Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Is het echt toe te schrijven aan 6.2, en niet de combinatie van wissel winterbanden naar zomerbanden en warmer weer?
Ik kan me best voorstellen dat je gewoon meer grip hebt deze dagen en dat de antislipregeling daardoor minder hoeft in te houden...
Nee want ik rij al een maand op zomerbanden, schakel tractie controle uit en je merkt het al bij rustig optrekken dat hij feller oppakt. Vorig jaar zomer viel me juist op dat met tractie controle uit bij 20 graden je vol het pedaal in kan trappen zonder dat de banden slippen. En zelfs dan merk je dat het van de lijn af schieten tot aan de eerste paar meters, hij gewoon in houdt/niet de volle power geeft. Dat is nu dus gewoon echt minder/weg.
 
Nee want ik rij al een maand op zomerbanden, schakel tractie controle uit en je merkt het al bij rustig optrekken dat hij feller oppakt. Vorig jaar zomer viel me juist op dat met tractie controle uit bij 20 graden je vol het pedaal in kan trappen zonder dat de banden slippen. En zelfs dan merk je dat het van de lijn af schieten tot aan de eerste paar meters, hij gewoon in houdt/niet de volle power geeft. Dat is nu dus gewoon echt minder/weg.
Ah ok, dan is het echt een wezenlijke verandering! Cool :cool:
 
Ah ok, dan is het echt een wezenlijke verandering! Cool :cool:
En de P85D is via software (waarschijnlijk v6.2) 0,1s sneller gemaakt. Voor de P85(+) zou dit ook gelden maar in mindere mate (zeg 0,05s). Het zal misschien niet echt in tijd meetbaar zijn, maar qua gevoel wel vind ik. Of het is een placebo effect en maakt het niet uit, want wat is er mooier dan een mens blij maken met helemaal niks? ;)
 
Vanochtend voor rit Hilversum-Brussel voor het eerst de trip planner gebruikt, en hij is wel érg conservatief afgesteld en nog overduidelijk in beta. Ik vertrok met 295 typical voor een rit van 190 kilometer, en kreeg het advies om 10 minuten te stoppen bij de SuC in Aartselaar. Uiteindelijk aangekomen - uiteraard zonder stop - met nog 90 km typical aan range over. Het feit dat ik op mijn bestemming reeds al eerder gebruikte laadpalen heb staan werd genegeerd.
 
Ik ben het overzicht met superchargers kwijt. Op de kaart. Voorheen was dat mijn manier om te laten zien aan non-believers dat je best op vakantie kunt met de Tesla. Hij toont nu de suc's niet meer op de kaart. Jammer.

Op het bliksemschichtje rechtsboven klikken. Dan komen ze weer. Ik reed vandaag naar Amsterdam, als het ware langs de SuC maar hij stond niet op de kaart. Pas na aanklikken van het bliksempje waren ze er weer.
 
Volgens mij zie je dan alleen de laders in de buurt. Je kunt geen overzicht van heel europa meer zien. Toch?

Het was kennelijk al laat:)

Maar vanochtend gekeken en ik heb gewoon alle superchargers op de kaart staan.

Het bliksemschicht laat dan de in de buurt zijnde SuC's en eerder bezochte andere laadpunten zien. (Overigens doet SuC Tilburg niet mee op de onboardkaart, wel op de website)

FullSizeRender.jpg
Kaart2.jpg
 
En de P85D is via software (waarschijnlijk v6.2) 0,1s sneller gemaakt. Voor de P85(+) zou dit ook gelden maar in mindere mate (zeg 0,05s). Het zal misschien niet echt in tijd meetbaar zijn, maar qua gevoel wel vind ik. Of het is een placebo effect en maakt het niet uit, want wat is er mooier dan een mens blij maken met helemaal niks? ;)

Hier nog steeds P85+ zonder 6.2 update, toch was de acceleratie vanmorgen een stuk feller... O wacht even! Ik heb uit pure frustratie m'n Ducati uit de schuur gehaald! :rolleyes:
 
Ik heb al 6.2 op m'n auto, maar kreeg zojuist een melding dat er (weer) een software update klaar staat. Eens kijken wat dat is. Bug fix, of die 0.1 acceleratie verbetering die er voor het weekend nog aankomt..:wink:

Same here. Tegen 18u zou de nieuwe versie er moeten op staan.

Voor de installatie nog even gecontroleerd wat nu de max speed was onder de initiële versie 6.2 en meer dan 213 Km/u was er niet uit te krijgen. En de koeling is volgens mij niet echt verbeterd want ik had hierstraks een vermogensbeperking tot 240 kW. En dat was nog voor ik de max speed test deed.
 
Het was kennelijk al laat:)

Maar vanochtend gekeken en ik heb gewoon alle superchargers op de kaart staan.

Het bliksemschicht laat dan de in de buurt zijnde SuC's en eerder bezochte andere laadpunten zien. (Overigens doet SuC Tilburg niet mee op de onboardkaart, wel op de website)

Aha, ontdekt: laadpunten worden alleen getoond als je geen actieve route hebt. Was voorheen volgens mij anders.