Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het systeem van service plannen via de app makkelijk en fijn maar als je dan aankomt op je service afspraak en je wil even snel iets toelichten of vragen, dan moet dat kunnen. En niet via een iPad ter plaatse verzoek indienen voor een contact met medewerker en dat duurt dan te lang en de service is al begonnen (of zoals in mijn geval: er kwam helemaal niemand).

En je merkt gewoon, ben al bij diverse centra geweest (helaas), dat als je dan iemand krijgt te spreken, deze het eigenlijk irritant vind dat er nog (extra) vragen komen.
 
Vorige week vrijdag was ik bij Service Center in Zwolle. Was daar al een tijdje niet geweest. Eerder hadden ze hier een balie en kon je een medewerker spreken. Nu is er op de plek van de balie een muur gemaakt met een spiegel waardoor de klant niet naar binnen kan kijken maar de medewerkers wel naar de klant.

Voelt een beetje zoals bij de kassa’s van de ALDI. Zo’n enorme spiegelruit om ‘stiekem’ de klanten in de gaten te houden. Ben ik de enige die dit klantontvriendelijk vind overkomen? :oops::oops::oops:

Zeker als je dan staat te wachten tot er iemand komt, voel je je enorm bekeken. (Ik had eerst al via de iPad een verzoek ingediend om iemand te spreken maar na 15 minuten wachten was ik er wel klaar mee)
Ik denk dat dat een soloslim-actie is van de betreffende SeC. En op lokaal niveau zitten er niet altijd even klantvriendelijke mensen 😅

Tenslotte voelt die spiegelende ruit bij de Aldi ook niet aangenaam 😅
 
Ik denk dat dat een soloslim-actie is van de betreffende SeC. En op lokaal niveau zitten er niet altijd even klantvriendelijke mensen 😅

Tenslotte voelt die spiegelende ruit bij de Aldi ook niet aangenaam 😅

Het jammere is wel dat blijkbaar de klantvriendelijkheid van SeC Zwolle achteruit is gegaan. Ik ging daar bewust heen omdat ik daar in het verleden juist goede ervaringen mee had.
 
Qua tijd kostte het me uiteindelijk iets meer dan 2 uur

Qua geld kostte het EUR 249,98. Ik had nog wel even door willen rijden met die zekering maar die melding op het scherm was zo irritant...
Zelfde kosten hier. Ook maar afspraak gemaakt. Er werd hier eerst gedacht dat e melding voor vervangen batterij sleutel niet weg wilde. Maar dan moeten ze maar een leesbril op zetten 😅
 
Dit kan dus (nog?) wel bij Tesla Purmerend. Werd daar heel goed geholpen. De aansluiting van de digitale en het menselijke deel van de klantreis was dus (onverwacht) erg positief!

Maar goed dat is 1 ervaring.

Wat zijn de ervaringen met Amsterdam en Utrecht?

Utrecht heeft gewoon nog een balie en het team daar geeft ook zelf aan persoonlijk contact op prijs te stellen.

Sowieso fijn SeC in Utrecht, Amsterdam was ik in het verleden niet enthousiast over, geen idee hoe het daar nu is.
 
Wanneer was dat? De laatste keer dat ik in Utrecht was (eind vorig jaar) , was er geen balie en ook niemand van Tesla te zien…..

14 maart jongstleden, en vorig jaar augustus ook.

Nou staat me bij dat we eind vorig jaar al wat ophef hadden over contactloze service, misschien heeft Utrecht het kortstondig ook gehad.

In augustus uitgebreid contact gehad en ook met een monteur gesproken over een rare storing (wel/niet functionerende condensor fan) en ze nog gecomplimenteerd met de mogelijkheid van dat directe contact.

Ik zet dat ook expliciet in de Service Review erbij overigens, voor vage/complexe storingen is directe communicatie, het liefst met de technicus zelf, gewoon erg belangrijk. Scheelt hun ook tijd.
 
Last edited:
Vandaag weer bij SeC Den Haag geweest vanwege toch wel erg irritant gekraak van m'n S Plaid na 1 jaar en 40k km.

Ondanks geen noodzaak omdat contactloze check in vlekkeloos verliep toch persoonlijke ontvangst met naam en toenaam.
Vervangende auto stond al klaar, had er niet eens om gevraagd.
Heb wel 3 auto's geprobeerd te openen voor ik de juiste had maar dat lag denk ik aan mijzelf.

Vervangende auto was een Model Y performance. Keurig maar wel traag 😀.

En moest weer wennen aan stalks en een rond stuur. Beetje ouderwets maar toch goed geregeld!

