Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist 48.35.9 binnen (vanmorgen nog 35.5). Tzou zo fijn zijn als gewoon bij iedere update ook een paar korte regels eigen tekst zou zitten. Ik kijk nog steeds uit naar iedere update en de meeste updates lijken geen verschil te maken en toch blijf ik hopen op een klapper.
Voorbeeld:
- Dutch traffic signs improved
- no brake on traffic lights warning blinker
Zoiets dus. Pas op, bovenstaande is dus niet waar, waarschijnlijk, of toch...
 
Zojuist 48.35.9 binnen (vanmorgen nog 35.5). Tzou zo fijn zijn als gewoon bij iedere update ook een paar korte regels eigen tekst zou zitten. Ik kijk nog steeds uit naar iedere update en de meeste updates lijken geen verschil te maken en toch blijf ik hopen op een klapper.
Voorbeeld:
- Dutch traffic signs improved
- no brake on traffic lights warning blinker
Zoiets dus. Pas op, bovenstaande is dus niet waar, waarschijnlijk, of toch...
"General bugfixes and enhancements"... Changelogs schrijven is het moeilijkste onderdeel van software development ;)
 
  • Funny
Reactions: dutchchili
en toch blijf ik hopen op een klapper
https://twitter.com/greentheonly/status/1359165721440358405

upload_2021-2-9_18-19-5.png
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Hoe vaak krijgen jullie updates? Ik zit nog op 2020.48.12.1 en ik heb hem al 2 weken en nog steeds geen update.:)

Ik zag ergens dat er in een volgende update naast een laad starttijd ook een laad stoptijd ingesteld kon worden. Dat zou ik wel een goede vinden. Ik ben nu vaak even aan het rekenen waar ik de limiet moet zetten als die redelijk leeg is en ik zoveel mogelijk wil laden in het laag tarief tijd.
 
Zojuist 48.35.9 binnen (vanmorgen nog 35.5). Tzou zo fijn zijn als gewoon bij iedere update ook een paar korte regels eigen tekst zou zitten. Ik kijk nog steeds uit naar iedere update en de meeste updates lijken geen verschil te maken en toch blijf ik hopen op een klapper.
Voorbeeld:
- Dutch traffic signs improved
- no brake on traffic lights warning blinker
Zoiets dus. Pas op, bovenstaande is dus niet waar, waarschijnlijk, of toch...

Het is vrij simpel, als de eerste cijfers gelijk zijn heb je gewoon niks nieuws :) en heb je enkel met bugfixes te maken.

Heel soms zijn het feature toggles die regionaal unlocked worden maar dat is echt super zelden en dan zou je dat in een andere regio features al beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld auto lane change zonder confirmation zou in Europa middels een patch release uitgerold kunnen worden als dit van de autoriteiten mogen.
 
Hoe vaak krijgen jullie updates? Ik zit nog op 2020.48.12.1 en ik heb hem al 2 weken en nog steeds geen update.:)

Ik zag ergens dat er in een volgende update naast een laad starttijd ook een laad stoptijd ingesteld kon worden. Dat zou ik wel een goede vinden. Ik ben nu vaak even aan het rekenen waar ik de limiet moet zetten als die redelijk leeg is en ik zoveel mogelijk wil laden in het laag tarief tijd.
Zit sinds 24/12 op 12.1. Zit nu op eens per 7 weken of zo. Eerder was het eens per 4 weken.
 
Ik heb vandaag 2020.48.35.9 gekregen en voor mijn gevoel is de achteruitrijcamera ontzettend verbeterd in het donker. Ik hoefde nu niet bij te lichten met de remlichten om achteruit de oprit op te rijden. Moest ik normaal wel altijd.

Ik zie al dagen alles in de camera's, ook voor deze update :) ik kan hier 's nachts voor de deur midden in de nacht heel het park overzien waar het normaal gesproken één groot zwart gat is.

Maar laten we hopen dat dit eindelijk eens gefixed is want de achteruitcamera is/was drama. Op donkere wegen altijd met het gevarenlicht en mistlamp aan achteruit om iets te kunnen zien.
 
"General bugfixes and enhancements"... Changelogs schrijven is het moeilijkste onderdeel van software development ;)
Ik volg een paar GitHub repo's, en neem maar van me aan dat je zo een gedetailleerde changelogs snel beu bent.

Je mag er vanuit gaan dat de wijzigingen die Tesla doet niet specifiek over bepaalde landen of regio's gaan, en men specifiek gaat sleutelen aan de herkenning van een bepaald Nederlands bord, laat staan dat dat in de publieke release notes zou geraken.

Begrijp ook dat als er staat "leesbaarheid NL verkeersborden" zou staan, en je bij de volgende rit zou merken dat het nog niet goed werkt, we weer vertrokken zijn voor 5 pagina's aan posts op verschillende fora...
 
Ik volg een paar GitHub repo's, en neem maar van me aan dat je zo een gedetailleerde changelogs snel beu bent.

Je mag er vanuit gaan dat de wijzigingen die Tesla doet niet specifiek over bepaalde landen of regio's gaan, en men specifiek gaat sleutelen aan de herkenning van een bepaald Nederlands bord, laat staan dat dat in de publieke release notes zou geraken.

Begrijp ook dat als er staat "leesbaarheid NL verkeersborden" zou staan, en je bij de volgende rit zou merken dat het nog niet goed werkt, we weer vertrokken zijn voor 5 pagina's aan posts op verschillende fora...
Ik kan me voorstellen dat het ook een reactie is op de Amerikaanse claim cultuur. Als ik bijvoorbeeld weet dat mijn auto nog een bug in de sofware heeft omdat deze nog geen nieuwe firmware heeft gekregen en ik buit dat uit dan kan ik een rechtzaak aanspannen om zo geld te claimen.
 
Ondertussen is het volgens mij wel onmogelijk om de bandendruk te raadplegen zonder de ruitenwissers eerst even op te zetten.
Geweldig dat je met dit weer je ruitenwissers kompleet moet verneuken om te weten welke band volgens de bandendrukmeters onvoldoende druk heeft.
Huh?

Even ritje doen, dan komen die signalen ook door.
 
Huh?

Even ritje doen, dan komen die signalen ook door.
Neen, ik krijg nu onderaan de pop-up voor het verbruik wanneer ik van link naar rechts schuif. Maar nogmaals naar rechts schuiven of link doet die pop-up verwijderen. Van rechts naar links schuiven doet de animatie van de wagen veranderen
Wanneer ik mijn ruitenwissers gebruik, kan ik wel naar links en rechts bewegen om de twee andere menu's te zien.