het ding te verwijderen. Daar kwam ik pas achter toen ik thuis was, en een nieuwe bodemplaat kost wel wat.

En bij mij was het dus die Audi waar alles aan stuk ging. Dan een BMW, en daar ging ook alles aan stuk. Niet bij mij Tesla's.
 
Vandaag een positieve service ervaring in Groningen: Een parkeersensor (die heb ik nog!) was in de bumper gedrukt. Op goed geluk naar Groningen gereden. Daar direct gerepareerd, gewoon zonder app, chat, ticket... Te woord gestaan door vriendelijk personeel plus een kopje koffie....

Meteen toch maar een proefrit gemaakt in een Y.....
 
  • Like
Reactions: Nick-m and robertvg
Ik word sinds een paar maanden door LinkedIn continu gevraagd om te solliciteren voor een Operations Manager bij Tesla in Belgie.
Ik kan de cijfertjes volgen en er zijn zeker al honderd sollicitanten geweest. In December hebben ze het on hold gezet, maar het staat terug open.

Als je de jobomschrijving leest, dan hebben ze in elk geval de ambitie om het wat beter en vlotter te laten lopen.
 
Binnenkort naar servicecenter met een BMS_u031 melding. De pyro fuse moet gerepareerd worden omdat de batterij erin leeg is.
Bij de nieuwere Tesla's wordt de pyro fuse automatisch bijgeladen las ik.


1708160502182.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
De nieuwe generatie pyrofuse voor MS/MX (t/m raven) heeft geen batterijen meer maar heeft een speciale chip welke zo weinig stroom verbruikt dat hij kan functioneren op de spanningsval van de shunt in de pyrofuse.


Bij 12 min.

M3/MY en MS/MX refresh hebben dit systeem niet meer en worden geactiveerd door de RCM module, eigenlijk net zoals een airbag
 
Gisteren voor de eerste keer een "nood" service aanvraag moeten doen. Je wordt dan avonds doorverbonden naar het buitenland en vriendelijk Engelstalig te woord gestaan.
Wilde gisteren opladen, druk op het knopje van laadstekker, laadklepje open en binnen 1 seconden weer dicht. Via allerlei mogelijkheden geprobeerd, (gereset) maar laadpoort gaat open en weer direct dicht. Kan ik natuurlijk tegenhouden, maar zal motortje niet fijn vinden.
Gebeld en op afstand werden wat zaken gereset en je moet de auto voor 15 minuten via het menu uitschakelen.
Probleem al twee keer gehad dit weekeinde.....
Vanavond nog eens geprobeerd, nu werkt het weer en blijft klepje open.
Wat zou dit nu kunnen zijn?
 
Precies hetzelfde probleem heb ik ook gehad op vakantie naar Frankrijk een maand geleden. Op tijd het klepje handmatig tegengehouden zodat de stekker er toch in ging. Niet veel aandacht aan gegeven en ook, opmerkelijk genoeg, vanzelf weer overgegaan.
 
Heb jij een idee wat ze willen betalen voor deze functie?
Dat staat er niet bij...
Neen, maar ik weet dat, in het algemeen, Tesla peanuts betaald tov wat ze verwachten. Zie ook het grote verloop van werknemers.
Ik zie de functie van COO om de zoveel maand opnieuw aangeboden worden.
Ze teren bij aanwerving op hun naam. Niet niks immers om te kunnen zeggen dat je voor Tesla werkt. Na een tijdje hebben werknemers door dat je met die naam niets koopt, maar wel met de hoge werkdruk en onmogelijke targets blijft zitten.
 
Neen, maar ik weet dat, in het algemeen, Tesla peanuts betaald tov wat ze verwachten. Zie ook het grote verloop van werknemers.
Ik zie de functie van COO om de zoveel maand opnieuw aangeboden worden.
Ze teren bij aanwerving op hun naam. Niet niks immers om te kunnen zeggen dat je voor Tesla werkt. Na een tijdje hebben werknemers door dat je met die naam niets koopt, maar wel met de hoge werkdruk en onmogelijke targets blijft zitten.
Wat me meer opviel, is dat ze zo ontzettend weinig processen hebben bij de service centers. Wat bij de ene SeC standaard is, wordt 50 km verderop bij uitzondering gedaan. Alsof het wiel overal opnieuw wordt uitgevonden. Naar mijn idee heeft dat veel meer invloed op de kwaliteit van de service, de hoge werkdruk en het verloop van medewerkers dan de lonen die betaald worden.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Gtech