Einde van de dag opgehaald zonder kraakjes en zonder spoiler. Die laatste zetten ze nog in de primer voor ze deze weer monteren. Hij zat een beetje los en zou wel een erg grote boemerang zijn voor volgend verkeer...

Samengevat: Top service! En nee, nu niet allemaal naar SeC Den Haag.

PS: Alles onder garantie.
 
Wanneer was dat? De laatste keer dat ik in Utrecht was (eind vorig jaar) , was er geen balie en ook niemand van Tesla te zien…..
Ik ben in september 2023 geweest en toen was er inderdaad ook geen balie en kon ik niemand spreken. Toen ze me nodig hadden, hebben ze me gebeld terwijl ik gewoon in de wachtruimte zat. Heb toen ook aangegeven dat ik dat erg onpersoonlijk vond en dat er ook iemand naar me toe had kunnen komen. Mocht ik weer naar het SeC moeten, is het in ieder geval fijn om te weten dat er weer iemand letterlijk klaarstaat voor me!
 
Vandaag weer bij SeC Den Haag geweest vanwege toch wel erg irritant gekraak van m'n S Plaid na 1 jaar en 40k km.

Ondanks geen noodzaak omdat contactloze check in vlekkeloos verliep toch persoonlijke ontvangst met naam en toenaam.
Vervangende auto stond al klaar, had er niet eens om gevraagd.
Heb wel 3 auto's geprobeerd te openen voor ik de juiste had maar dat lag denk ik aan mijzelf.

Vervangende auto was een Model Y performance. Keurig maar wel traag 😀.

En moest weer wennen aan stalks en een rond stuur. Beetje ouderwets maar toch goed geregeld!

Einde van de dag opgehaald zonder kraakjes en zonder spoiler. Die laatste zetten ze nog in de primer voor ze deze weer monteren. Hij zat een beetje los en zou wel een erg grote boemerang zijn voor volgend verkeer...

Samengevat: Top service! En nee, nu niet allemaal naar SeC Den Haag.

PS: Alles onder garantie.
Tot dat je nog iets wil tonen of wil vertellen aan een monteur, net voordat hij begint met de werkzaamheden. Dan is het zeer lastig omdat je niet ‘even snel’ een monteur kan spreken. Ik gaf via de Tesla app chat én de iPad daar aan dat ik iemand snel wilde spreken, maar toen ik iemand sprak na 40 minuten wachten was het al te laat (de monteur was al begonnen).

Dus zeker niet altijd top deze manier van service ;)
 
Wat voor een zever is dit nu weer.
Je betaald om uw banden te stockeren en nu krijg je een mailtje dat je vanaf heden er zelf maar een oplossing voor moet vinden.
10j kan dit zonder problemen maar nu is het gedaan. Service wordt steeds slechter bij Tesla.

Beste Klant,



Wij contacteren u omdat uw zomerwissel al is uitgevoerd en uw winter set bij ons werd gestockeerd.

Tesla zal in de nabije toekomst geen bandenstockage meer aanbieden.

Dit betekend dat wij bij de volgende wissel (oktober/november) de zomer set in de koffer zullen leggen.

Indien u deze zelf kan stockeren bij u thuis heeft u de optie om de seizoen wissel via de mobiele dienst te laten uitvoeren.

Zo niet, kan u deze bij een bandencentrale laten wisselen en stockeren.

Indien u hierover verdere informatie wenst kunnen wij deze doorgeven aan de receptie bij het ophalen van de set.
 
Wat voor een zever is dit nu weer.
Je betaald om uw banden te stockeren en nu krijg je een mailtje dat je vanaf heden er zelf maar een oplossing voor moet vinden.
10j kan dit zonder problemen maar nu is het gedaan. Service wordt steeds slechter bij Tesla.
Dat is toch een keuze die ze maken om een bepaalde service niet meer aan te bieden. Ik kan me voorstellen dat die een hoop logistiek gedoe is, naast het voorzien van plaats.
Die Tesla monteurs zijn toch te hoog geschoold om wat banden te wisselen...

Enfin, ik heb nog nooit banden gekocht of laten vervangen bij een autodealer. Daar zijn bandenboeren voor...
 
  • Like
Reactions: job-lek and Krisja
Dat is toch een keuze die ze maken om een bepaalde service niet meer aan te bieden. Ik kan me voorstellen dat die een hoop logistiek gedoe is, naast het voorzien van plaats.
Die Tesla monteurs zijn toch te hoog geschoold om wat banden te wisselen...

Enfin, ik heb nog nooit banden gekocht of laten vervangen bij een autodealer. Daar zijn bandenboeren voor...
Die bandenboeren zijn daar a. veel beter in en b. heel veel goedkoper.
 
