Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpg


- - - Updated - - -

Past goed, ik kan ze aanbevelen, stuk goedkoper dan die 350 EUR bij tesla dealer
 
Heeft iemand ervaring met de Maggi Trak Sport 217 in combinatie met 20" Velgen en Vredestein Winterbanden 245/40?
Zo ja moeten deze op de achterwielen geplaatst worden.

Tesla doet hierover geen uitspraak omdat het aftermarket velgen zijn. Hoop dat iemand al ervaring heeft hiermee.
Alvast bedankt

- - - Updated - - -

Heeft iemand ervaring met de Maggi Trak Sport 217 in combinatie met 20" Velgen en Vredestein Winterbanden 245/40?
Zo ja moeten deze op de achterwielen geplaatst worden.

Tesla doet hierover geen uitspraak omdat het aftermarket velgen zijn. Hoop dat iemand al ervaring heeft hiermee.
Alvast bedankt

Ik heb overigens een Tesla Model S P85D
 
Hoe zit dat bij een D zet je dan kettingen op alle 4 of nog steeds alleen vanachter?
T'is mss een domme vraag maar ik ga dit jaar de eerste maal op wintersport en natuurlijk ineens met de Tesla :)


Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
Ja sneeuwkettingen moeten alleen op de achterwielen worden geplaatst. Zie ook draadje Op wintersport met de Tesla.
 
Van de week heb ik de Maggi Trak Sport 245/45/19 ontvangen en net even uitgeprobeerd.
Voor de mensen die nog twijfelen: doen :) Ging erg gemakkelijk, je hebt ze er letterlijk in een paar minuten op zitten.
Ik heb ze gekocht op dakdragerland.nl, maar ze zijn op meer plekken te krijgen.

Ze zijn te leen, timidri is de eerste die ze in de sneeuw gaat uitproberen.
 
Zijn dat de LT47?
Van de week heb ik de Maggi Trak Sport 245/45/19 ontvangen en net even uitgeprobeerd.
Voor de mensen die nog twijfelen: doen :) Ging erg gemakkelijk, je hebt ze er letterlijk in een paar minuten op zitten.
Ik heb ze gekocht op dakdragerland.nl, maar ze zijn op meer plekken te krijgen.

Ze zijn te leen, timidri is de eerste die ze in de sneeuw gaat uitproberen.
 
Eigenwijs als ik ben heb ik achter 255/45/19 liggen ter extra bescherming van de velgen. Hier passen de Maggi Trak Sport van Tesla helaas niet om. Gisteren gepast bij Andre. Vandaag naar Naarden gereden, winkel van Tom Coronel. Mijn probleem uitgelegd. Zij hadden een passende maat van Rud Centrax. Lijkt veel op de Maggi Trak. Op de sticker op de doos stond de juiste maat niet vermeld. Echter de verkoper liet me de catalogus vd fabrikant zien en volgens die tabel zou N893 moeten passen. Deze net gepast. Alle verklein stukjes verwijderd maar helaas ook deze passen niet:crying:. Nou zal er wel geen sneeuw zijn waarbij je plezier vd kettingen kunt hebben maar wie weet in de toekomst.
image.jpeg


image.jpeg
 
Eigenwijs als ik ben heb ik achter 255/45/19 liggen ter extra bescherming van de velgen. Hier passen de Maggi Trak Sport van Tesla helaas niet om. Gisteren gepast bij Andre. Vandaag naar Naarden gereden, winkel van Tom Coronel. Mijn probleem uitgelegd. Zij hadden een passende maat van Rud Centrax. Lijkt veel op de Maggi Trak. Op de sticker op de doos stond de juiste maat niet vermeld. Echter de verkoper liet me de catalogus vd fabrikant zien en volgens die tabel zou N893 moeten passen. Deze net gepast. Alle verklein stukjes verwijderd maar helaas ook deze passen niet:crying:. Nou zal er wel geen sneeuw zijn waarbij je plezier vd kettingen kunt hebben maar wie weet in de toekomst.
Wat is er eigenlijk mis met eventuele montage van die kettingen op de voorwielen bij een vierwielaandrijver? Of wordt dat toch te krap, zelfs in de 'high' of 'very high' stand van de luchtvering?
Het gaat toch hooguit om die ene uitzonderingssituatie waar je met winterbanden en vierwielaandrijving toch al niet verder komt?

Ik had de kettingen altijd bij me in mijn toenmalige Audi Quattro, omdat dit nu eenmaal verplicht was in de wintersportlanden. Maar dus nooit gebruikt. Ook door 30 cm verse sneeuw ging prima, zelfs met de winterbandentechnologie van 10 jaar geleden.
 
Eigenwijs als ik ben heb ik achter 255/45/19 liggen ter extra bescherming van de velgen. Hier passen de Maggi Trak Sport van Tesla helaas niet om. Gisteren gepast bij Andre. Vandaag naar Naarden gereden, winkel van Tom Coronel. Mijn probleem uitgelegd. Zij hadden een passende maat van Rud Centrax. Lijkt veel op de Maggi Trak. Op de sticker op de doos stond de juiste maat niet vermeld. Echter de verkoper liet me de catalogus vd fabrikant zien en volgens die tabel zou N893 moeten passen. Deze net gepast. Alle verklein stukjes verwijderd maar helaas ook deze passen niet:crying:. Nou zal er wel geen sneeuw zijn waarbij je plezier vd kettingen kunt hebben maar wie weet in de toekomst.

Heb zelf ook de N893 en die past wel op de 245/45/19 (met verwijdering van verkleinstukjes). Heb wel weer een versie die net wat ouder is, dat scheelt wellicht.


Voordeel van deze ketting is dat je ook extra schakels toe kan laten voegen (of zelf toe kan voegen). Uiteraard niet onbeperkt, maar misschien gaat dat jouw probleem verhelpen. Of een andere maat ketting van Rud. De N893 is bij mijn weten niet de grootste in de collectie.

- - - Updated - - -

Wat is er eigenlijk mis met eventuele montage van die kettingen op de voorwielen bij een vierwielaandrijver? Of wordt dat toch te krap, zelfs in de 'high' of 'very high' stand van de luchtvering?

Past niet in de wielkast. Wat jammer is, want bij 4wd horen de kettingen in beginsel op de voorwielen.
 
Past niet in de wielkast. Wat jammer is, want bij 4wd horen de kettingen in beginsel op de voorwielen.
In beginsel op alle 4 de wielen natuurlijk.

Sneeuwkettingen worden achter geadviseerd bij AWD, omdat de auto dan in het spoor blijft (met name bij remmen). Zou je de kettingen alleen voor omleggen, sta je vrij vlot achterste voren met remmen :biggrin:

(Zelfde reden waarom wordt geadviseerd banden met het meeste profiel achter te monteren. Wat ik zelf nooit doe, heb liever meer profiel voor ivm. aquaplaning / matsch etc.)
 
Van de week heb ik de Maggi Trak Sport 245/45/19 ontvangen en net even uitgeprobeerd.
Voor de mensen die nog twijfelen: doen :) Ging erg gemakkelijk, je hebt ze er letterlijk in een paar minuten op zitten.
Ik heb ze gekocht op dakdragerland.nl, maar ze zijn op meer plekken te krijgen.

Ze zijn te leen, timidri is de eerste die ze in de sneeuw gaat uitproberen.

Zou ik ze van je mogen lenen van 19 t/m 26 februari a.s.? (ik stuur je ook wel een pb)