Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan toch met een foute snelheid op autopilot met de voet wat kW's bijgeven? Niet zo accuraat, en hij komt wat sneller klagen dat je het stuur moet vasthouden, maar er valt wel mee te rijden.

Dan gaat het hele punt van ACC verloren voor mij. Persoonlijk rij ik dan liever helemaal autonoom op zo'n moment. Ik kan er echt niet bij dat je als bestuurder die snelheid niet mag corrigeren, hopelijk wordt het snel toegelaten.
 
Haha Wooter ;-) Je kan ook gewoon toegeven dat ze het gewoon een keertje goed stuk gemaakt hebben, dat zal niemand je hier kwalijk nemen hoor!
Ik heb nog geen ervaring met hoe stuk ze het gemaakt hebben. Ik heb hier een traject in de buurt waar ie koppig 30 wil rijden omdat er tijdens schooltijd een lagere snelheidslimiet van kracht is, maar 's avonds, overdag en in het weekend natuurlijk niet en dan geef ik ook gewoon gas bij.

Afwachten tot er een nieuwe versie komt die wat slimmer is...
 
Ik heb nog geen ervaring met hoe stuk ze het gemaakt hebben. Ik heb hier een traject in de buurt waar ie koppig 30 wil rijden omdat er tijdens schooltijd een lagere snelheidslimiet van kracht is, maar 's avonds, overdag en in het weekend natuurlijk niet en dan geef ik ook gewoon gas bij.

Afwachten tot er een nieuwe versie komt die wat slimmer is...

Eeeehhh... Ik geloof niet dat het sowieso de bedoeling is op Autopilot in een 30-zone bij een school te rijden, maargoed. (binnen bebouwde kom staat nog op 'Binnenkort beschikbaar' op de Tesla site. Zoals er vorig jaar het hele jaar stond, eind 2019, maargoed dat is een andere discussie ;-)

Ik had het over snelwegen dat hij bord van parallelweg pakt (en onterrecht in remmen gaat), of lange stukken buiten bebouwde kom te traag blijft rijden omdat hij bord gemist heeft etc.
Met de snelheidsdata van de kaart ging het 100x beter
 
Last edited:
Ik heb inmiddels ook 2020.36.11 binnengekregen in mijn SR+ met HW3, alleen is de optie om stopbord/stoplicht herkenning aan te zetten grijs in mijn autopilot settings met de tekst dat ik niet de laatste versie van de navigatie heb. Ik heb gister versie 2019.21 binnen gekregen en gedownload, maar helaas is dit nog steeds het geval. Kan ik het dan pas gebruiken als ik navigatie 2020 heb?

p.s. Ik heb al eens een hard-reset (2 stuurknoppen + rem) geprobeerd, helaas geen effect.

Bestaat 2020 al wel?

Tip: Update je profiel footer even met de gegevens van je auto
 
Dat je niet naar een hogere snelheid kan is enkel binnen de bebouwde kom is mijn ervaring
Helaas klopt dat niet, ik rijd dagelijks over een 80 km weg die jammer genoeg een parallelweg heeft aan de linkerkant van de weg waar een bord 60 bij staat. DIe neemt ie hard over, zelfs als ik accelereer en dan op mn snelheid tik om die over te nemen zie je hem het goede getal in het rondje zetten om dat nog geen seconde later bot te overschrijven met die 60 (plus standaard marge) Zou al schelen als de auto borden uiterst links negeert. Het is irritant genoeg dat er vast vlot een fix voor komt :)
 
Wij zijn de testers. Wij zullen het dus ook moeten melden bij [email protected]:


Hi Tesla,

2020.36.10 is killing your AP revenue in Europe. Is has rendered obsolete now it picks up speed limit signs that are wrong (Segway signs or mis interpreted signs). The wrong signs cannot be ignored. Only solution: switch off AP.

I really really would like my money back .... or rather a quick fix for this.

Kind regards
Theo Schijf.
 
Dear Theo,

Thank you for your email. This is an automated response.
We apply the agile methodology to quickly respond to market demands. Your request has been placed on the backlog. After objective prioritisation your blacklog priority number:
7373828.28829.29292

With our current sprint planning, and if no new items are prioritised above yours, the expected handling date is: [an unexpected error has occurred. Contact your system administrator].

We love EVs, we love our customers, we love agile excuses,

Tesla
 
Wij zijn de testers. Wij zullen het dus ook moeten melden bij [email protected]:


Hi Tesla,

2020.36.10 is killing your AP revenue in Europe. Is has rendered obsolete now it picks up speed limit signs that are wrong (Segway signs or mis interpreted signs). The wrong signs cannot be ignored. Only solution: switch off AP.

I really really would like my money back .... or rather a quick fix for this.

Kind regards
Theo Schijf.





Ben benieuwd .11 en .12 zijn nu gereleased. Mss heeft klagen geholpen .......
 
Ik moet zeggen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben...

Volgens mij kan je op snelwegen (gescheiden rijbanen) WEL snelheid aanpassen.
Of er nog verschil is tussen M3 en S/X weet ik niet.

Ik ga het meemaken: monteur is nu HW3 aan het inbouwen, zal posten in het daarvoor bestemde draadje :)
 
Ach, over spraakherkenning en de ruitenwissers hoor je ook niemand meer
Nou, bij mij gaat het laadpoortkapje nog wel eens open als ik het dashboardkastje open wil. En geregeld wat tips wat ik in kan spreken, ipv het commando uit te voeren.

Ook vind ik de ruitenwissers in .36 weer wat minder geworden. Ik klik weer geregeld bij om zicht te houden. Heb ook wel eens gewacht waar het veilig was, en dat was tot wel 10 seconden te laat.
 
Hier ook. Bijvoorbeeld ook van banen wisselen op sommige 2-baanswegen - dat lukt vaak niet. Blijft gewoon knipperen. Heb ook geen idee wat ik anders moet doen dan m uit AP te trekken.
Als je op een weg rijdt met 2 of meer rijstroken in je richting, kan je Auto Lane Change gebruiken als de lijnen op je Dashboard weergegeven worden als onderbroken lijnen.

Als het continu ononderbroken lijnen zijn, is auto lane change niet ondersteund op dat stuk van die weg.