Die Tesla monteurs zijn toch te hoog geschoold om wat banden te wisselen...
Het gaat hier niet over wisselen, maar over bewaren.
Ik zou ook niet durven zeggen dat ze te hoog geschoold zijn. Aan een Tesla sleutelen is meestal plug en play. Er is weinig afregeling of expertise nodig.
Diagnose is moeilijker, maar daar is apart personeel voor en heel veel wordt al vanuit sensoren en de software gediagnosticeerd.
Bij Tesla heb je veel niveaus van personeel. Van autowassers over bandenmonteurs, demonteerders/monteerders tot expert mekaniekers en elektriekers met een extra Tesla opleiding.
Een ranger zal wat van dit alles moeten kunnen.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Ik probeer nu al een uur een service aanvraag in te dienen via de app maar krijg steeds de melding "Probeer het opnieuw". Ik probeer het later wel nog een keer...
 

Attachments

  • Screenshot 2024-05-02 at 15.54.00.png
    Screenshot 2024-05-02 at 15.54.00.png
    33.6 KB · Views: 3
Die bandenboeren zijn daar a. veel beter in en b. heel veel goedkoper.
Toen ik afgelopen winter winterbanden wou scoren voor mijn Tesla, was ik wel geholpen bij Tesla en was mijn bandenboer duurder.

Dan stelde Tesla me ook voor om de zomerbanden bij "hun" "bandenhotel" te stockeren. Dat vond ik al veel beter dan ze thuis in de weg hebben staan.

En sinds een maand liggen de zomerbanden er weer op en liggen de winterbanden bij het bandenhotel.

Ik heb nog geen mail gezien van Tesla dat ze die externe service niet meer aanbieden in België.
 
Vorige week de eerste service afspraak gemaakt in zes jaar (wel twee garantiegevalletjes gehad eerder, maar toen was het proces nog wat eenvoudiger).
Ben ik de enige die vind dat Tesla toch wel eens een tablet/laptop versie van de app mag maken? Voor het serviceproces vind ik het gepiel op een telefoon echt vervelend. Voor 90% van de functies van de app is een telefoon prima, maar voor het serviceproces waar je redelijk wat tekst moet invoeren en grote documenten moet bekijken (offertes en factuur) is een telefoon niet geschikt. Trouwens ik vind een iP:hone app die op een iPad draait met zo'n klein scherm een aanfluiting. (Ja ik weet dat het werk is om zo'n app om te zetten voor al die verschillende formaten, maar toch).

Dan het serviceproces in de app. Mijn handen kriebelen om daar eens flink in te schrappen. Al die berichten met overbodige en deels verwarrende teksten. Een status (stap x van 8) die niet altijd bijgewerkt wordt, zodat ik het spoor bijster raakte wat ik nu weer moet doen. Waarom staan de nieuwste berichten onderaan? Theoretisch is het de meest logische manier, maar ik ben zo gewend geraakt door de emailclients dat de nieuwste berichten bovenaan staan.

Dan inhoudelijk: afspraak gemaakt vanwege een hardnekkige cryptische foutmelding van de voertuigcontroller (ander draadje voor de technische details) Die printplaat kost € 280,-- ex en dat is niet veel voor een complex ding in een stevige behuizing. Vervangen is een uurtje simpel werk (het ding zit achter de 12 v accu met een paar boutjes en een paar connectoren. ) Het Servicecenter van mijn keuze in Purmerend had al binnen een dag meerdere tijdslots beschikbaar en ook de dagen erna veel mogelijkheden. Ik dacht: ze hebben het rustig en ik kan er wel op wachten. Dus op vrijdag 11:15 de auto ingeleverd en koffie gepakt ook al was de verwachting dat de reparatie op dinsdag 17:30 pas klaar was. Na bijna 3 uur was de auto nog niet van z'n plek en kreeg ik een melding dat ze er voorlopig niet aan zouden beginnen. Tja, daar sta je zo vlak voor het weekend en voor de reparatie kreeg ik geen leenauto (auto uit garantie). Maar het heel aardige meisje regelde een leenauto die ik alleen maandag en dinsdag hoefde te betalen. Kost je wel € 85,-- per dag.
Ik was nog niet thuis en de verwachte gereedtijd was verschoven naar vrijdag 17:30. Dat is ruim een week voor een klusje van een uur. Ik heb in de app duidelijk gemaakt dat ik toch echt niet vijf dagen ging betalen voor die loaner. Op maandagochtend direct iemand van Sec purmerend die dat recht zette. Ik hoefde alleen die twee dagen te betalen.
Uiteindelijk heeft de auto tot woensdagmiddag op het parkeerterrein gestaan voor ze aan het klusje begonnen en 's avonds stond de auto weer buiten. Donderdagochtend bericht dat ik de auto op kon halen. Ik heb nog gevraagd of ze op de controller moesten wachten, maar die was gewoon op voorraad.
Mijn conclusie: De tijdplanning in de app (centraal niveau??) heeft werkelijk niets te maken met de planning in het servicecenter. Ook opvallend: ik communiceer via berichten in een app en de mensen van het Sec pakken direct de telefoon. Heel aardige mensen in Purmerend.
NB. Ik heb overwogen om die unit gewoon te bestellen en hem zelf te plaatsen. Dat had wel een hoop gedoe en een paar honderd Euro gescheeld.
 
Vorige week de eerste service afspraak gemaakt in zes jaar (wel twee garantiegevalletjes gehad eerder, maar toen was het proces nog wat eenvoudiger).
Ben ik de enige die vind dat Tesla toch wel eens een tablet/laptop versie van de app mag maken? Voor het serviceproces vind ik het gepiel op een telefoon echt vervelend. Voor 90% van de functies van de app is een telefoon prima, maar voor het serviceproces waar je redelijk wat tekst moet invoeren en grote documenten moet bekijken (offertes en factuur) is een telefoon niet geschikt. Trouwens ik vind een iP:hone app die op een iPad draait met zo'n klein scherm een aanfluiting. (Ja ik weet dat het werk is om zo'n app om te zetten voor al die verschillende formaten, maar toch).

Dan het serviceproces in de app. Mijn handen kriebelen om daar eens flink in te schrappen. Al die berichten met overbodige en deels verwarrende teksten. Een status (stap x van 8) die niet altijd bijgewerkt wordt, zodat ik het spoor bijster raakte wat ik nu weer moet doen. Waarom staan de nieuwste berichten onderaan? Theoretisch is het de meest logische manier, maar ik ben zo gewend geraakt door de emailclients dat de nieuwste berichten bovenaan staan.

Dan inhoudelijk: afspraak gemaakt vanwege een hardnekkige cryptische foutmelding van de voertuigcontroller (ander draadje voor de technische details) Die printplaat kost € 280,-- ex en dat is niet veel voor een complex ding in een stevige behuizing. Vervangen is een uurtje simpel werk (het ding zit achter de 12 v accu met een paar boutjes en een paar connectoren. ) Het Servicecenter van mijn keuze in Purmerend had al binnen een dag meerdere tijdslots beschikbaar en ook de dagen erna veel mogelijkheden. Ik dacht: ze hebben het rustig en ik kan er wel op wachten. Dus op vrijdag 11:15 de auto ingeleverd en koffie gepakt ook al was de verwachting dat de reparatie op dinsdag 17:30 pas klaar was. Na bijna 3 uur was de auto nog niet van z'n plek en kreeg ik een melding dat ze er voorlopig niet aan zouden beginnen. Tja, daar sta je zo vlak voor het weekend en voor de reparatie kreeg ik geen leenauto (auto uit garantie). Maar het heel aardige meisje regelde een leenauto die ik alleen maandag en dinsdag hoefde te betalen. Kost je wel € 85,-- per dag.
Ik was nog niet thuis en de verwachte gereedtijd was verschoven naar vrijdag 17:30. Dat is ruim een week voor een klusje van een uur. Ik heb in de app duidelijk gemaakt dat ik toch echt niet vijf dagen ging betalen voor die loaner. Op maandagochtend direct iemand van Sec purmerend die dat recht zette. Ik hoefde alleen die twee dagen te betalen.
Uiteindelijk heeft de auto tot woensdagmiddag op het parkeerterrein gestaan voor ze aan het klusje begonnen en 's avonds stond de auto weer buiten. Donderdagochtend bericht dat ik de auto op kon halen. Ik heb nog gevraagd of ze op de controller moesten wachten, maar die was gewoon op voorraad.
Mijn conclusie: De tijdplanning in de app (centraal niveau??) heeft werkelijk niets te maken met de planning in het servicecenter. Ook opvallend: ik communiceer via berichten in een app en de mensen van het Sec pakken direct de telefoon. Heel aardige mensen in Purmerend.
NB. Ik heb overwogen om die unit gewoon te bestellen en hem zelf te plaatsen. Dat had wel een hoop gedoe en een paar honderd Euro gescheeld.
Wat betreft het 'gepiel', helemaal eens. Wat helpt is de tekst eerst op de laptop en dan via message naar je telefoon, of je telefoon overnemen op je laptop of een bluetooth toetsenbord koppelen aan je telefoon. I know.... beter bij Tesla zelf.